Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

On the condition of andragogical reflection in the light of 20 volumes of “Andragogy Yearbook”
  • Home
  • /
  • On the condition of andragogical reflection in the light of 20 volumes of “Andragogy Yearbook”
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 21 (2014) /
  4. I. Analizy i badania edukacji dorosłych

On the condition of andragogical reflection in the light of 20 volumes of “Andragogy Yearbook”

Authors

  • Hanna Solarczyk-Szwec Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2014.003

Keywords

andragogical reflection in Poland, “Andragogy Yearbook” [Rocznik Andragogiczny], changes in the theory and practice of adult education

Abstract

This article will examine the condition of andragogical reflection in the light of 20 volumes of “Andragogy Yearbook” [Rocznik Andragogiczny], covering the period from 1994 to 2014. For the purpose of the analysis, the concept of developmental change was used with reference to three criteria: factors of change, mechanism of change and effect of change. On this basis, the assessment of the magazine’s condition was conducted, in order to formulate challenges related to its future.

References

Kargulowa A. (2013), O potrzebie badań poradoznawczych. Ku antropologii poradnictwa, „Studia Poradoznawcze”, s. 85–105.

Malewski M. (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.

Nizińska A. (2012), Uspołecznianie studentów – uspołecznianie uniwersytetów. Szkoły wyższe jako instytucjonalne środowiska edukacyjne, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4, s. 115–126.

Sapia-Drewniak E. (2014), „Oświata Dorosłych” (1957–1990) jako źródło do dziejów edukacji dorosłych, Opole.

Solarczyk H. (2008), Andragogika w Niemczech. Warunki rozwoju dyscypliny pedagogicznej, Wydawnictwo UMK, Toruń.

Solarczyk H. (2005), 10 lat „Rocznika Andragogicznego”, w: „Rocznik Andragogiczny” 2004, Warszawa–Toruń, s. 33–35.

Solarczyk-Szwec H. (2015), Profesor Olgi Czerniawskiej publikacje w „Edukacji Dorosłych” i „Roczniku Andragogicznym”. Przyczynek do analizy dorobku naukowego, w: E. Woźnicka (red.), Oświata dorosłych – wyzwania i inspiracje, Wydawnictwo Akademii Humanistycznej, Łódź.

AY

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-06-19

How to Cite

1.
SOLARCZYK-SZWEC, Hanna. On the condition of andragogical reflection in the light of 20 volumes of “Andragogy Yearbook”. AY. Online. 19 June 2015. Vol. 21, pp. 63-76. [Accessed 7 July 2025]. DOI 10.12775/RA.2014.003.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 21 (2014)

Section

I. Analizy i badania edukacji dorosłych

Stats

Number of views and downloads: 578
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

andragogical reflection in Poland, “Andragogy Yearbook” [Rocznik Andragogiczny], changes in the theory and practice of adult education
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop