Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Aktuelle Ausgabe
  • Archiv
  • Mitteilungen
  • Über uns
    • Über die Zeitschrift
    • Beitragseinreichung
    • Redaktion
    • Wissenschaftlicher Beirat
    • Gutachter
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Schutz personenbezogener Daten
    • Kontakt
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy
  • Home
  • /
  • Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 20 (2013) /
  4. I. Edukacja dorosłych – kompetencje – rynek pracy

Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy

Autor/innen

  • Anna Kowal-Orczykowska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy
  • Anna Pabiańczyk Krakowska Akademia im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2013.004

Schlagworte

edukacja dorosłych, konkurencja, rynek, ponowoczesność

Abstract

Zmienność współczesnego, postmodernistycznego świata jest przyczyną wielu trudności doświadczanych przez dzisiejszych dorosłych studentów. Artykuł jest próbą przyjrzenia się ich aktywności edukacyjnej na przykładzie dorosłych studentów pedagogiki dwóch wyższych uczelni. Jest to próba zidentyfikowania ich oczekiwań dotyczących kariery i ogólnego rozumienia sytuacji pedagoga na współczesnym rynku pracy. Wreszcie wskazania działań podejmowanych przez nich celem podniesienia własnej konkurencyjności.

Literaturhinweise

Bauman Z. (wydanie specjalne), Wieczność w opałach, czyli o wyzwaniach pedagogicznych płynnej nowoczesności, „Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja”, Numer specjalny, s. 21.

Chmielecka E., Marciniak Z., Kraśniewski A. (2010), Krajowe ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego [w:] Autonomia programowa uczelni. Projekt Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego: „Krajowe ramy kwalifikacji w szkolnictwie wyższym jako narzędzie poprawy jakości kształcenia”, Warszawa.

Dąbrowska A. (2002), Edukacja a rynek pracy [w:] Zbierzchowska A. (red.), Kształcenie

ustawiczne w warunkach globalizacji i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, Warszawa.

Europejskie ramy kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie (ERK), (2009), Wspólnoty Europejskie, s. 6.

Klus-Stańska D. (2005), Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa

, s. 227.

Kraśniewski A. (2009), Proces boloński: to już 10 lat, Warszawa, s. 87.

Kwieciński Z. (2002), Wykluczanie, Toruń, s. 19–22.

Malewski M. (2002), Edukacja dorosłych w pojęciowym zgiełku. Próba rekonstrukcji zmieniającej się racjonalności andragogiki [w:] Edukacja dorosłych w erze globalizmu, Wesołowska A. (red.), Płock, s. 187.

Piskorz Z. (2002), Psychologia przedsiębiorczości – sylwetka psychologiczna przedsiębiorcy,

[w:] Wolański M.S. (red.), Studia z nauk społecznych, Polkowice, s. 22.

Salovey P. (Maj 2002), Inteligentnie o emocjach [w:] „Charaktery”, s. 48.

Senge P.M. (2002), Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Kraków,

s. 147.

Z. Wołk Z. (2005), Świat jako market. Edukacja, praca, doradzanie w neoliberalnej rzeczywistości

[w:] Kargulowa A., S. Kwiatkowski S., T. Szkudlarek T. (red.), Rynek i kultura neoliberalna a edukacja, Kraków, s. 81.

Rocznik Andragogiczny

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Veröffentlicht

2014-05-13

Zitationsvorschlag

1.
KOWAL-ORCZYKOWSKA, Anna und PABIAŃCZYK, Anna. Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy. Rocznik Andragogiczny. Online. 13 Mai 2014. Vol. 20, pp. 91-108. [Accessed 4 Juli 2025]. DOI 10.12775/RA.2013.004.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Bibliografische Angaben herunterladen
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Ausgabe

Bd. 20 (2013)

Rubrik

I. Edukacja dorosłych – kompetencje – rynek pracy

Stats

Number of views and downloads: 823
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Autor/innenverzeichnis durchblättern
  • Issue archive

User

User

Aktuelle Ausgabe

  • Atom-Logo
  • RSS2-Logo
  • RSS1-Logo

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Sprache

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

edukacja dorosłych, konkurencja, rynek, ponowoczesność
Aufwärts

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop