Analiza i charakterystyka architektury informacji platformy Google Classroom
DOI:
https://doi.org/10.12775/TSB.2019.013Słowa kluczowe
Google, e-learning, LMS, architektura informacji, użyteczność, Google ClassroomAbstrakt
Celem niniejszego artykułu jest analiza rozwiązań technologicznych oraz ocena użyteczności darmowego oprogramowania e-learningowego autorstwa Google. Autor podejmuje się wskazania zalet i wad, przy jednoczesnym sprawdzeniu zastosowań architektury informacji platformy Google Classroom. Rozwijana od 2014 r. platforma cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem mniejszych uczelni, a ma to ścisły związek z dynamicznym rozwojem dostępnych funkcjonalności w ofercie jednej z największych firm w świecie z branży IT jaką jest Google. Pozwala to przypuszczać, iż wspomniana platforma dydaktyczna, dzięki tak rozwiniętemu zapleczu technologicznemu i doświadczeniu w zakresie systemów ukierunkowanych na użytkowników, może stać się istotną alternatywą rynkową dla powszechnie znanych rozwiązań LMS (ang. Learning Management System) i LCMS (ang. Learning Content Management System).Bibliografia
Lynch Matthew, Interactive science for the google classroom, [w:] The Tech Edvocate [online] 2018 [dostęp 23 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://www.thetechedvocate.org/interactive-science-for-the-google-classroom.
Morgan Kate, Flat Design: Its Origins, Its Problems, and Why Flat 2.0 Is Better for Users [w:] Nielsen Norman Group [online] [dostęp 22 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://medium.com/microsoft-design/diy-a-webversion-the-fluent-design-systems-acrylic-material-fe2eac2a40bb.
Rosenfeld Louis, Morville Peter, Architektura Informacji w serwisach internetowych, Gliwice 2002.
Roszkowski Marcin, Folskonomia jako narzędzie społecznego tagowania, Warsztaty bibliotekarskie 4(24)/2007, [online] [dostęp 22 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://www.pedagogiczna.edu.pl/warsztat/2007/4/070404.htm.
Skórka Stanisław, Architektura informacji. Nowy kierunek rozwoju informacji naukowej, „Biuletyn EBIB” [online] 2002, nr 2 [dostęp 22 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://ebib.oss.wroc.pl/2002/40/skorka.php.
Skórka Stanisław, Nowe wyzwania architektury informacji, „Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy” 2016, nr 2, s. 10−22.
Szalach Adam, Eyetracking jako metoda badań użyteczności portali e-learningowych, wystąpienie na konferencji: Architektura Informacji jako dyscyplina akademicka (AIDA), Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, 5–6 czerwca 2018 r.
Cennik usługi [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web:
https://edu.google.com/products/gsuite-for-education/editions/?modal_active=none.
Dąbek Grzegorz, Do 2019 roku udział Windowsa w rynku tabletów wzrośnie blisko dwukrotnie [online] 24 listopada 2015 [dostęp 31 marca 2019].
Dostępny w World Wide Web: https://www.tabletowo.pl/do-2019-rokuudzial-windowsa-w-rynku-tabletow-wzrosnie-blisko-dwukrotnie/.
https://opiniertvagd.pl/smartfony-kupuja-polacy.
Goździk Agata, Nowykurs online „STEM jest wszędzie” [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://scientix.pl/nowy-kurs-online-stem-jest-wszedzie.
Koncepcja hipertekstu [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://www.inzynieriawiedzy.pl/reprezentacja-wiedzy/koncepcja-hipertekstu.
Manage teaching and learning with Classroom [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web:https://edu.google.com/products/classroom/?modal_active=none.
Oto najcenniejsze marki świata 2018 r. [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-
-technologie/google-najcenniejsza-marka-swiata-2018/dk95yph.
Pobranie aplikacji Google Classroom [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Web Wide: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.classroom.
Wszystko o Google [online] [dostęp: 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://about.google/intl/pl_pl.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 500
Liczba cytowań: 0