Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
    • Français (France)
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski
  • Français (France)

Studia z Dziejów Rosji i Europy Środkowo-Wschodniej

Przesyłanie tekstów
  • Strona domowa
  • /
  • Przesyłanie tekstów
  1. Strona domowa /
  2. Przesyłanie tekstów

Przesyłanie tekstów

Przejdź do logowania lub Zarejestruj aby zgłosić tekst.

Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem

Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
  • 1. Oświadczam, że przesłany tekst nie był wcześniej opublikowany i jest moją oryginalną pracą naukową. Nie został też złożony do druku w innym wydawnictwie oraz nie narusza praw autorskich, interesów prawnych i materialnych innych osób w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. nr 24, poz. 83 z późn. zm.).

  • 2. W odniesieniu do nadesłanego utworu nie występują zjawiska takie jak ghostwriting lub guest autorship, stanowiące wyraz nierzetelności naukowej. Nie muszę też wskazywać jego źródeł finansowania. Jeśli zachodzi taka potrzeba proszę pobrać i wypełnić załączony plik.

  • 3. Rozumiem, że wszelki materiał ikonograficzny zamieszczony w tekście, co do którego nie będzie pełnej jasności odnośnie praw autorskich, zostanie z tekstu usunięty.

  • 4. Tekst zawiera pełną bibliofgrafię cytowanych monografii oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych zgodnie z wymaganiami POL-Index

  • 5. Tekst spełnia wymagania ujete w wytycznych dla autorów oraz instrukcji redakcyjnej, które znajdują się m.in. w zakładce "O czasopiśmie".

  • 6. Zgłoszony artykuł poddany zostanie recenzji zgodnie z zasadami czasopisma. Zapoznałem sie z proceurą recenzji.

  • 7. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym dla potrzeb procesu wydawniczego. Dane te są chronione zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.) i nie będą udostępniane podmiotom trzecim.

Wytyczne dla autorów

Aby artykuł mógł zostać przyjęty do druku, musi spełniać następujące kryteria:

  • Musi być wynikiem samodzielnych badań, niepublikowanych wcześniej w innych czasopismach.
  • Musi spełniać kryteria formalne i uwzględniać wskazówki redakcyjne.
  • Musi otrzymać dwie pozytywne recenzje zgodnie z zasadami double-blind review.
  • Musi być zgodny z zasadami „zapory ghostwriting”. Wszelkie ujawnione przypadki ghostwriting (nieujawnienia swego udziału przez autorów, lub pisania tekstu na zamówienie) i guest authorship (dopisywania do listy autorów osób, których udział w powstaniu tekstu był znikomy) będą podawane do publicznej wiadomości na stronach internetowych naszego czasopisma. O fakcie tym poinformowana zostanie także jednostka organizacyjna zatrudniająca autora.
  • W uzasadnionych przypadkach Redakcja może zażądać oświadczenia o wkładzie autora/autorów zgodnie z zasadami zapory ghostwriting.
  • Autorzy mogą być poproszeni o złożenie oświadczenia o źródłach finansowania publikacji, wkładzie instytucji naukowo-badawczych, stowarzyszeń i innych podmiotów (financial disclosure)


Instrukcja redakcyjna:

  • Objętość artykułu od ½ do 1 i ½ ark. wydawniczego (8 – 25 zestandaryzowanych stron maszynopisu). Objętość dotyczy całości artykułu. W przypadku dłuższych artykułów i rozpraw prosimy o kontakt mailowy z redakcją.
  • Przyjmujemy teksty opracowane w języku polskim, angielskim i rosyjskim oraz innych językach kongresowych po wcześniejszym uzgodnieniu z redakcją.
  • Przyjmowane są teksty przygotowane za pomocą edytora pracującego w środowisku Windows (MS Word, OpenOffice) i Mac OS (MS Word, Pages).
  • Wielkość czcionki 12 p, odstęp 1,5.
  • Formatowanie wewnętrzne zgodne z zasadami ASEO (Academic Search Engine Optimization).
  • Przesyłane aby pliki powinny zawierać niezbędne metadane (wypełnione pola w zakładce właściwości dokumentu).
  • Tekst nie może być formatowany przy użyciu opcji dzielenia wyrazów, „miękkiego enter” (kombinacja shift + enter), „twardych spacji” (kombinacja „Space bar + shift”), podziału stron stopki i nagłówka. Wcięcia akapitowe winny być zaznaczone za pomocą tabulatora.
  • Przypisy w artykułach przygotowanych w języku polskim podajemy zgodnie z przyjętymi zasadami akademickimi. Używamy przypisów dolnych. Źródła internetowe podajemy wg zasady: Ryan M., Drought takes toll on Iraq revival efforts, Reuters.com, http://www.reuters.com/article/idUSTRE56N01Q20090724 [dostęp 15.10.2011].
  • Przypisy w artykułach nadesłanych w języku angielskim obowiązkowo formatujemy zgodnie z zasadami stylu APA 5th ed. (http://www.apastyle.org/index.aspx) lub The Chicago Manual of Style 15th ed. (http://www.chicagomanualofstyle.org/home.html)
  • Literaturę cytowaną w artykule zapisujemy skróconym systemem bibliograficznym (Gillies 2001: 18) (Pieńkos 2003: 129). W przypadku podjęcia polemiki, dodatkowego wywodu, zamieszczania dodatkowych komentarzy, dopuszcza się stosowanie przypisów dolnych. W wykazie bibliograficznym kolejne pozycje wymienia się w porządku alfabetycznym. Tytuły tomów piszemy kursywą. W przypadku cytowania tekstu z czasopism lub z prac zbiorowych tytuł artykułu i tytuł tomu pisany jest kursywą. Należy pamiętać o podaniu stron. 


Struktura tekstu:

Artykuł

  • Imię i nazwisko autora
  • Afiliacja. Jeśli autor nie pracuje na uczelni podajemy miejscowość. Jeśli instytucja zatrudniająca wymaga afiliacji podajemy nazwę instytucji.
  • Tytuł artykułu
  • Zarys treści: pod tytułem, objętość 400–700 znaków - krótka charakterystyka zawartości artykułu
  • Słowa kluczowe / keywords (max 5-7 słów lub fraz w języku polskim i angielskim)
  • Treść artykułu
  • Tytuł w języku angielskim
  • Streszczenie w języku polskim oraz angielskim (opcjonalnie). Treść streszczenia w języku angielskim (1000-1800 znaków, maksymalnie strona A4). W tej części nie należy ograniczać się do omówienia treści. Należy przedstawić krótko również rezultat przeprowadzonej analizy jak i główne konkluzje z niej płynące oraz omówić zastosowaną metodologię.
  • Bibliografia zgodna z zaleceniami POL-Index – obowiązkowo wszystkie przywołane w tekście monografie, prace zbiorowe i artykuły z czasopism. Opcjonalnie pozostałe dane bibliograficzne. 

  • Do artykułu należy dołączyć krótką notę o autorze w języku polskim i (opcjonalnie) angielskim (do 500 znaków). Proszę podać obowiązkowo pełny adres podstawowego miejsca pracy oraz aktualny adres e-mail. Są to dane niezbędne do indeksowania w CEJSH.


Recenzja i notka

  • W „główce” informacje o recenzowanej książki w następującym układzie: imię i nazwisko autora (lub redaktora), tytuł pracy (kursywą), miejsce i rok wydania, nazwa wydawnictwa, liczba stron oraz ew. informacje dot. ilustracji, tabel, tablic, aneksów, indeksów, streszczeń obcojęzycznych oraz serii.
  • Pod tekstem: w przypadku recenzji imię i nazwisko autora po lewej stronie, tłumacza – jak w artykułach; w przypadku notki tylko inicjały autora kursywą po prawej stronie.


In memoriam

  • W tytule imię i nazwisko zmarłego wersalikami, poniżej, w nawiasie okrągłym dzienne daty z pełnymi nazwami miesięcy urodzenia i śmierci.
  • Adnotacje o autorze i tłumaczu jak w przypadku recenzji.

 

__________________________________

 

  • Artykuły przesyłamy w postaci elektronicznej, w formie załącznika, drogą mailową na adres sdr@ihpan.edu.pl
  • Nie wymagamy przesyłania artykułu na nośnikach elektronicznych, chyba że został wydrukowany i przesłany tradycyjną pocztą na adres redakcji.
  • O przyjęciu artykułu do druku autorzy powiadomieni zostają drogą elektroniczną.
  • W przypadku potrzeby poprawienia bądź uzupełnienia złożonego tekstu zgodnie z wytycznymi recenzentów czas wykonania tych zmian wynosi 21 dni od daty przysłania uwag recenzenta lub redakcji. Brak poprawionego tekstu w wyznaczonym terminie oznacza przesunięcie go do następnego numeru.
  • Teksty do korekty autorskiej otrzymuje się w pliku PDF. Wszelkie uwagi należy dołączać przesyłając plik zawierający informacje o dostrzeżonych błędach. Można też wydrukować przesłany plik i nanieść korektę, a potem nadesłać na adres redakcji. Przekroczenie terminu nadesłania korekty autorskiej oznacza opublikowanie artykułu zgodnie z wysłaną podstawą.


Do pobrania dla autorów


Oświadczenie financial disclosure


Oświadczenie ghostwriting

Oświadczenie o oryginalności publikacji

Polityka prywatności

Zakładając konto w profilu czasopisma, jednocześnie wyrażam zgodę na otrzymywanie powiadomień drogą mejlową. Newslettery będą informowały o ukazaniu się nowych  numerów czasopisma lub innych spraw związanych z działalnością czasopisma.

Nazwy i adresy e-mail wprowadzone w tym czasopiśmie będą wykorzystywane wyłącznie dla określonych celów tego czasopisma i nie zostaną udostępnione do innych celów ani osobom trzecim.

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
  • Français (France)
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa