Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (Canada)
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Proces recenzji
    • Polityka Open Access
    • Informacja o niepobieraniu opłat za zgłaszanie i publikację artykułów
    • Zasady archiwizacji
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Teologia i Człowiek

Środki komunikacji społecznej a nowa ewangelizacja
  • Strona domowa
  • /
  • Środki komunikacji społecznej a nowa ewangelizacja
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 27 Nr 3 (2014) /
  4. Artykuły

Środki komunikacji społecznej a nowa ewangelizacja

Autor

  • Krzysztof Giera

DOI:

https://doi.org/10.12775/TiCz.2014.044

Słowa kluczowe

media, Ewangelia, nowa ewangelizacja

Abstrakt

Ewangelizacja jest zadaniem skierowanym nie tylko do osób duchownych, ale przede wszystkim do ludzi świeckich, którzy nie tylko swoim słowem, ale także czynami mają świadczyć o obecności Chrystusa w dzisiejszym świecie. Wiara umacnia się wtedy, gdy jest przekazywana, dlatego głoszenie Dobrej Nowiny powinno wynikać z miłości do drugiego człowieka, w którym mieszka sam Bóg. Wraz z postępem cywilizacyjnym i zmieniającym się światem należało udoskonalić jakość ewangelizacji, przyczyniły i przyczyniają się do tego stale środki społecznego przekazu, wśród nich radio, telewizja, prasa i Internet. Dbają one o wszechstronny rozwój człowieka, w tym również duchowy. Warunkiem prawidłowego funkcjonowania mediów na wszystkich płaszczyznach życia ludzkiego jest przede wszystkim przekazywanie prawdy i w ten sposób kształtowanie ludzkich sumień i tym samym budowanie społeczeństwa prawdziwie Bogiem silnego. Nowa ewangelizacja w połączeniu z działalnością mediów ma nieść Dobrą Nowinę o zbawieniu, o samym Synu Bożym, który umarł na krzyżu, abyśmy mogli żyć. Ewangelizacja ma więc na celu spotkanie z Chrystusem żywym i w konsekwencji budowanie na Nim swojego istnienia – życia prawdzie wiernego chrześcijanina.

Teologia i Człowiek

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-02-10

Jak cytować

1.
GIERA, Krzysztof. Środki komunikacji społecznej a nowa ewangelizacja. Teologia i Człowiek [online]. 10 luty 2015, T. 27, nr 3, s. 173–188. [udostępniono 4.7.2025]. DOI 10.12775/TiCz.2014.044.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 27 Nr 3 (2014)

Dział

Artykuły

Licencja

CC BY ND 4.0. Posiadaczem prawa autorskiego (Licencjodawcą) jest Autor, który na mocy umowy licencyjnej udziela nieodpłatnie prawa do eksploatacji dzieła na polach wskazanych w umowie.

  • Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego w następujących polach eksploatacji: a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (e-book, audiobook); c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera; e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY-ND 3.0) poprzez platformę cyfrową Wydawnictwa Naukowego UMK oraz repozytorium UMK.
  • Korzystanie przez Licencjobiorcę z utrwalonego Utworu ww. polach nie jest ograniczone czasowo ilościowo i terytorialnie.
  • Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji do Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego nieodpłatnie na czas nieokreślony

PEŁEN TEKST UMOWY LICENCYJNEJ >>

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 729
Liczba cytowań: 0

ISSN/eISSN

ISSN: 1731-5638

eISSN: 2391-7598

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

media, Ewangelia, nowa ewangelizacja
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa