Jaki podręcznik do nauki religii dla młodzieży w XXI wieku?
DOI:
https://doi.org/10.12775/TiCz.2011.009Abstract
Potrzebne są dzisiaj różne rodzaje podręczników, również takie, które odważnie otwierałyby się na przyszłość, na konieczność dawania wyrazu wierze w nowej formie. Język takich podręczników do nauki religii powinien być przede wszystkim narracyjny i głęboko biblijny w swojej inspiracji, nie wystarczą bowiem tylko cytaty z Pisma Świętego czy Katechizmu Kościoła Katolickiego. Uczniowie, zwłaszcza młodzież, nie powinni być tylko „biernymi” odbiorcami podręcznika, ale także aktywnymi uczestnikami w jego tworzeniu i korzystaniu z niego. Możliwości takie, jak się wydaje, daje „skorelowanie” treści podręcznika z zasobami Internetu.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY ND 4.0. The Creator/Contributor is the Licensor, who grants the Licensee a non-exclusive license to use the Work on the fields indicated in the License Agreement.
- The Licensor grants the Licensee a non-exclusive license to use the Work/related rights item specified in § 1 within the following fields: a) recording of Work/related rights item; b) reproduction (multiplication) of Work/related rights item in print and digital technology (e-book, audiobook); c) placing the copies of the multiplied Work/related rights item on the market; d) entering the Work/related rights item to computer memory; e) distribution of the work in electronic version in the open access form on the basis of Creative Commons license (CC BY-ND 3.0) via the digital platform of the Nicolaus Copernicus University Press and file repository of the Nicolaus Copernicus University.
- Usage of the recorded Work by the Licensee within the above fields is not restricted by time, numbers or territory.
- The Licensor grants the license for the Work/related rights item to the Licensee free of charge and for an unspecified period of time.
FULL TEXT License Agreement
Stats
Number of views and downloads: 229
Number of citations: 0