Ir al contenido principal Ir al menú de navegación principal Ir al pie de página del sitio
  • Registrarse
  • Entrar
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
    • 日本語
  • Menu
  • Inicio
  • Aims & Scope
  • Envíos
  • Actual
  • Archivos
  • Avisos
  • Acerca de
    • Equipo editorial
    • Declaración de privacidad
    • Contacto
  • Registrarse
  • Entrar
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська
  • 日本語

Folia Toruniensia

Analiza porównawcza wybranych rozwiązań rynkowych systemów e-learningowych
  • Inicio
  • /
  • Analiza porównawcza wybranych rozwiązań rynkowych systemów e-learningowych
  1. Inicio /
  2. Archivos /
  3. Vol. 18 (2018) /
  4. Articles

Analiza porównawcza wybranych rozwiązań rynkowych systemów e-learningowych

Autores/as

  • Adam Jakub Szalach Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Wydział Nauk Historycznych http://orcid.org/0000-0001-8040-001X

DOI:

https://doi.org/10.12775/FT.2018.009

Palabras clave

e-learning, dydaktyka, edukacja, Fronter, Moodle, Coursera

Resumen

Cel/Teza: Celem artykułu jest przedstawienie e-learningu jako narzędzia, które w dobie wszechobecnej informatyzacji stanowi jeden z największych systemów wsparcia dydaktycznego, zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Metoda badawcza: Autor przeprowadził analizę porównawczą, chcąc wykazać różnice pomiędzy omawianymi platformami e-learningowymi, z równoczesnym wskazaniem mocnych oraz słabych stron tego narzędzia, stosowanego jako wsparcie dydaktyczne dla tradycyjnych form nauczania. Wnioski/Wyniki: Organizacja pracy z systemem e-learingowym w dużej mierze uzależniona jest od jego architektury, konfiguracji czy od zadań dydaktycznych, jakie taki system winien spełniać. Szczególną uwagę należy zwrócić na fakt różnic mogących wynikać z systemów opartych na tzw. licencjach wolnych oraz komercyjnych, gdzie zarówno jedne, jak i drugie mają swoje wady i zalety.

Biografía del autor/a

Adam Jakub Szalach, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Wydział Nauk Historycznych

Mgr inż. Adam Szalach doktorant w Instytucie Informacji Naukowej i Bibliologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Absolwent Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu na Wydziale Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Informatyki na kierunku techniki multimedialne. W swojej pracy naukowej zajmuje się wykorzystaniem technologii eyetrackingu w analizie portali edukacyjnych, informacyjnych, architektury informacji w sieci oraz wykorzystania metody śledzenia ruchów gałek ocznych w dydaktyce, które miał okazję przedstawić wraz z dr hab. Veslavą Osińską m.in w Koncepcja wykorzystania eyetrackingu w korelacji nauczania informatyki oraz przedmiotów przyrodniczych, w: Informatyka w Edukacji. Wokół nowej podstawy, Toruń 2017.

Citas

Bechina, Aurilla i Hustad Eli. 2010. “A Framework to Understand Enablers and Inhibitors in a Learning Management System: Experiences from Fronter.” W The Seventh International Conference on eLearning for Knowledge-Based Society, 16–17 December 2010. Dostęp Kwiecień 9, 2018. http://ijcim.th.org/SpecialEditions/v18nSP1/02_Full_Aurilla%20Aurelie%20Bechina_A%20Framework%20to%20Understand%20Enablers%20and%20Inhibitors.pdf.

Coursere. b.d. Meet our Partners. Dostęp Kwiecień 9, 2018. https://www.coursera.org/about/partners.

Coursere. b.d. We envision a world where anyone, anywhere can transform their life by accessing the worlds best learning experience. Dostęp Kwiecień 9, 2018. https://about.coursera.org/.

Dąbrowski, Marcin. 2013. E-learning w szkolnictwie wyższym. Studia BAS 3(35): 203–212.

Gaebel, Michael. 2014. MOOC masowe otwarte kursy online. Warszawa: European University Association; Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Dostęp Kwiecień 9, 2018. http://czytelnia.frse.org.pl/media/mooc-michael-gaebel-eua-frse.pdf.

Goban-Klass, Tomasz i Piotr Sienkiewicz. 1999. Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania. Kraków: Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji.

Gogos, Roberta. 2013. A brief history of elearning (infographic). Ostatnia modyfikacja Sierpień 15, 2013. https://www.efrontlearning.com/blog/2013/08/abrief-history-of-elearning-infographic.html.

Itslearning. b.d. ”Our story.” Dostęp Kwiecień 9, 2018. https://itslearning.com/us/about-us/our-story/.

Krzętowska, Agnieszka. b.d. MOOCs wyzwanie dla szkolnictwa wyższego. Dostęp Kwiecień 9, 2018. https://repo.pw.edu.pl/docstore/download/WUTe83c0e334b5e48188b9ba596fd329cfb/moocs.pdf.

Maziarz, Paweł. 2016. Pierwszy komputer obchodzi 70 urodziny – zobacz jak rozwijały się pecety. Ostatnia modyfikacja Czerwiec 22, 2016. http://www.benchmark.pl/aktualnosci/historia-rozwoju-komputerow-i-laptopow-1946-2016.html.

Mielcarek, Przemysław, Parczewski Marcin i Lech Medeyski. 2004. „E-learning – analiza celów i możliwości ich realizacji na podstawie istniejących specyfikacji i standardów.” Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 30 (1044): 548–556.

Miniwatts Marketing Group. 2017. Internet World Stats. Ostatnia modyfikacja Grudzień 31, 2017. https://www.internetworldstats.com/stats.htm.

Plebańska, Marlena i Piotr Kopciał. 2012. „Project-Based e-Learning z wykorzystaniem platformy zdalnego nauczania Fronter.” W E-learning– narzędzia i praktyka, red. M. Dąbrowski i M. Zając, 31–41. Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych.

Plebańska, Marlena i Piotr Kopciał. 2013. „Platforma Fronter jako system zarządzania wiedzą.” e-mentor 3: 73–80. Dostęp Kwiecień 9, 2018. www.e-mentor.edu.pl.

Prządka, Weronika. 2017. “Analiza porównawcza narzędzi e-learningu.” Journal of Computer Sciences Institute 3: 64–69.

Redlarski, Krzysztof i Igor Garnik. 2014. „Zastosowanie systemów e-learningu w szkolnictwie wyższym.” W Zarządzanie informacyjnym środowiskiem pracy, red. B. A. Basińska i I. Garnik, 77–94. Gdańsk: Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

Serfanowicz, Agnieszka. 2015. Jak powstał internet? Historie prawdziwe. Ostatnia modyfikacja Sierpień 20, 2015. http://softonet.pl/publikacje/poradniki/Jak.powstal.internet.Historia.prawdziwa,1192.

Folia Toruniensia

Descargas

  • PDF (Język Polski)

Publicado

2018-07-31

Cómo citar

Szalach, A. J. (2018). Analiza porównawcza wybranych rozwiązań rynkowych systemów e-learningowych. Folia Toruniensia, 18, 171–185. https://doi.org/10.12775/FT.2018.009
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Descargar cita
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Número

Vol. 18 (2018)

Sección

Articles

Licencia

Authors sign the license agreement, where authors have copyright but license exclusive rights in their article to the publisher. In this case authors have a range of rights, including:

  • The right to share or reuse their article in the same ways permitted to third parties under the Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 (CC BY-ND 4.0) license. Following it, the author can "copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercially. The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms."
  • Authors retain patent, trademark and other intellectual property rights (including research data).
  • Authors receive proper attribution and credit for the published work.
 

 
 
This is a RoMEO green journal.

Stats

Number of views and downloads: 485
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Examinar índice de autores/as
  • Issue archive

User

User

Número actual

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Información

  • Para lectores/as
  • Para autores/as
  • Para bibliotecarios/as

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Idioma

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська
  • 日本語

Tags

Search using one of provided tags:

e-learning, dydaktyka, edukacja, Fronter, Moodle, Coursera

Enviar un artículo

Enviar un artículo
Arriba

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop