En tant que partie intégrante du processus de soumission, les auteurs doivent s'assurer de la conformité de leur soumission avec tous les éléments suivants, et les soumissions peuvent être retournées aux auteurs qui ne sont pas conformes à ces directives.
1. Oświadczam, że przesłany tekst nie był wcześniej opublikowany i jest moją oryginalną pracą naukową. Nie został też złożony do druku w innym wydawnictwie oraz nie narusza praw autorskich, interesów prawnych i materialnych innych osób w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. nr 24, poz. 83 z późn. zm.).
2. W odniesieniu do nadesłanego utworu nie występują zjawiska takie jak ghostwriting lub guest autorship, stanowiące wyraz nierzetelności naukowej. Nie muszę też wskazywać jego źródeł finansowania. Jeśli zachodzi taka potrzeba proszę pobrać i wypełnić załączony plik.
3. Rozumiem, że wszelki materiał ikonograficzny zamieszczony w tekście, co do którego nie będzie pełnej jasności odnośnie praw autorskich, zostanie z tekstu usunięty.
4. Tekst zawiera pełną bibliofgrafię cytowanych monografii oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych zgodnie z wymaganiami POL-Index
6. Zgłoszony artykuł poddany zostanie recenzji zgodnie z zasadami czasopisma. Zapoznałem sie z proceurą recenzji.
7. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym dla potrzeb procesu wydawniczego. Dane te są chronione zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.) i nie będą udostępniane podmiotom trzecim.
Directives aux auteurs
Aby artykuł mógł zostać przyjęty do druku, musi spełniać następujące kryteria:
Musi być wynikiem samodzielnych badań, niepublikowanych wcześniej w innych czasopismach.
Musi spełniać kryteria formalne i uwzględniać wskazówki redakcyjne.
Musi otrzymać dwie pozytywne recenzje zgodnie z zasadami double-blind review.
Musi być zgodny z zasadami „zapory ghostwriting”. Wszelkie ujawnione przypadki ghostwriting (nieujawnienia swego udziału przez autorów, lub pisania tekstu na zamówienie) i guest authorship (dopisywania do listy autorów osób, których udział w powstaniu tekstu był znikomy) będą podawane do publicznej wiadomości na stronach internetowych naszego czasopisma. O fakcie tym poinformowana zostanie także jednostka organizacyjna zatrudniająca autora.
Autorzy mogą być poproszeni o złożenie oświadczenia o źródłach finansowania publikacji, wkładzie instytucji naukowo-badawczych, stowarzyszeń i innych podmiotów (financial disclosure)
Instrukcja redakcyjna:
Objętość artykułu od ½ do 1 i ½ ark. wydawniczego (8 – 25 zestandaryzowanych stron maszynopisu). Objętość dotyczy całości artykułu. W przypadku dłuższych artykułów i rozpraw prosimy o kontakt mailowy z redakcją.
Przyjmujemy teksty opracowane w języku polskim, angielskim i rosyjskim oraz innych językach kongresowych po wcześniejszym uzgodnieniu z redakcją.
Przyjmowane są teksty przygotowane za pomocą edytora pracującego w środowisku Windows (MS Word, OpenOffice) i Mac OS (MS Word, Pages).
Wielkość czcionki 12 p, odstęp 1,5.
Formatowanie wewnętrzne zgodne z zasadami ASEO (Academic Search Engine Optimization).
Przesyłane aby pliki powinny zawierać niezbędne metadane (wypełnione pola w zakładce właściwości dokumentu).
Tekst nie może być formatowany przy użyciu opcji dzielenia wyrazów, „miękkiego enter” (kombinacja shift + enter), „twardych spacji” (kombinacja „Space bar + shift”), podziału stron stopki i nagłówka. Wcięcia akapitowe winny być zaznaczone za pomocą tabulatora.
Przypisy w artykułach przygotowanych w języku polskim podajemy zgodnie z przyjętymi zasadami akademickimi. Używamy przypisów dolnych. Źródła internetowe podajemy wg zasady: Ryan M., Drought takes toll on Iraq revival efforts, Reuters.com, http://www.reuters.com/article/idUSTRE56N01Q20090724 [dostęp 15.10.2011].
Literaturę cytowaną w artykule zapisujemy skróconym systemem bibliograficznym (Gillies 2001: 18) (Pieńkos 2003: 129). W przypadku podjęcia polemiki, dodatkowego wywodu, zamieszczania dodatkowych komentarzy, dopuszcza się stosowanie przypisów dolnych. W wykazie bibliograficznym kolejne pozycje wymienia się w porządku alfabetycznym. Tytuły tomów piszemy kursywą. W przypadku cytowania tekstu z czasopism lub z prac zbiorowych tytuł artykułu i tytuł tomu pisany jest kursywą. Należy pamiętać o podaniu stron.
Struktura tekstu:
Artykuł
Imię i nazwisko autora
Afiliacja. Jeśli autor nie pracuje na uczelni podajemy miejscowość. Jeśli instytucja zatrudniająca wymaga afiliacji podajemy nazwę instytucji.
Słowa kluczowe / keywords (max 5-7 słów lub fraz w języku polskim i angielskim)
Treść artykułu
Tytuł w języku angielskim
Streszczenie w języku polskim oraz angielskim (opcjonalnie). Treść streszczenia w języku angielskim (1000-1800 znaków, maksymalnie strona A4). W tej części nie należy ograniczać się do omówienia treści. Należy przedstawić krótko również rezultat przeprowadzonej analizy jak i główne konkluzje z niej płynące oraz omówić zastosowaną metodologię.
Bibliografia zgodna z zaleceniami POL-Index – obowiązkowo wszystkie przywołane w tekście monografie, prace zbiorowe i artykuły z czasopism. Opcjonalnie pozostałe dane bibliograficzne.
Do artykułu należy dołączyć krótką notę o autorze w języku polskim i (opcjonalnie) angielskim (do 500 znaków). Proszę podać obowiązkowo pełny adres podstawowego miejsca pracy oraz aktualny adres e-mail. Są to dane niezbędne do indeksowania w CEJSH.
Recenzja i notka
W „główce” informacje o recenzowanej książki w następującym układzie: imię i nazwisko autora (lub redaktora), tytuł pracy (kursywą), miejsce i rok wydania, nazwa wydawnictwa, liczba stron oraz ew. informacje dot. ilustracji, tabel, tablic, aneksów, indeksów, streszczeń obcojęzycznych oraz serii.
Pod tekstem: w przypadku recenzji imię i nazwisko autora po lewej stronie, tłumacza – jak w artykułach; w przypadku notki tylko inicjały autora kursywą po prawej stronie.
In memoriam
W tytule imię i nazwisko zmarłego wersalikami, poniżej, w nawiasie okrągłym dzienne daty z pełnymi nazwami miesięcy urodzenia i śmierci.
Adnotacje o autorze i tłumaczu jak w przypadku recenzji.
__________________________________
Artykuły przesyłamy w postaci elektronicznej, w formie załącznika, drogą mailową na adres sdr@ihpan.edu.pl
Nie wymagamy przesyłania artykułu na nośnikach elektronicznych, chyba że został wydrukowany i przesłany tradycyjną pocztą na adres redakcji.
O przyjęciu artykułu do druku autorzy powiadomieni zostają drogą elektroniczną.
W przypadku potrzeby poprawienia bądź uzupełnienia złożonego tekstu zgodnie z wytycznymi recenzentów czas wykonania tych zmian wynosi 21 dni od daty przysłania uwag recenzenta lub redakcji. Brak poprawionego tekstu w wyznaczonym terminie oznacza przesunięcie go do następnego numeru.
Teksty do korekty autorskiej otrzymuje się w pliku PDF. Wszelkie uwagi należy dołączać przesyłając plik zawierający informacje o dostrzeżonych błędach. Można też wydrukować przesłany plik i nanieść korektę, a potem nadesłać na adres redakcji. Przekroczenie terminu nadesłania korekty autorskiej oznacza opublikowanie artykułu zgodnie z wysłaną podstawą.
Les noms et courriels saisis dans le site de cette revue seront utilisés exclusivement aux fins indiquées par cette revue et ne serviront à aucune autre fin, ni à toute autre partie.