Perfil axiológico del hombre nuevo
DOI:
https://doi.org/10.12775/SetF.2014.009Słowa kluczowe
hombre nuevo, interés, autoaclaración, persona, crecimientoAbstrakt
Este artículo expone y critica dos tendencias antropológicas, transversales a la Filosofía Moderna, que considera reduccionistas: entender el hombre reducido a su interés y defender que el hombre puede autoaclararse a sí mismo. A continuación, expone brevemente una vía de solución: entender al hombre como persona y crecimiento irrestricto, y poder hablar así de hombre nuevo.
Bibliografia
Arellano, J. 1981. La existencia cosificada. Pamplona: Eunsa.
Aristóteles. Política.
Aristóteles. Ética a Nicómaco.
Aristóteles. De anima.
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich. 1807. Fenomenología del Espíritu.
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich. 1816. Ciencia de la lógica.
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich. 1817. Enciclopedia de las ciencias filosóficas. Heidelberg.
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich. 1821. Elementos de la Filosofía del Derecho.
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich. 1982. Lecciones sobre la Filosofía de la Historia Universal. Madrid: Alianza Editorial.
Heidegger, Martin. 1927. El ser y el tiempo.
Polo, Leonardo. 1999a. Hegel y el posthegelianismo. Pamplona: Eunsa 2ª ed.
Polo, Leonardo. 1999b. La persona humana y su crecimiento. Pamplona: Eunsa 2ª ed.
Polo, Leonardo. 2001. Nominalismo, idealismo, realismo. Pamplona: Eunsa 2ª ed.
Polo, Leonardo. 2006a. Ayudar a crecer. Cuestiones filosóficas de la educación. Pamplona: Eunsa.
Polo, Leonardo. 2006b. Curso de Teoría del conocimiento, tomo II. Pamplona: Eunsa 4ª ed.
Polo, Leonardo. 2009. Lecciones de psicología clásica. Pamplona: Eunsa.
Polo, Leonardo. 2011a. Filosofía y economía. Pamplona: Eunsa.
Polo, Leonardo. 2011b. “Tres dimensiones de la antropología”. Studia Poliana 13: 15–29.
Polo, Leonardo. 2012a. Presente y futuro del hombre. Madrid: Rialp 2ª ed.
Polo, Leonardo. 2012b. Estudios de filosofía moderna y contemporánea. Pamplona: Eunsa.
Prieto, J.M., F. Fernández, and J. Arana. (coords.) 2012. Semilla de Verdad. Vida y obra del profesor Jesús Arellano. Sevilla: Fundación de cultura andaluza, Asociación La Rábida.
Rodríguez Casado, V. 1984. Elogio de la libertad social. Perú: Piura. Tomás de Aquino. Summa Theologiae.
Wittgenstein, Ludwig Joseph Johann. 1921. Tractatus logico-philosiphicus. Austria.
Wittgenstein, Ludwig Joseph Johann. 1953. Investigaciones filosóficas.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
CC BY ND 4.0. Posiadaczem prawa autorskiego (Licencjodawcą) jest Autor, który na mocy umowy licencyjnej udziela nieodpłatnie prawa do eksploatacji dzieła na polach wskazanych w umowie.
- Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego w następujących polach eksploatacji: a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (e-book, audiobook); c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera; e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY-ND 3.0) poprzez platformę cyfrową Wydawnictwa Naukowego UMK oraz repozytorium UMK.
- Korzystanie przez Licencjobiorcę z utrwalonego Utworu ww. polach nie jest ograniczone czasowo ilościowo i terytorialnie.
- Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji do Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego nieodpłatnie na czas nieokreślony
PEŁEN TEKST UMOWY LICENCYJNEJ >>
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 515
Liczba cytowań: 2