Perspektywa religijna w doświadczeniu wychowania
DOI:
https://doi.org/10.12775/PCh.2013.008Słowa kluczowe
pedagogia chrześcijańska, doświadczenie egzystencjalne, doświadczenie wychowania, wspólnotaAbstrakt
Jaka jest główna różnica między religijnym i świeckim punktem widzenia, między pedagogią „świecką” i chrześcijańską? Kwestia ta jest rozważana w odniesieniu do poglądów Jana Pawła II (relacja rozum – wiara), Hansa Ursa von Bathasara (zaangażowanie w poszukiwanie prawdy) oraz Romano Guardiniego (łaska wspierająca wolność, los i Opatrzność). Doświadczenie wychowania zawiera wiele aspektów religijnych: przeżycia egzystencjalne (sens/bezsens życia, niesprawiedliwość, cierpienie), „uczestnictwo” w złu, los, wspólnota. Specyfika chrześcijańskiego doświadczenia wychowania opiera się na fakcie, jakim jest obecność doskonałego i konkretnego wzoru – Jezusa Chrystusa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 568
Liczba cytowań: 0