I’m starting studies! – easy to say… Narration studies of female students starting their studies in middle age
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2014.014Keywords
adult education, mature students, motivation, educational barriersAbstract
This paper discusses educational activity of women who decided to take up studies in middle age. Author presents the results of biographical research and attempts to answer the question why did mature women decide to take up studies at this age and what were the factors that influenced such a decision. Additionally, Author presents the classification of factors which may influence the process of decision making by people who consider starting studies in their middle age.References
Aleksander T. (2006), Motywy kontynuowania nauki na studiach zaocznych, [w:] T. Aleksander (red.), Teoretyczne i praktyczne aspekty edukacji kulturalnej oraz oświaty dorosłych, Kraków.
Brzezińska A. I., Wiliński P. (1995), Psychologiczne uwarunkowania wspomagania rozwoju człowieka, „Nowiny Psychologiczne”, nr 1.
Erikson E. H. (2002), Dopełniony cykl życia, Rebis, Poznań.
Góralska R. (2003), Studenci uniwersytetu końca XX wieku, Toruń.
Holton III E. F., Knowles M. S. (2009), Swanson R. A., Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Malewski M. (1998), Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wrocław.
Opiłowska M. (2009), Współcześni studenci jako stratedzy własnej kariery zawodowej (w świetle teorii gier i kredencjalizmu), „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” nr 4 (48)/2009, s. 107–126.
Solarczyk-Ambrozik E. (2009), Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalnej. Między wymogami rynku a indywidualnymi strategiami edukacyjnymi, Poznań.
Urbańczyk F. (1977), Wybrane problemy liceów dla pracujących, Warszawa.
Główny Urząd statystyczny, Raport Kształcenie Dorosłych 2011, http://www.stat. gov.pl/gus/5840_5759_PLK_HTML.htm (dostęp: 10.06.2013).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 503
Number of citations: 0