Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Edukacja Dorosłych

Wprowadzenie
  • Strona domowa
  • /
  • Wprowadzenie
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 89 Nr 2 (2023): Edukacja Dorosłych /
  4. WPROWADZENIE

Wprowadzenie

Autor

  • Monika Sulik Uniwersytet Śląski w Katowicach https://orcid.org/0000-0003-0000-5744

DOI:

https://doi.org/10.12775/ED.2023.010

Słowa kluczowe

wprowadzenie, Edukacja Dorosłych, czasopismo andragogiczne

Abstrakt

Gdybym po lekturze oddawanego właśnie w ręce Czytelniczek i Czytelników numeru „Edukacji Dorosłych” została postawiona przed zadaniem opisania współczesnego świata w kilku najbardziej sugestywnych określeniach, to w szkicu tym nie mogłoby zabraknąć takich określeń jak wielokulturowość, wielopokoleniowość, wieloznaczność i wieloaspektowość. Nie sposób nie zauważyć, że problematyka podjęta w prezentowanym tomie „Edukacji Dorosłych” niczym lustro odzwierciedla palące problemy, ale i wyzwania oraz nadzieje współczesności przez pryzmat edukacji dorosłych właśnie. A współczesność jawi się nam w tym odbiciu jak wielobarwny kolaż doświadczeń biograficznych bądź wielowarstwowy patchwork utkany z coraz większej ilości pytań i wątpliwości. Przejmująco aktualne w tym kontekście stają się słowa Olgi Tokarczuk wygłoszone już cztery lata temu podczas przemowy noblowskiej: Świat jest tkaniną, którą przędziemy codziennie na wielkich krosnach informacji, dyskusji, filmów, książek, plotek, anegdot. Dziś zasięg pracy tych krosien jest ogromny – za sprawą Internetu prawie każdy może brać udział w tym procesie, odpowiedzialnie i nieodpowiedzialnie, z miłością i nienawiścią, ku dobru i ku złu, dla życia i dla śmierci. Kiedy zmienia się ta opowieść – zmienia się świat. W tym sensie świat jest stworzony ze słów. To, jak myślimy o świecie i – co chyba ważniejsze – jak o nim opowiadamy, ma więc olbrzymie znaczenie. Coś, co się wydarza, a nie zostaje opowiedziane, przestaje istnieć i umiera.

To właśnie dzięki Autorkom i Autorom tekstów zawartych w prezentowanym tomie „Edukacji Dorosłych” mamy okazję „usłyszeć” głosy na temat problemów, wyzwań i nadziei współczesności, które opowiedziane są w sposób kompetentny i merytoryczny, a jednocześnie zapraszający do dalszej dyskusji. Zatem dzięki przestrzeni, jaką daje „Edukacja Dorosłych”, mamy okazję doświadczyć życiodajności języka, a co za tym idzie – możemy „zmieniać świat”.

Edukacja Dorosłych

Pobrania

  • pdf

Opublikowane

2024-05-14

Jak cytować

1.
SULIK, Monika. Wprowadzenie. Edukacja Dorosłych [online]. 14 maj 2024, T. 89, nr 2, s. 7–10. [udostępniono 29.6.2025]. DOI 10.12775/ED.2023.010.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 89 Nr 2 (2023): Edukacja Dorosłych

Dział

WPROWADZENIE

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 227
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

wprowadzenie, Edukacja Dorosłych, czasopismo andragogiczne
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa