Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Współpraca rodziny i szkoły – o lepszą jakość relacji rodzice – nauczyciele
  • Strona domowa
  • /
  • Współpraca rodziny i szkoły – o lepszą jakość relacji rodzice – nauczyciele
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 23 Nr 1 (2009) /
  4. Artykuły / Articles

Współpraca rodziny i szkoły – o lepszą jakość relacji rodzice – nauczyciele

Autor

  • Danuta Opozda Katedra Pedagogiki Rodziny Instytutu Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2009.010

Abstrakt

The article deals with an issue involving the role of cooperation between the family   and the school with a detailed discussion upon the relationship between the parent and   the teacher. The quality of this bond describes the area, the motivation and aims of this   type of the cooperation of basic educational environment: the family and the school.   The starting point is of this discussion is the adoption of statute and duties of parents for   upbringing. It implies to take the precedence over parents in the process of upbringing   and the rule of assistance o other people or institutions over them. There is also a remark   made in the article about the difficulties in the relationship which reveals itself in the   asymmetry and andgragocentrism which points to a sharp dominance of adults with high   superiority of a teacher and minimization or exclusion of child’s participation. There   main postulates in the area of shaping the proper relationships are: caring about proper   atmosphere, authentic dialogue and appreciation of the same aims subsequent to cyclicalphase   model of development of a child. The collaboration between the parents and the   school in not the phenomenon “all or nothing” and there should be no dichotomization.   It is a fact which can be assigned in the category of independent multi-value which is   dependent form many individualized conditions.  

Paedagogia Christiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2009-06-06

Jak cytować

1.
OPOZDA, Danuta. Współpraca rodziny i szkoły – o lepszą jakość relacji rodzice – nauczyciele. Paedagogia Christiana [online]. 6 czerwiec 2009, T. 23, nr 1, s. 137–145. [udostępniono 5.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2009.010.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 23 Nr 1 (2009)

Dział

Artykuły / Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 2244
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa