Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Theoria et Historia Scientiarum

Vol. 6 No. 2 (2002): Knowledge, Representation and Interpretation: From Quanta to Cultures
  • Home
  • /
  • Vol. 6 No. 2 (2002): Knowledge, Representation and Interpretation: From Quanta to Cultures
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 6 No. 2 (2002): Knowledge, Representation and Interpretation: From Quanta to Cultures

Vol. 6 No. 2 (2002): Knowledge, Representation and Interpretation: From Quanta to Cultures

					View Vol. 6 No. 2 (2002): Knowledge, Representation and Interpretation: From Quanta to Cultures
Table of contents
Vol. 6 No. 2 (2002): Knowledge, Representation and Interpretation: From Quanta to Cultures
Tuesday, Jan 1, 2002

Special issue

Editors: Mery Meyer and Ray Paton

This issue table of contents
Introduction
Introduction
Ray Paton, Mary Meyer
7-14
PDF
Articles
Knowledge in Memory Evolutive Systems
Andree C. Ehresmann, Jean-Paul Vanbremeer
15-38
PDF
Mathematical Structure: Knowledge, Representation and Interpretation
Ronnie Brown, Timothy Porte
39-53
PDF
The symbolic sculptures of John Robinson
Ronnie Brown
55-73
PDF
Show Me the Data: Statistical Representation
Sallie Keller-McNulty, Mark S. McNulty
75-83
PDF
Can Concept Maps Support Medical Students Learning From Simulation?
Christine Parker-Jones, Rachel Pilkingto
85-104
PDF
Beyond Representation: Bridging the Chasm between the Different Grammatical Tenses
Koichiro Matsuno
105-121
PDF
Representation and Misrepresentation in Biomolecular Science
David S. Goodsell
121-134
PDF
Developmental Causation: A Set of Strict Instructions or a Self-organized Morphogenetic Field?
Lev V. Beloussov
135-159
PDF
Pattern Formation And Wound Healing
Philip K. Maini
161-175
PDF
The physician: From certainty to complexity
Nicola Dioguardi
177-204
PDF
The Practice of Experimental Physics - Recollections, Reflections, and Interpretations
Martin L. Perl, Mary A. Meyer
205-240
PDF
Representing Time: The Language of (un)Certainty in Post-Cold-War Los Alamos
Laura McNamara
241-254
PDF
The Representation of Form, Field and Transformation in Psychotherapy
Charles A. Lund, Ray C. Paton
255-269
PDF
The Memory Machine
Rom Harre
271-292
PDF
Neural Dynamics and Cognitive Synthesis
Olaf Sporns
293-305
PDF
Hermeneutic Approach to the Brain: Process versus Device?
Peter Erdi, Ichiro Tsuda
307-321
PDF
Interpreting, Representing and Integrating Scientific Knowledge from Interdisciplinary Projects
Mary A. Meyer, Ray C. Paton
323-356
PDF

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Newsletter

Subscribe Unsubscribe
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop