Analiza porównawcza wybranych rozwiązań rynkowych systemów e-learningowych
DOI:
https://doi.org/10.12775/FT.2018.009Słowa kluczowe
e-learning, dydaktyka, edukacja, Fronter, Moodle, CourseraAbstrakt
Cel/Teza: Celem artykułu jest przedstawienie e-learningu jako narzędzia, które w dobie wszechobecnej informatyzacji stanowi jeden z największych systemów wsparcia dydaktycznego, zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Metoda badawcza: Autor przeprowadził analizę porównawczą, chcąc wykazać różnice pomiędzy omawianymi platformami e-learningowymi, z równoczesnym wskazaniem mocnych oraz słabych stron tego narzędzia, stosowanego jako wsparcie dydaktyczne dla tradycyjnych form nauczania. Wnioski/Wyniki: Organizacja pracy z systemem e-learingowym w dużej mierze uzależniona jest od jego architektury, konfiguracji czy od zadań dydaktycznych, jakie taki system winien spełniać. Szczególną uwagę należy zwrócić na fakt różnic mogących wynikać z systemów opartych na tzw. licencjach wolnych oraz komercyjnych, gdzie zarówno jedne, jak i drugie mają swoje wady i zalety.
Bibliografia
Bechina, Aurilla i Hustad Eli. 2010. “A Framework to Understand Enablers and Inhibitors in a Learning Management System: Experiences from Fronter.” W The Seventh International Conference on eLearning for Knowledge-Based Society, 16–17 December 2010. Dostęp Kwiecień 9, 2018. http://ijcim.th.org/SpecialEditions/v18nSP1/02_Full_Aurilla%20Aurelie%20Bechina_A%20Framework%20to%20Understand%20Enablers%20and%20Inhibitors.pdf.
Coursere. b.d. Meet our Partners. Dostęp Kwiecień 9, 2018. https://www.coursera.org/about/partners.
Coursere. b.d. We envision a world where anyone, anywhere can transform their life by accessing the worlds best learning experience. Dostęp Kwiecień 9, 2018. https://about.coursera.org/.
Dąbrowski, Marcin. 2013. E-learning w szkolnictwie wyższym. Studia BAS 3(35): 203–212.
Gaebel, Michael. 2014. MOOC masowe otwarte kursy online. Warszawa: European University Association; Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Dostęp Kwiecień 9, 2018. http://czytelnia.frse.org.pl/media/mooc-michael-gaebel-eua-frse.pdf.
Goban-Klass, Tomasz i Piotr Sienkiewicz. 1999. Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania. Kraków: Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji.
Gogos, Roberta. 2013. A brief history of elearning (infographic). Ostatnia modyfikacja Sierpień 15, 2013. https://www.efrontlearning.com/blog/2013/08/abrief-history-of-elearning-infographic.html.
Itslearning. b.d. ”Our story.” Dostęp Kwiecień 9, 2018. https://itslearning.com/us/about-us/our-story/.
Krzętowska, Agnieszka. b.d. MOOCs wyzwanie dla szkolnictwa wyższego. Dostęp Kwiecień 9, 2018. https://repo.pw.edu.pl/docstore/download/WUTe83c0e334b5e48188b9ba596fd329cfb/moocs.pdf.
Maziarz, Paweł. 2016. Pierwszy komputer obchodzi 70 urodziny – zobacz jak rozwijały się pecety. Ostatnia modyfikacja Czerwiec 22, 2016. http://www.benchmark.pl/aktualnosci/historia-rozwoju-komputerow-i-laptopow-1946-2016.html.
Mielcarek, Przemysław, Parczewski Marcin i Lech Medeyski. 2004. „E-learning – analiza celów i możliwości ich realizacji na podstawie istniejących specyfikacji i standardów.” Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 30 (1044): 548–556.
Miniwatts Marketing Group. 2017. Internet World Stats. Ostatnia modyfikacja Grudzień 31, 2017. https://www.internetworldstats.com/stats.htm.
Plebańska, Marlena i Piotr Kopciał. 2012. „Project-Based e-Learning z wykorzystaniem platformy zdalnego nauczania Fronter.” W E-learning– narzędzia i praktyka, red. M. Dąbrowski i M. Zając, 31–41. Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych.
Plebańska, Marlena i Piotr Kopciał. 2013. „Platforma Fronter jako system zarządzania wiedzą.” e-mentor 3: 73–80. Dostęp Kwiecień 9, 2018. www.e-mentor.edu.pl.
Prządka, Weronika. 2017. “Analiza porównawcza narzędzi e-learningu.” Journal of Computer Sciences Institute 3: 64–69.
Redlarski, Krzysztof i Igor Garnik. 2014. „Zastosowanie systemów e-learningu w szkolnictwie wyższym.” W Zarządzanie informacyjnym środowiskiem pracy, red. B. A. Basińska i I. Garnik, 77–94. Gdańsk: Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Serfanowicz, Agnieszka. 2015. Jak powstał internet? Historie prawdziwe. Ostatnia modyfikacja Sierpień 20, 2015. http://softonet.pl/publikacje/poradniki/Jak.powstal.internet.Historia.prawdziwa,1192.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Teksty są publikowane w formule Open Access, na zasadach niewyłącznej licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa-Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-ND 4.0).
![](/czasopisma/public/site/images/mbalcerek/Cc-by-nd_icon.svg_1.png)
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 344
Liczba cytowań: 0