De la Filosofía analítica al teísmo: Antony Flew
Słowa kluczowe
Analytic Philosophy, God, Atheism, Antony FlewAbstrakt
From Analytic Philosophy to Theism: Antony Flew
After the great idealistic systems, the advent of nihilism and the formulation of pragmatism, philosophy restarts again creatively. To understand this rise, I will argue about the essential relationship that philosophy should have with science. Then I will delineate, in line with Antony Flew’s history, the main philosophical arguments atheists present in analytic philosophy, and the characteristics that take the old arguments. Finally, I try to formulate as accurately as possible the main arguments for the existence of God being discussed right now within the analytic tradition.
Bibliografia
Artigas, Mariano. 2004. Ciencia, razón y fe, Pamplona: Eunsa.
Castrodeza, Carlos. 2000. “La realidad de las dos culturas como base del mito del relativismo cultural (Un enfoque bioantropológico).” Endoxa 12: 525-560.
Dawkins, Richard. 1988. El relojero ciego. Barcelona: Labor.
Diéguez Lucena, Antonio. 2000. “¿Hubo siempre dos culturas?” Contrastes. Revista interdisciplinar de filosofía 5: 43-60.
Flew, Antony, and Alasdair MacIntyre. 1972. New Essays in Theological Philosophy. London: SCM. 8ª reimpresión.
Flew, Antony. 1976a. Dios y la filosofía. Buenos Aires: El Ateneo.
Flew, Antony. 1976b. The Presumption of Atheism, and the Other Philosophical Essays on God, Freedom and Inmortality. London: Elek for Pemberton.
Flew, Antony. 2012. Dios existe. Madrid: Trotta.
Frankfurt, Harry G. 2006. On Bullshit: sobre la manipulación de la verdad. Barcelona: Paidós.
Giberson, Karl, and Mariano Artigas. 2012. Oráculos de la ciencia. Científicos famosos contra Dios y la religión. Madrid: Encuentro.
Heidegger, Martin. 1994. Conferencias y artículos. Barcelona: Ediciones del Serbal.
Hobsbawm, Eric. 1995. The age of extremes: The short twentieth century, 1914-1991. London: Abacus.
Juan Pablo II. 1994. Cruzando el umbral de la esperanza. Barcelona: Plaza & Janes.
Kirk, Geoffrey S., and John E. Raven. 2008. Los filósofos presocráticos. Historia crítica con selección de textos. Madrid: Gredos.
Mackie, John L. 1994. El milagro del teísmo. Argumentos en favor y en contra de la existencia de Dios. Madrid: Tecnos.
Moros, Enrique, “Presupuestos de la demostración de la existencia de Dios”. Scripta Theologica, 35 (2003), 421-445.
Moros, Enrique. 2008. La vida humana como trascendencia. Metafísica y antropología en la “Fides et ratio”. Pamplona: Eunsa.
Pacho, Julián. 2011. “El drama de las «dos culturas». Un caso de irresponsabilidad epistémica.” Ludus Vitalis 19: 317-320.
Plantinga, Alvin. 2007. “The Dawkins Confusion. Naturalism ‘ad absurdum’.” Books & Culture. http://www.booksandculture.com/articles/2007/marapr/1.21.html.
Ratzinger, Joseph. 1973. Dios como problema. Madrid: Cristiandad.
Russell, Bertrand, and Frederick Copleston. 1978. Debate sobre la existencia de Dios. Valencia: Revista Teorema.
Sellés, Juan Fernando. 2013. Antropología de la intimidad. Libertad, sentido único y amor personal. Madrid: Rialp.
Soler Gil, Francisco (ed.) 2005. Dios y las cosmologías modernas. Madrid: BAC.
Snow, Charles P. 1959. The Two Cultures. Londres: Sage.
Swinburne, Richard. 1977. The Coherence of Theism. Oxford: Clarendon Press.
Weber, Max. 2009. La ciencia como profesión. Madrid: Biblioteca nueva.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
CC BY ND 4.0. Posiadaczem prawa autorskiego (Licencjodawcą) jest Autor, który na mocy umowy licencyjnej udziela nieodpłatnie prawa do eksploatacji dzieła na polach wskazanych w umowie.
- Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego w następujących polach eksploatacji: a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (e-book, audiobook); c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera; e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY-ND 3.0) poprzez platformę cyfrową Wydawnictwa Naukowego UMK oraz repozytorium UMK.
- Korzystanie przez Licencjobiorcę z utrwalonego Utworu ww. polach nie jest ograniczone czasowo ilościowo i terytorialnie.
- Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji do Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego nieodpłatnie na czas nieokreślony
PEŁEN TEKST UMOWY LICENCYJNEJ >>
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 669
Liczba cytowań: 0