Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

The subjectivity – his signification and value in the christian pedagogy
  • Home
  • /
  • The subjectivity – his signification and value in the christian pedagogy
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 24 No. 2 (2009) /
  4. Podmiotowość w pedagogice chrześcijańskiej

The subjectivity – his signification and value in the christian pedagogy

Authors

  • Marian Nowak Wydział Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II http://orcid.org/0000-0001-6957-9979

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2009.025

Abstract

The paper shows the problem of the subjectivity as the value introduced with the Christianity (one from many others) and is showing the education as one of the possibilities to helping the pupil to arriving to the ability: to be the author of his own acting and to be only one responsible for this activity. The subjectivity can be understand in different ways: as a value static or dynamic, as value functional and potential, and also as the initial subjectivity (given to each human been) and the final subjectivity (some time as a result of long life work and purpose of education and also the goal of work on his self). The subjectivity must and can be educated and it can be the principal purpose of the educators Work – to promote the work on his self. L. Jeleńska to this task rank the incrementing in the conscience of the pupil some values inspiriting him in his action. There are three task to fuelling in this direction: 1) bringing to the child some values; 2) producing the possibilities of self education; 3) reinforcing the possibilities to manage one self.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2009-11-03

How to Cite

1.
NOWAK, Marian. The subjectivity – his signification and value in the christian pedagogy. Paedagogia Christiana. Online. 3 November 2009. Vol. 24, no. 2, pp. 11-23. [Accessed 5 July 2025]. DOI 10.12775/PCh.2009.025.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 24 No. 2 (2009)

Section

Podmiotowość w pedagogice chrześcijańskiej

Stats

Number of views and downloads: 1831
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop