Interdyscyplinarność i intradyscyplinarność w pedagogice rodziny
DOI:
https://doi.org/10.12775/PCh.2014.029Słowa kluczowe
interdyscyplinarność, intradyscyplinarność, pedagogika rodziny, wiedza wychowanie, rodzinaAbstrakt
W artykule podjęta została problematyka interdyscyplinarności i intradyscyplinarności w pedagogice rodziny. Tekst nawiązuje do metodologicznych zagadnień pedagogiki rodziny, a szczególnie jej przedmiotu badań. Przedstawia problem specjalizacji i integracji wiedzy o wychowaniu w rodzinie. Wymóg interdyscyplinarności i intradyscyplinarności w pedagogice rodziny istotnie łączy się z rozwojem pedagogicznej wiedzy o wychowaniu w rodzinie. Wiedzy dynamicznej, która jest efektem dialogu prowadzonego wewnątrz dyscypliny i poza nią. Można sformułować pytanie, czy in statu nascendi pedagogiki rodziny jest raczej jej przywilejem czy jarzmem?
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 5438
Liczba cytowań: 0