Developing competences and skills of senior care assistants through project-based learning and individual coaching – the EduCare project
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2014.035Keywords
EduCare project, senior care assistants, coaching, carer educationAbstract
The text describes the main objectives of the EduCare project which aims at creating a new model of senior care assistants’ education. The authors present the model of training conducted with the application of modern teaching methods, such as coaching, project-based learning and e-learning.References
De Vincenti C. (2000), Gli anziani in Europa. Sistemi sociali e modelli di welfare a confronto (IX Rapporto Cer-Spi), tłum. na ang. G. Biggio, Laterza, Roma-Bari.
Giamakouris K. (2008), Population and social conditions, tłum. A.Szplit, “Eurostat. Statistics in focus. 72/2008”.
Głowacka M., Jarosz M. J., Włoszczak-Szubzda A., Dzierżek J. (2011), Zmiany demograficzne w Polsce, [w:] Jarosz M. J., Włoszczak-Szubzdy A., Kowalski W. (red.), Problemy starzenia się społeczeństwa. Teoria i praktyka. Perspektywa polska i brytyjska, Innovatio Press, Lublin, s. 87–88.
Jacobzone S. (1999), Ageing and Care for Frail Elderly Persons: An Overview of International Perspectives, tłum. A. Szplit, OECD Labour Market and Social Policy Occasional Paper, no. 38.
Oliva J., Vilaplana C., Osuna R. (2011), The social value of informal care provided to elderly dependent people in Spain, tłum. na ang. S. Quero, “Gaceta Sanitaria”, vol. 2 (25), s. 108–114.
Rogero-García, J. (2009), Distribución en España del cuidado formal e informal a las personas de 65 años y más años en situación de dependencia, tłum. na ang. S. Quero, “Revista Española de Salud Pública”, vol. 83, Redalyc, s. 393–405.
Szukalski P. (2004), Osoby sędziwe w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, „Prace Instytutu Ekonometrii i Statystyki Uniwersytetu Łódzkiego”, seria A, s. 6–9.
Tobío C., Agulló M. S., Gómez M. V., Martín-Palomo M. T. (2010), El cuidado de las personas. Un reto para el siglo XXI, tłum. na ang. S. Quero, Fundación La Caixa, Barcelona. EduSenior, http://www.edusenior.eu/data/outcomes/wp5/EduSenior-guide.pdf (dostęp:02.03.2014).
Elderly Care Vocational Skill Building and Certification, http://interlinks.euro.centre.org/model/example/ElderlyCareVocationalSkillBuildingAndCertification_ECVC (dostęp: 12.07.2014).GERAS Strategic plan 2013–2018, Geriatric Education and Research in AgingScience Centre, http://www.hamiltonhealthsciences.ca/workfiles/PR/SPH%20GERAS%20Report.pdf (dostęp: 12.07.2014).
Life After Care, http://www.lifeaftercare.eu/pd.php (dostęp: 12.07.2014).
Projekt AWAKE, http://centrumis.pl/projekt-awake.html (dostęp: 12.07.2014).
Projekt „Metody edukacji osób starszych”, http://www.kampania60plus.pl/aktualnosci/projekt-metody-edukacji-osob-starszych.html (dostęp: 10.01.2015).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 417
Number of citations: 0