Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Rocznik Przekładoznawczy

Materiały do nauczania niemieckiego języka gospodarki dla przyszłych tłumaczy oraz ich struktura
  • Strona domowa
  • /
  • Materiały do nauczania niemieckiego języka gospodarki dla przyszłych tłumaczy oraz ich struktura
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Nr 7 (2012) /
  4. Dydaktyka przekładu

Materiały do nauczania niemieckiego języka gospodarki dla przyszłych tłumaczy oraz ich struktura

Autor

  • Agnieszka Dickel Uniwersytet Warszawski

DOI:

https://doi.org/10.12775/RP.2012.013

Słowa kluczowe

biznesowy niemiecki, język specjalistyczny, ćwiczenia

Abstrakt

Artykuł jest próbą opisania materiałów do nauczania niemieckiego języka gospodarki dla przyszłych tłumaczy oraz struktury takiego materiału. Przyszli tłumacze powinni nabyć nie tylko wiedzę z zakresu języka specjalistycznego gospodarki, lecz również wiedzę fachową z tej dziedziny w zakresie podstawowym. W przypadku niniejszej koncepcji chodzi o teksty stosowane w ramach działalności przedsiębiorstwa handlowego. Proponowane materiały mają być wykorzystane w podręczniku, składającym się z części zawierającej teksty i ćwiczenia, klucz oraz glosariusz dwujęzyczny.

Bibliografia

Beier, R., Mohn, D., 1983, „Merkmale fachsprachlicher Ubungen. Beschreibungskategorien für das ‘Hamburger Gutachten’ ”, Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache, 7/9, A. Wierlacher (red.), s. 194–228.

Beier, R., Mohn, D., 1988, „Fachsprachlicher Fremdsprachenunterricht. Voraussetzungen und Entscheidungen”, Die Neueren Sprachen, 1/2, s. 19–75.

Buhlmann, R., Fearns, A., 1987, Handbuch des Fachsprachenunterrichts. Unter besonderer Berucksichtigung naturwissenschaft lich-technischer Fachsprachen, Berlin et al.: Langenscheidt KG.

Bungarten, T. (Hrsg.), 1988, Sprache und Information in Wirtschaft und Gesellschaft , Toestedt: Attikon.

Fluck, H.-R., 1992, Didaktik der Fachsprachen, Forum fur Fachsprachen-Forschung, Tubingen: Gunter Narr.

Gnutzmann, C. (Hrsg.), 1988, Fachbezogener Fremdsprachenunterricht, Forum fur Fachsprachen-Forschung, Tubingen: Gunter Narr.

Linden, J. (Hrsg.), 1989, Kommunikativ-funktionale Beschreibung von Fachsprachen für Lehrzwecke, Martin Luther Universitat Halle-Wittenberg: Wissenschaft liche Beitrage 49/1989.

Morgenroth, K., 1993, Methoden der Fachsprachendidaktik und -analyse, Frankfurt am Main et al.: Peter Lang.

Oldenburg, H., 1992, Angewandte Fachtextlinguistik, Forum für Fachsprachen-Forschung, Tubingen: Gunter Narr.

Schroder, H., 1986, „Zur Arbeit mit sozialwissenschaft lichen Fachtexten in Sprachlehrveranstaltungen Deutsch als Fremdsprache”, Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache, 12, A. Wierlacher (red.), s. 252–263.

Thomsen, K.T., 1991, „Technisches Denken”, [w:] Interkulturelle Wirtschaft skommunikation, B.-D. Muller (red.), Munchen, iudicium, s. 423–433.

Wierlacher, A. (red.), 1983, Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache, 9.

Wierlacher, A. (red.), 1986, Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache, 12.

Rocznik Przekładoznawczy

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2012-11-10

Numer

Nr 7 (2012)

Dział

Dydaktyka przekładu

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 484
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

biznesowy niemiecki, język specjalistyczny, ćwiczenia
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa