Pedagogia mediosfery
DOI:
https://doi.org/10.12775/PCh.2012.033Abstrakt
Przedmiotem refleksji jest w niniejszym artykule pedagogiczny wymiar mediosfery, to znaczy środowiska mediów. Najpierw przybliżono strukturę i funkcjonowanie mediosfery z uwzględnieniem czterech jej podstawowych warstw: ikonosfery, logosfery, sonosfery i galenosfrery. Następnie przedstawiono aspekt pedagogiczny mediosfery, podkreślając, że zorganizowana mediosfera stanowi liczący się walor wychowawczy środowiska mediów. Ukazano też najważniejsze cechy zorganizowanej mediosfery, aby wskazać, w jakim kierunku powinien przebiegać proces budowania zorganizowanego środowiska mediosfery. W refleksji doprowadzono do wyłonienia najważniejszych wniosków i postulatów dla praktyki wychowawczej.
Artykuł jest pierwszą próbą refleksji nad pedagogią mediosfery. Problematykę tę należy kontynuować z myślą o podjęciu szerzej zakrojonych badań na tym polu.
Pogłębienie rozpatrywanego problemu może się okazać pomocne w procesie wychowania do mediów. Zadanie to staje się tym ważniejsze, gdy odnosi się do mediosfery w rodzinie, która uchodzi powszechnie za optymalne środowisko dla edukacji medialnej.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 865
Liczba cytowań: 0