Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Toruńskie Studia Bibliologiczne

Analiza i charakterystyka architektury informacji platformy Google Classroom
  • Strona domowa
  • /
  • Analiza i charakterystyka architektury informacji platformy Google Classroom
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 12 Nr 2 (23) (2019) /
  4. Artykuły

Analiza i charakterystyka architektury informacji platformy Google Classroom

Autor

  • Adam Jakub Szalach Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Instytut Informacji Naukowej i Bibliologi https://orcid.org/0000-0001-8040-001X

DOI:

https://doi.org/10.12775/TSB.2019.013

Słowa kluczowe

Google, e-learning, LMS, architektura informacji, użyteczność, Google Classroom

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest analiza rozwiązań technologicznych oraz ocena użyteczności darmowego oprogramowania e-learningowego autorstwa Google. Autor podejmuje się wskazania zalet i wad, przy jednoczesnym sprawdzeniu zastosowań architektury informacji platformy Google Classroom. Rozwijana od 2014 r. platforma cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem mniejszych uczelni, a ma to ścisły związek z dynamicznym rozwojem dostępnych funkcjonalności w ofercie jednej z największych firm w świecie z branży IT jaką jest Google. Pozwala to przypuszczać, iż wspomniana platforma dydaktyczna, dzięki tak rozwiniętemu zapleczu technologicznemu i doświadczeniu w zakresie systemów ukierunkowanych na użytkowników, może stać się istotną alternatywą rynkową dla powszechnie znanych rozwiązań LMS (ang. Learning Management System) i LCMS (ang. Learning Content Management System).

Bibliografia

Lynch Matthew, Interactive science for the google classroom, [w:] The Tech Edvocate [online] 2018 [dostęp 23 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://www.thetechedvocate.org/interactive-science-for-the-google-classroom.

Morgan Kate, Flat Design: Its Origins, Its Problems, and Why Flat 2.0 Is Better for Users [w:] Nielsen Norman Group [online] [dostęp 22 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://medium.com/microsoft-design/diy-a-webversion-the-fluent-design-systems-acrylic-material-fe2eac2a40bb.

Rosenfeld Louis, Morville Peter, Architektura Informacji w serwisach internetowych, Gliwice 2002.

Roszkowski Marcin, Folskonomia jako narzędzie społecznego tagowania, Warsztaty bibliotekarskie 4(24)/2007, [online] [dostęp 22 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://www.pedagogiczna.edu.pl/warsztat/2007/4/070404.htm.

Skórka Stanisław, Architektura informacji. Nowy kierunek rozwoju informacji naukowej, „Biuletyn EBIB” [online] 2002, nr 2 [dostęp 22 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://ebib.oss.wroc.pl/2002/40/skorka.php.

Skórka Stanisław, Nowe wyzwania architektury informacji, „Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy” 2016, nr 2, s. 10−22.

Szalach Adam, Eyetracking jako metoda badań użyteczności portali e-learningowych, wystąpienie na konferencji: Architektura Informacji jako dyscyplina akademicka (AIDA), Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, 5–6 czerwca 2018 r.

Cennik usługi [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web:

https://edu.google.com/products/gsuite-for-education/editions/?modal_active=none.

Dąbek Grzegorz, Do 2019 roku udział Windowsa w rynku tabletów wzrośnie blisko dwukrotnie [online] 24 listopada 2015 [dostęp 31 marca 2019].

Dostępny w World Wide Web: https://www.tabletowo.pl/do-2019-rokuudzial-windowsa-w-rynku-tabletow-wzrosnie-blisko-dwukrotnie/.

https://opiniertvagd.pl/smartfony-kupuja-polacy.

Goździk Agata, Nowykurs online „STEM jest wszędzie” [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://scientix.pl/nowy-kurs-online-stem-jest-wszedzie.

Koncepcja hipertekstu [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://www.inzynieriawiedzy.pl/reprezentacja-wiedzy/koncepcja-hipertekstu.

Manage teaching and learning with Classroom [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web:https://edu.google.com/products/classroom/?modal_active=none.

Oto najcenniejsze marki świata 2018 r. [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-

-technologie/google-najcenniejsza-marka-swiata-2018/dk95yph.

Pobranie aplikacji Google Classroom [online] [dostęp 31 marca 2019]. Dostępny w World Web Wide: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.classroom.

Wszystko o Google [online] [dostęp: 31 marca 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://about.google/intl/pl_pl.

Toruńskie Studia Bibliologiczne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2019-04-02

Jak cytować

1.
SZALACH, Adam Jakub. Analiza i charakterystyka architektury informacji platformy Google Classroom. Toruńskie Studia Bibliologiczne [online]. 2 kwiecień 2019, T. 12, nr 2 (23), s. 37–53. [udostępniono 7.7.2025]. DOI 10.12775/TSB.2019.013.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 12 Nr 2 (23) (2019)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 686
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

Google, e-learning, LMS, architektura informacji, użyteczność, Google Classroom
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa