Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
1. Oświadczam, że przesłany tekst nie był wcześniej opublikowany i jest moją oryginalną pracą naukową. Nie został też złożony do druku w innym wydawnictwie oraz nie narusza praw autorskich, interesów prawnych i materialnych innych osób w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. nr 24, poz. 83 z późn. zm.).
2. W odniesieniu do nadesłanego utworu nie występują zjawiska takie jak ghostwriting lub guest autorship, stanowiące wyraz nierzetelności naukowej. Nie muszę też wskazywać jego źródeł finansowania. Jeśli zachodzi taka potrzeba proszę pobrać i wypełnić załączony plik.
3. Rozumiem, że wszelki materiał ikonograficzny zamieszczony w tekście, co do którego nie będzie pełnej jasności odnośnie praw autorskich, zostanie z tekstu usunięty.
4. Tekst zawiera pełną bibliofgrafię cytowanych monografii oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych zgodnie z wymaganiami POL-Index
6. Zgłoszony artykuł poddany zostanie recenzji zgodnie z zasadami czasopisma. Zapoznałem sie z proceurą recenzji.
7. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym dla potrzeb procesu wydawniczego. Dane te są chronione zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.) i nie będą udostępniane podmiotom trzecim.
Wytyczne dla autorów
Aby artykuł mógł zostać przyjęty do druku, musi spełniać następujące kryteria:
Musi być wynikiem samodzielnych badań, niepublikowanych wcześniej w innych czasopismach.
Musi spełniać kryteria formalne i uwzględniać wskazówki redakcyjne.
Musi otrzymać dwie pozytywne recenzje zgodnie z zasadami double-blind review.
Musi być zgodny z zasadami „zapory ghostwriting”. Wszelkie ujawnione przypadki ghostwriting (nieujawnienia swego udziału przez autorów, lub pisania tekstu na zamówienie) i guest authorship (dopisywania do listy autorów osób, których udział w powstaniu tekstu był znikomy) będą podawane do publicznej wiadomości na stronach internetowych naszego czasopisma. O fakcie tym poinformowana zostanie także jednostka organizacyjna zatrudniająca autora.
Autorzy mogą być poproszeni o złożenie oświadczenia o źródłach finansowania publikacji, wkładzie instytucji naukowo-badawczych, stowarzyszeń i innych podmiotów (financial disclosure)
Instrukcja redakcyjna:
Objętość artykułu od ½ do 1 i ½ ark. wydawniczego (8 – 25 zestandaryzowanych stron maszynopisu). Objętość dotyczy całości artykułu. W przypadku dłuższych artykułów i rozpraw prosimy o kontakt mailowy z redakcją.
Przyjmujemy teksty opracowane w języku polskim, angielskim i rosyjskim oraz innych językach kongresowych po wcześniejszym uzgodnieniu z redakcją.
Przyjmowane są teksty przygotowane za pomocą edytora pracującego w środowisku Windows (MS Word, OpenOffice) i Mac OS (MS Word, Pages).
Wielkość czcionki 12 p, odstęp 1,5.
Formatowanie wewnętrzne zgodne z zasadami ASEO (Academic Search Engine Optimization).
Przesyłane aby pliki powinny zawierać niezbędne metadane (wypełnione pola w zakładce właściwości dokumentu).
Tekst nie może być formatowany przy użyciu opcji dzielenia wyrazów, „miękkiego enter” (kombinacja shift + enter), „twardych spacji” (kombinacja „Space bar + shift”), podziału stron stopki i nagłówka. Wcięcia akapitowe winny być zaznaczone za pomocą tabulatora.
Przypisy w artykułach przygotowanych w języku polskim podajemy zgodnie z przyjętymi zasadami akademickimi. Używamy przypisów dolnych. Źródła internetowe podajemy wg zasady: Ryan M., Drought takes toll on Iraq revival efforts, Reuters.com, http://www.reuters.com/article/idUSTRE56N01Q20090724 [dostęp 15.10.2011].
Literaturę cytowaną w artykule zapisujemy skróconym systemem bibliograficznym (Gillies 2001: 18) (Pieńkos 2003: 129). W przypadku podjęcia polemiki, dodatkowego wywodu, zamieszczania dodatkowych komentarzy, dopuszcza się stosowanie przypisów dolnych. W wykazie bibliograficznym kolejne pozycje wymienia się w porządku alfabetycznym. Tytuły tomów piszemy kursywą. W przypadku cytowania tekstu z czasopism lub z prac zbiorowych tytuł artykułu i tytuł tomu pisany jest kursywą. Należy pamiętać o podaniu stron.
Struktura tekstu:
Artykuł
Imię i nazwisko autora
Afiliacja. Jeśli autor nie pracuje na uczelni podajemy miejscowość. Jeśli instytucja zatrudniająca wymaga afiliacji podajemy nazwę instytucji.
Słowa kluczowe / keywords (max 5-7 słów lub fraz w języku polskim i angielskim)
Treść artykułu
Tytuł w języku angielskim
Streszczenie w języku polskim oraz angielskim (opcjonalnie). Treść streszczenia w języku angielskim (1000-1800 znaków, maksymalnie strona A4). W tej części nie należy ograniczać się do omówienia treści. Należy przedstawić krótko również rezultat przeprowadzonej analizy jak i główne konkluzje z niej płynące oraz omówić zastosowaną metodologię.
Bibliografia zgodna z zaleceniami POL-Index – obowiązkowo wszystkie przywołane w tekście monografie, prace zbiorowe i artykuły z czasopism. Opcjonalnie pozostałe dane bibliograficzne.
Do artykułu należy dołączyć krótką notę o autorze w języku polskim i (opcjonalnie) angielskim (do 500 znaków). Proszę podać obowiązkowo pełny adres podstawowego miejsca pracy oraz aktualny adres e-mail. Są to dane niezbędne do indeksowania w CEJSH.
Recenzja i notka
W „główce” informacje o recenzowanej książki w następującym układzie: imię i nazwisko autora (lub redaktora), tytuł pracy (kursywą), miejsce i rok wydania, nazwa wydawnictwa, liczba stron oraz ew. informacje dot. ilustracji, tabel, tablic, aneksów, indeksów, streszczeń obcojęzycznych oraz serii.
Pod tekstem: w przypadku recenzji imię i nazwisko autora po lewej stronie, tłumacza – jak w artykułach; w przypadku notki tylko inicjały autora kursywą po prawej stronie.
In memoriam
W tytule imię i nazwisko zmarłego wersalikami, poniżej, w nawiasie okrągłym dzienne daty z pełnymi nazwami miesięcy urodzenia i śmierci.
Adnotacje o autorze i tłumaczu jak w przypadku recenzji.
__________________________________
Artykuły przesyłamy w postaci elektronicznej, w formie załącznika, drogą mailową na adres sdr@ihpan.edu.pl
Nie wymagamy przesyłania artykułu na nośnikach elektronicznych, chyba że został wydrukowany i przesłany tradycyjną pocztą na adres redakcji.
O przyjęciu artykułu do druku autorzy powiadomieni zostają drogą elektroniczną.
W przypadku potrzeby poprawienia bądź uzupełnienia złożonego tekstu zgodnie z wytycznymi recenzentów czas wykonania tych zmian wynosi 21 dni od daty przysłania uwag recenzenta lub redakcji. Brak poprawionego tekstu w wyznaczonym terminie oznacza przesunięcie go do następnego numeru.
Teksty do korekty autorskiej otrzymuje się w pliku PDF. Wszelkie uwagi należy dołączać przesyłając plik zawierający informacje o dostrzeżonych błędach. Można też wydrukować przesłany plik i nanieść korektę, a potem nadesłać na adres redakcji. Przekroczenie terminu nadesłania korekty autorskiej oznacza opublikowanie artykułu zgodnie z wysłaną podstawą.
Zakładając konto w profilu czasopisma, jednocześnie wyrażam zgodę na otrzymywanie powiadomień drogą mejlową. Newslettery będą informowały o ukazaniu się nowych numerów czasopisma lub innych spraw związanych z działalnością czasopisma.
Nazwy iadresy e-mailwprowadzone w tymczasopiśmiebędą wykorzystywanewyłącznie dlaokreślonychcelówtego czasopismai nie zostanąudostępnionedo innych celów ani osobom trzecim.