Biografie edukacyjne ekstremistów politycznych. Podobieństwa i różnice
DOI:
https://doi.org/10.12775/PCh.2014.028Słowa kluczowe
polityka, demokracja, radykalizm, młodzież, socjalizacjaAbstrakt
Artykuł traktuje o postawach, celach oraz doświadczeniach lewicowych i prawicowych „ekstremistów” politycznych, zdobytych podczas ich drogi stawania się osobami politycznie zaangażowanymi. Interpretacja wywiadów narracyjnych przeprowadzonych z politycznymi radykałami pozwala na identyfikację różnic i podobieństw w ich trajektoriach życiowych i edukacyjnych. Kluczowym celem artykułu jest rekonstrukcja ról głównych agend socjalizacyjnych i ich znaczenia w procesie stawania się zaangażowanym politycznie w środowiskach powszechnie uznawanych za radykalne.
Pobrania
Opublikowane
2015-06-12
Jak cytować
1.
PRZYBYLSKI, Błażej. Biografie edukacyjne ekstremistów politycznych. Podobieństwa i różnice. Paedagogia Christiana [online]. 12 czerwiec 2015, T. 34, nr 2, s. 151–166. [udostępniono 5.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2014.028.
Numer
Dział
Artykuły / Articles
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 550
Liczba cytowań: 0