Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (Canada)
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Aktuelle Ausgabe
  • Archiv
  • Über uns
    • Über die Zeitschrift
    • Beitragseinreichung
    • Redaktion
    • Rada Naukowa
    • Proces recenzji
    • Polityka Open Access
    • Informacja o niepobieraniu opłat za zgłaszanie i publikację artykułów
    • Zasady archiwizacji
    • Schutz personenbezogener Daten
    • Kontakt
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Teologia i Człowiek

Środki komunikacji społecznej a nowa ewangelizacja
  • Home
  • /
  • Środki komunikacji społecznej a nowa ewangelizacja
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 27 Nr. 3 (2014) /
  4. Artykuły

Środki komunikacji społecznej a nowa ewangelizacja

Autor/innen

  • Krzysztof Giera

DOI:

https://doi.org/10.12775/TiCz.2014.044

Schlagworte

media, Ewangelia, nowa ewangelizacja

Abstract

Ewangelizacja jest zadaniem skierowanym nie tylko do osób duchownych, ale przede wszystkim do ludzi świeckich, którzy nie tylko swoim słowem, ale także czynami mają świadczyć o obecności Chrystusa w dzisiejszym świecie. Wiara umacnia się wtedy, gdy jest przekazywana, dlatego głoszenie Dobrej Nowiny powinno wynikać z miłości do drugiego człowieka, w którym mieszka sam Bóg. Wraz z postępem cywilizacyjnym i zmieniającym się światem należało udoskonalić jakość ewangelizacji, przyczyniły i przyczyniają się do tego stale środki społecznego przekazu, wśród nich radio, telewizja, prasa i Internet. Dbają one o wszechstronny rozwój człowieka, w tym również duchowy. Warunkiem prawidłowego funkcjonowania mediów na wszystkich płaszczyznach życia ludzkiego jest przede wszystkim przekazywanie prawdy i w ten sposób kształtowanie ludzkich sumień i tym samym budowanie społeczeństwa prawdziwie Bogiem silnego. Nowa ewangelizacja w połączeniu z działalnością mediów ma nieść Dobrą Nowinę o zbawieniu, o samym Synu Bożym, który umarł na krzyżu, abyśmy mogli żyć. Ewangelizacja ma więc na celu spotkanie z Chrystusem żywym i w konsekwencji budowanie na Nim swojego istnienia – życia prawdzie wiernego chrześcijanina.

Teologia i Człowiek

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Veröffentlicht

2015-02-10

Zitationsvorschlag

1.
GIERA, Krzysztof. Środki komunikacji społecznej a nowa ewangelizacja. Teologia i Człowiek. Online. 10 Februar 2015. Vol. 27, no. 3, pp. 173-188. [Accessed 5 Juli 2025]. DOI 10.12775/TiCz.2014.044.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Bibliografische Angaben herunterladen
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Ausgabe

Bd. 27 Nr. 3 (2014)

Rubrik

Artykuły

Lizenz

CC BY ND 4.0. Posiadaczem prawa autorskiego (Licencjodawcą) jest Autor, który na mocy umowy licencyjnej udziela nieodpłatnie prawa do eksploatacji dzieła na polach wskazanych w umowie.

  • Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego w następujących polach eksploatacji: a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (e-book, audiobook); c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera; e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY-ND 3.0) poprzez platformę cyfrową Wydawnictwa Naukowego UMK oraz repozytorium UMK.
  • Korzystanie przez Licencjobiorcę z utrwalonego Utworu ww. polach nie jest ograniczone czasowo ilościowo i terytorialnie.
  • Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji do Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego nieodpłatnie na czas nieokreślony

PEŁEN TEKST UMOWY LICENCYJNEJ >>

Stats

Number of views and downloads: 729
Number of citations: 0

ISSN/eISSN

ISSN: 1731-5638

eISSN: 2391-7598

Search

Search

Browse

  • Autor/innenverzeichnis durchblättern
  • Issue archive

User

User

Aktuelle Ausgabe

  • Atom-Logo
  • RSS2-Logo
  • RSS1-Logo

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Sprache

  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

media, Ewangelia, nowa ewangelizacja
Aufwärts

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop