Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Français (France)
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Aktuelle Ausgabe
  • Archiv
  • Mitteilungen
  • Über uns
    • Über die Zeitschrift
    • Beitragseinreichung
    • Redaktion
    • Schutz personenbezogener Daten
    • Kontakt
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Français (France)
  • Język Polski

Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym

Problems of school history teaching in the current education system of the Czech Republic
  • Home
  • /
  • Problems of school history teaching in the current education system of the Czech Republic
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 34 Nr. 3 (2015) /
  4. Artykuły

Problems of school history teaching in the current education system of the Czech Republic

Autor/innen

  • Denisa Labischová Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Mlýnská 5, 701 03 Ostrava
  • Blažena Gracová Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, Katedra historie, Reální 5, 701 03 Ostrava

DOI:

https://doi.org/10.12775/KLIO.2015.029

Schlagworte

dydaktyka historii, świadomość historyczna, Ramowe Plany Nauczania, alternatywna wersja programu nauczania historiił badania empiryczne

Abstract

Problemy nauczania historii we współczesnym systemie edukacji szkolnej w Czechach

Artykuł dotyczy miejsca nauczania historii w szkołach we współczesnym systemie edukacji w Czechach. Autorki prezentują aktualne trendy w teorii nauczania historii – koncepcję historii jako przedmiotu szkolnego mającego na celu kultywowanie świadomości historycznej, europejski wymiar edukacji, zasadę prezentowania wielu perspektyw, pracę ze źródłami historycznymi, wykorzystywanie metod i technik oral history. W artykule podjęto też kwestię instytucjonalnego umocowania dydaktyki historii, prezentując przy tym koncepcję studiów doktoranckich w tym zakresie. Autorki prezentują różnorodne formy współpracy między ekspertami na poziomie krajowym i międzynarodowym, analizują też aktualny program nauczania historii w gimnazjum i szkole średniej i rozważają program alternatywny. W artykule przedstawiono też część wyników badań empirycznych na temat bieżących problemów w nauczaniu historii w czeskich szkołach.

Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym

Downloads

  • PDF (English)

Veröffentlicht

2016-02-04

Zitationsvorschlag

1.
LABISCHOVÁ, Denisa und GRACOVÁ, Blažena. Problems of school history teaching in the current education system of the Czech Republic. Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym. Online. 4 Februar 2016. Vol. 34, no. 3, pp. 63-85. [Accessed 2 Juli 2025]. DOI 10.12775/KLIO.2015.029.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Bibliografische Angaben herunterladen
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Ausgabe

Bd. 34 Nr. 3 (2015)

Rubrik

Artykuły

Stats

Number of views and downloads: 491
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Autor/innenverzeichnis durchblättern
  • Issue archive

User

User

Aktuelle Ausgabe

  • Atom-Logo
  • RSS2-Logo
  • RSS1-Logo

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Sprache

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Français (France)
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

dydaktyka historii, świadomość historyczna, Ramowe Plany Nauczania, alternatywna wersja programu nauczania historiił badania empiryczne
Aufwärts

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop