Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Toruńskie Studia Bibliologiczne

Does Google know how to support student and teacher? Analysis and characteristics of the Google Classroom platform
  • Home
  • /
  • Does Google know how to support student and teacher? Analysis and characteristics of the Google Classroom platform
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 12 No. 2 (23) (2019) /
  4. Articles

Does Google know how to support student and teacher? Analysis and characteristics of the Google Classroom platform

Authors

  • Adam Jakub Szalach Nicolaus Copernicus University in Toruń. Institute of Scientific Information and Bibliology https://orcid.org/0000-0001-8040-001X

DOI:

https://doi.org/10.12775/TSB.2019.013

Keywords

E-learning, LMS, information architecture, usability, Google, Google classroom

Abstract

The purpose of this article is to analyze technological solutions and evaluate the usefulness of Google’s free e-learning software. The author undertakes to indicate the advantages and disadvantages while checking the applications of the Google Classroom platform information architecture. The platform, developed since 2014, enjoys a constantly growing interest of smaller universities, and this is closely related to the dynamic development of available functionalities in the offer of one of the largest companies in the world of IT, which is Google. This allows us to assume that the aforementioned teaching platform, thanks to such a developed technological base and experience in the field of user-oriented systems, can become an important market alternative for commonly known LMS (Learning Management System) and LCMS (Learning Content Management System) solutions.

References

Lynch Matthew, Interactive science for the google classroom, [w:] The Tech Edvocate [online] 2018 [dostęp 23 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://www.thetechedvocate.org/interactive-science-for-the-google-classroom.

Morgan Kate, Flat Design: Its Origins, Its Problems, and Why Flat 2.0 Is Better for Users [w:] Nielsen Norman Group [online] [dostęp 22 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://medium.com/microsoft-design/diy-a-webversion-the-fluent-design-systems-acrylic-material-fe2eac2a40bb.

Rosenfeld Louis, Morville Peter, Architektura Informacji w serwisach internetowych, Gliwice 2002.

Roszkowski Marcin, Folskonomia jako narzędzie społecznego tagowania, Warsztaty bibliotekarskie 4(24)/2007, [online] [dostęp 22 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://www.pedagogiczna.edu.pl/warsztat/2007/4/070404.htm.

Skórka Stanisław, Architektura informacji. Nowy kierunek rozwoju informacji naukowej, „Biuletyn EBIB” [online] 2002, nr 2 [dostęp 22 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://ebib.oss.wroc.pl/2002/40/skorka.php.

Skórka Stanisław, Nowe wyzwania architektury informacji, „Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy” 2016, nr 2, s. 10−22.

Szalach Adam, Eyetracking jako metoda badań użyteczności portali e-learningowych, wystąpienie na konferencji: Architektura Informacji jako dyscyplina akademicka (AIDA), Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, 5–6 czerwca 2018 r.

Cennik usługi [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web:

https://edu.google.com/products/gsuite-for-education/editions/?modal_active=none.

Dąbek Grzegorz, Do 2019 roku udział Windowsa w rynku tabletów wzrośnie blisko dwukrotnie [online] 24 listopada 2015 [dostęp 31 marca 2019].

Dostępny w World Wide Web: https://www.tabletowo.pl/do-2019-rokuudzial-windowsa-w-rynku-tabletow-wzrosnie-blisko-dwukrotnie/.

https://opiniertvagd.pl/smartfony-kupuja-polacy.

Goździk Agata, Nowykurs online „STEM jest wszędzie” [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://scientix.pl/nowy-kurs-online-stem-jest-wszedzie.

Koncepcja hipertekstu [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://www.inzynieriawiedzy.pl/reprezentacja-wiedzy/koncepcja-hipertekstu.

Manage teaching and learning with Classroom [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web:https://edu.google.com/products/classroom/?modal_active=none.

Oto najcenniejsze marki świata 2018 r. [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-

-technologie/google-najcenniejsza-marka-swiata-2018/dk95yph.

Pobranie aplikacji Google Classroom [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Web Wide: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.classroom.

Wszystko o Google [online] [dostęp: 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://about.google/intl/pl_pl.

Toruńskie Studia Bibliologiczne

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2019-04-02

How to Cite

1.
SZALACH, Adam Jakub. Does Google know how to support student and teacher? Analysis and characteristics of the Google Classroom platform. Toruńskie Studia Bibliologiczne. Online. 2 April 2019. Vol. 12, no. 2 (23), pp. 37-53. [Accessed 6 July 2025]. DOI 10.12775/TSB.2019.013.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 12 No. 2 (23) (2019)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 685
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

E-learning, LMS, information architecture, usability, Google, Google classroom
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop