Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Interdyscyplinarność i intradyscyplinarność w pedagogice rodziny
  • Strona domowa
  • /
  • Interdyscyplinarność i intradyscyplinarność w pedagogice rodziny
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 34 Nr 2 (2014) /
  4. Pedagogika rodziny / Family pedagogy

Interdyscyplinarność i intradyscyplinarność w pedagogice rodziny

Autor

  • Danuta Opozda Katedra Pedagogiki Rodziny w Instytucie Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2014.029

Słowa kluczowe

interdyscyplinarność, intradyscyplinarność, pedagogika rodziny, wiedza wychowanie, rodzina

Abstrakt

W artykule podjęta została problematyka interdyscyplinarności i intradyscyplinarności w pedagogice rodziny. Tekst nawiązuje do metodologicznych zagadnień pedagogiki rodziny, a szczególnie jej przedmiotu badań. Przedstawia problem specjalizacji i integracji wiedzy o wychowaniu w rodzinie. Wymóg interdyscyplinarności i intradyscyplinarności w pedagogice rodziny istotnie łączy się z rozwojem pedagogicznej wiedzy o wychowaniu w rodzinie. Wiedzy dynamicznej, która jest efektem dialogu prowadzonego wewnątrz dyscypliny i poza nią. Można sformułować pytanie, czy in statu nascendi pedagogiki rodziny jest raczej jej przywilejem czy jarzmem?

Paedagogia Christiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-06-12

Jak cytować

1.
OPOZDA, Danuta. Interdyscyplinarność i intradyscyplinarność w pedagogice rodziny. Paedagogia Christiana [online]. 12 czerwiec 2015, T. 34, nr 2, s. 169–182. [udostępniono 5.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2014.029.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 34 Nr 2 (2014)

Dział

Pedagogika rodziny / Family pedagogy

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 5438
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

interdyscyplinarność, intradyscyplinarność, pedagogika rodziny, wiedza wychowanie, rodzina
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa