Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Theoria et Historia Scientiarum

Vol. 15 (2018): Competence for Foreign Language Learning and Teaching
  • Home
  • /
  • Vol. 15 (2018): Competence for Foreign Language Learning and Teaching
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 15 (2018): Competence for Foreign Language Learning and Teaching

Vol. 15 (2018): Competence for Foreign Language Learning and Teaching

					View Vol. 15 (2018): Competence for Foreign Language Learning and Teaching
Table of contents
Vol. 15 (2018): Competence for Foreign Language Learning and Teaching
Thursday, Dec 13, 2018

Journal editors: Tomasz Komendziński, Sławomir Wacewicz, Przemysław Żywiczyński

Issue editors: Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska

This issue table of contents
Introduction
Acknowledgements
Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska
7
PDF
Competence for Foreign Language Learning and Teaching. Introduction
Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska
9
PDF
Articles
Challenges with defning competence for foreign language learning and teaching on the basis of the Common European Framework of Reference***
Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska
21
PDF
Assessment of University Students’ English Grammar Proficiency in terms of CEFR Criterial Achievement Levels: the Case of Lithuanian University of Educational Sciences
Gerda Mazlaveckienė
35
PDF
Strategies and Resources for the Acquisition and Learning of Communicative Competence in the Foreign Language
Raquel Sánchez Ruiz
51
PDF
The view(s) on intercultural competence at a European and a national level – a case study
Paula Budzyńska
67
PDF
Bilingual and Intercultural Education (BIE): Meeting 21st Century Educational Demands
Mª Elena Gómez Parra
85
PDF
Views of poetry as a competence expressed by students in teacher education
Katharina Dahlbäck, Anna Lyngfelt, Viktoria Bengtsdotter Katz
101
PDF
Today’s teachers’ CEFR competence in the classroom – a view of critical pedagogy in Vietnam
Nguyễn Duy Khang
121
PDF

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Newsletter

Subscribe Unsubscribe
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop