Liberal education w relacji do edukacji obywatelskiej i moralnej

Beata Maria Nosek

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/PCh.2014.012

Abstrakt


Artykuł ten jest próbą znalezienia relacji, jakie istnieją pomiędzy liberal education, edukacją obywatelską i moralną. W kilku pierwszych częściach autorka definiuje te trzy rodzaje edukacji, przedstawia ich główne założenia, sposoby ich realizacji oraz efekty, które dzięki nim powinny zostać osiągnięte. Następnie stara się dostrzec relacje, jakie je łączą oraz znaleźć między nimi punkty wspólne. Poszukiwanie zależności nie dotyczy tylko tych, które łączą liberal education z edukacją moralną czy obywatelską ale również tych, które zachodzą między edukacją moralną a obywatelską. Artykuł kończy się podsumowaniem, który jest komentarzem autorki do problematyki omawianej w całej pracy.


Słowa kluczowe


edukacja; liberal education; edukacja obywatelska; edukacja moralna; zależność

Pełny tekst:

PDF

##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN 1505-6872 (print)
ISSN 2451-1951 (online)

Partnerzy platformy czasopism