Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Przesyłanie tekstów
  • Strona domowa
  • /
  • Przesyłanie tekstów
  1. Strona domowa /
  2. Przesyłanie tekstów

Przesyłanie tekstów

Przejdź do logowania lub Zarejestruj aby zgłosić tekst.

Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem

Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
  • Tekst nie został wcześniej opublikowany oraz nie został złożony do druku w innym wydawnictwie.
  • Plik został zapisany w formacie Microsoft Word (doc) lub RTF.
  • Tekst publikacji złożony jest czcionką Times New Roman (12 pkt), interlinia 1,5 (przy dłuższych wyodrębnionych cytatach: Times New Roman 10 oraz interlinia 1,5).
  • Ewentualne źródła finansowania pracy zostały wymienione w zgłaszanej publikacji w miejscu zgodnym z wymogami redakcyjnymi. W zgłaszanym utworze nie występują zjawiska "ghostwriting", guest-autorship" oraz konflikt interesów. Autor zapoznał się z obowiązującymi w czasopiśmie procedurami recenzowania tekstów.
  • Autor wyraża zgodę na warunki i zapisy umowy licencyjnej z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu, której treść dostępna jest TUTAJ. W przypadku pracy zbiorowej autor zgłaszający artykuł do publikacji wypełnił oświadczenie o wkładzie procentowym, w którym podał wkład pracy poszczególnych współautorów w zgłaszany artykuł. Treść pracy znana jest wszystkim jej współautorom i wyrażają oni zgodę na jej publikację. Wypełnione oświadczenie należy wgrać jako plik dodatkowy wraz z artykułem.

Wytyczne dla autorów

Instrukcje dla autorów

 Odsyłacze oraz wykaz bibliografii powinny zostać sformatowane w stylu APA. Poniżej przedstawione zostały podstawowe zasady przygotowania tekstu. W nieopisanych poniżej przypadkach należy stosować się do zasad przedstawionych na stronie: https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines

 

1. Struktura i formatowanie tekstu

 -          długość tekstu: 35-40 tys. znaków;

-          język artykułu: polski lub angielski;

-          czcionka: Times New Roman 12; odstęp: 1,5 wiersza; marginesy: 3 cm (lewy), 2,5 cm (pozostałe);

-          abstrakt oraz słowa kluczowe w językach polskim i angielskim (maksymalnie pięć) na początku;

-          tekst główny podzielony na ponumerowane części: 1. Wprowadzenie; 2. … (ewentualnie 2.1. …; 2.2. …); 3. …; 4. …; 5. Wnioski;

-          wykaz bibliograficzny na końcu (uporządkowany alfabetycznie);

-          uwagi poboczne w przypisach dolnych;

-          krótkie cytaty (mniej niż 4 linijki) włączone do tekstu (wyróżnione podwójnym cudzysłowem); cytaty na 4 lub więcej linijek wyróżnione w bloczku (bez cudzysłowów, czcionka: 10 pkt);

-          wielokropek w nawiasie kwadratowym na oznaczenie pominięcia fragmentu cytowanego tekstu.

 

2. Odsyłacze

 -          jeden autor: Bagrowicz (2000) lub (Bagrowicz, 2000) lub (Bagrowicz, 2000, s. 12); (Chałas, 2018, 2019); (Śliwerski, 2004a, 2004b);

-          dwóch autorów: Ciechowska i Walulik (2018) lub (Ciechowska i Walulik, 2018, s. 87-88);

-          trzech lub więcej autorów: Biernat i in. (2018, s. 225) lub (Biernat i in., 2018, s. 225-226);

-          większa liczba przywoływanych źródeł uporządkowana alfabetycznie (Biernat, 2016; Nowak, 2010; Stępkowski, 2019);

-          autor grupowy ze skrótem: (Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego [MNiSW], 2020) i w następnym cytacie (MNiSW, 2020);

-          teksty biblijne: (Mk 9,7; 1Tm 4,12-16);

-          dokumenty Kościoła: (Katechizm Kościoła katolickiego, 2012 [KKK], nr 369) i w następnym cytacie (KKK, nr 370);

-          cytowanie za innym autorem: (MacIntyre, 1998, s. 105 – cyt. za Kaźmierczak, 2019, s. 96);

-          jeżeli ta sama praca jest cytowana w kolejnym przypisie: (tamże, s. 107).

 

3. Bibliografia

-          książka: Ferguson, G. A. i Takane, Y. (2002). Statistical Analysis in Psychology and Education. New York: McGraw-Hill.

-          rozdział w książce: Opiela, M. L. (2017). Developing religious and patriotic feelings in pre-school aged children in Sisters Servants’ nurseries. W: F. W. Wawro i A. Lendzion (red.), Educational and Psychosocial Dimension of Experience (s. 235-279). Lublin: Wydawnictwo KUL.

-          artykuł z czasopisma: Horowski, J. (2018). What conditions education for forgiveness in terms of the neo-Thomistic philosophy of education. Journal of Religious Education, 66(1), 23-36. https://doi.org/10.1007/s40839-018-0054-z

-          praca redagowana: McCosker, P. i Turner, D. (red.). (2016). The Cambridge Companion to The Summa Theologiae. Cambridge: Cambridge University Press. 

-          niepublikowana praca magisterska lub doktorska: Waga, L. (2016). Rola doświadczenia w tworzeniu wiedzy pedagogicznej [niepublikowana praca doktorska]. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.

-          strona internestowa: Hughes, P. M. i Warmke, B. (2017). Forgiveness. W: Stanford Encyclopedia of Philosophy. Pobrano 5 maja 2020 z: https://plato.stanford.edu/entries/forgiveness/

-          akty prawne: Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. 2011 Nr 149, poz. 887).

Jeżeli książce lub artykułowi nadano numer DOI, należy podać go na końcu przypisu. 

 

4. Tabele i wykresy

 -          numer tabeli/wykresu oraz tytuł powyżej tabeli/wykresu;

-          w tekście nie należy powtarzać danych zawartych w tabelach;

-          źródło danych pod tabelą jeśli dane pochodzą z badań własnych, zapis: Źródło: badania własne.

-          informacje nt. zmiennych niezależnych w główce tabeli: L=…

-          zmienne zależne zaprezentowane poprzez wartości procentowe (bez podawania liczby L w poszczególnych kategoriach) w boczku tabeli.

 Przykład:

Tab. 1. Respondenci według deklarowanej podstawy wiary

Podstawa wiary

Ogółem (L=864)

Płeć respondenta

Kobieta (L=493)

Mężczyzna (L=371)

W procentach

Ogółem

100,0

100,0

100,0

Osobiste przemyślenia i przekonania

23,3

21,9

25,1

Uczęszczanie do Kościoła

12,7

14,8

10,0

Wpływ lektur

1,0

1,0

1,1

Tradycja i wychowanie w rodzinie

32,4

34,1

30,2

Przeżycia i doświadczenia życiowe

7,5

8,9

5,7

Tradycja sąsiedzka i środowiskowa

0,6

0,6

0,5

Inne

0,8

0,2

1,6

Brak danych

21,6

18,5

25,9

Źródło: Badania własne.

Polityka prywatności

Zakładając konto w profilu czasopisma, jednocześnie wyrażam zgodę na otrzymywanie powiadomień drogą mejlową. Newslettery będą informowały o ukazaniu się nowych  numerów czasopisma lub innych spraw związanych z działalnością czasopisma.

Nazwy i adresy e-mail wprowadzone w tym czasopiśmie będą wykorzystywane wyłącznie dla określonych celów tego czasopisma i nie zostaną udostępnione do innych celów.

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa