Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Creation of Subject Identity in the Context of Sense Category in Pedagogy
  • Home
  • /
  • Creation of Subject Identity in the Context of Sense Category in Pedagogy
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 32 No. 2 (2013) /
  4. Articles

Creation of Subject Identity in the Context of Sense Category in Pedagogy

Authors

  • Jarosław Michalski Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2013.022

Keywords

subject identity, existential problems, sense of life, plenitude of life, Frankl

Abstract

Culture provides some philosophical concepts composing fundaments of fair life, suggests solutions to key existential problems, defines social mechanisms for their maintenance. They compose a reference system of social and individual life. The type of social order in which human existence finds its course plays a crucial role in the process of development of own life and identity as it encompasses a framework of context for understanding the world and functioning in it, however always via finding the sense of life. The content of the presentation shall include application of sense category to the pedagogy and an attempt to answer the question: how to liven up the issue of development of sense of life in social life, upbringing, education, pedagogical way of thinking and how to help others to enter the path which would not lead to nothingness but to the plenitude of life and existence.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-05-05

How to Cite

1.
MICHALSKI, Jarosław. Creation of Subject Identity in the Context of Sense Category in Pedagogy. Paedagogia Christiana. Online. 5 May 2014. Vol. 32, no. 2, pp. 11-26. [Accessed 2 July 2025]. DOI 10.12775/PCh.2013.022.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 32 No. 2 (2013)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 743
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

subject identity, existential problems, sense of life, plenitude of life, Frankl
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop