Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Idea afirmacji życia w nauce o naturze Bronisława Ferdynanda Trentowskiego
  • Strona domowa
  • /
  • Idea afirmacji życia w nauce o naturze Bronisława Ferdynanda Trentowskiego
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 30 Nr 2 (2012) /
  4. Artykuły / Articles

Idea afirmacji życia w nauce o naturze Bronisława Ferdynanda Trentowskiego

Autor

  • Alicja Żywczok Katedra Teorii Wychowania Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2012.025

Abstrakt

The intention of the author of this paper is to remind us about the classical idea of affirmation of life included in Bronisław Ferdynand Trentowski’s philosophy of education and his teachings about nature. This philosopher argues that the ability of affirmation of life is expressed, among others, in the constructive perception and experiencing of certain properties of the universe, such as its unity, purposefulness, diversity, order, beauty, rationality and the rule of law. Human affirmation of life is different in that it manifests itself through a unique emotional and moral sensitivity and spiritual experience of man, such as love and happiness. The author refers to one of the original theses proposed by Trentowski, according to which the fundamental source of affirmation of life by a young person is the correct process of upbringing and education, carried out by the first educators of children and young people, i.e. their parents, guardians and teachers.

Paedagogia Christiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2012-11-28

Jak cytować

1.
ŻYWCZOK, Alicja. Idea afirmacji życia w nauce o naturze Bronisława Ferdynanda Trentowskiego. Paedagogia Christiana [online]. 28 listopad 2012, T. 30, nr 2, s. 81–94. [udostępniono 8.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2012.025.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 30 Nr 2 (2012)

Dział

Artykuły / Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 860
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa