Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Aktuelle Ausgabe
  • Archiv
  • Mitteilungen
  • Über uns
    • Über die Zeitschrift
    • Beitragseinreichung
    • Redaktion
    • Wissenschaftlicher Beirat
    • Gutachter
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Schutz personenbezogener Daten
    • Kontakt
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Modelowanie kompetencji opiekunów seniorów w pracy projektowej i coachingu indywidualnym – projekt EduCare
  • Home
  • /
  • Modelowanie kompetencji opiekunów seniorów w pracy projektowej i coachingu indywidualnym – projekt EduCare
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 21 (2014) /
  4. V. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych

Modelowanie kompetencji opiekunów seniorów w pracy projektowej i coachingu indywidualnym – projekt EduCare

Autor/innen

  • Agnieszka Szplit Uniwersytet Jana Kochanowskiego
  • Małgorzata Stawiak-Ososińska Uniwersytet Jana Kochanowskiego

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2014.035

Schlagworte

projekt EduCare, opiekun osoby starszej, coaching, kształcenie opiekunów

Abstract

Tekst opisuje podstawowe założenia projektu EduCare, którego celem jest stworzenie modelu kształcenia nowoczesnego opiekuna osoby starszej. Autorki przedstawiają model szkolenia przeprowadzonego z wykorzystaniem nowoczesnych metod, takich jak coaching, metoda projektowa i e-learning.

Literaturhinweise

De Vincenti C. (2000), Gli anziani in Europa. Sistemi sociali e modelli di welfare a confronto (IX Rapporto Cer-Spi), tłum. na ang. G. Biggio, Laterza, Roma-Bari.

Giamakouris K. (2008), Population and social conditions, tłum. A.Szplit, “Eurostat. Statistics in focus. 72/2008”.

Głowacka M., Jarosz M. J., Włoszczak-Szubzda A., Dzierżek J. (2011), Zmiany demograficzne w Polsce, [w:] Jarosz M. J., Włoszczak-Szubzdy A., Kowalski W. (red.), Problemy starzenia się społeczeństwa. Teoria i praktyka. Perspektywa polska i brytyjska, Innovatio Press, Lublin, s. 87–88.

Jacobzone S. (1999), Ageing and Care for Frail Elderly Persons: An Overview of International Perspectives, tłum. A. Szplit, OECD Labour Market and Social Policy Occasional Paper, no. 38.

Oliva J., Vilaplana C., Osuna R. (2011), The social value of informal care provided to elderly dependent people in Spain, tłum. na ang. S. Quero, “Gaceta Sanitaria”, vol. 2 (25), s. 108–114.

Rogero-García, J. (2009), Distribución en España del cuidado formal e informal a las personas de 65 años y más años en situación de dependencia, tłum. na ang. S. Quero, “Revista Española de Salud Pública”, vol. 83, Redalyc, s. 393–405.

Szukalski P. (2004), Osoby sędziwe w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, „Prace Instytutu Ekonometrii i Statystyki Uniwersytetu Łódzkiego”, seria A, s. 6–9.

Tobío C., Agulló M. S., Gómez M. V., Martín-Palomo M. T. (2010), El cuidado de las personas. Un reto para el siglo XXI, tłum. na ang. S. Quero, Fundación La Caixa, Barcelona. EduSenior, http://www.edusenior.eu/data/outcomes/wp5/EduSenior-guide.pdf (dostęp:02.03.2014).

Elderly Care Vocational Skill Building and Certification, http://interlinks.euro.centre.org/model/example/ElderlyCareVocationalSkillBuildingAndCertification_ECVC (dostęp: 12.07.2014).GERAS Strategic plan 2013–2018, Geriatric Education and Research in AgingScience Centre, http://www.hamiltonhealthsciences.ca/workfiles/PR/SPH%20GERAS%20Report.pdf (dostęp: 12.07.2014).

Life After Care, http://www.lifeaftercare.eu/pd.php (dostęp: 12.07.2014).

Projekt AWAKE, http://centrumis.pl/projekt-awake.html (dostęp: 12.07.2014).

Projekt „Metody edukacji osób starszych”, http://www.kampania60plus.pl/aktualnosci/projekt-metody-edukacji-osob-starszych.html (dostęp: 10.01.2015).

Rocznik Andragogiczny

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Veröffentlicht

2015-06-19

Zitationsvorschlag

1.
SZPLIT, Agnieszka und STAWIAK-OSOSIŃSKA, Małgorzata. Modelowanie kompetencji opiekunów seniorów w pracy projektowej i coachingu indywidualnym – projekt EduCare. Rocznik Andragogiczny. Online. 19 Juni 2015. Vol. 21, pp. 487-496. [Accessed 5 Juli 2025]. DOI 10.12775/RA.2014.035.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Bibliografische Angaben herunterladen
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Ausgabe

Bd. 21 (2014)

Rubrik

V. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych

Stats

Number of views and downloads: 475
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Autor/innenverzeichnis durchblättern
  • Issue archive

User

User

Aktuelle Ausgabe

  • Atom-Logo
  • RSS2-Logo
  • RSS1-Logo

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Sprache

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

projekt EduCare, opiekun osoby starszej, coaching, kształcenie opiekunów
Aufwärts

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop