Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Tom 23 Nr 1 (2009)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 23 Nr 1 (2009)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 23 Nr 1 (2009) /
  4. Spis treści

Tom 23 Nr 1 (2009)

Spis treści

« Powrót

Od Redakcji/Editorial

  • Od redakcji
    Jerzy Bagrowicz
    5-7
    PDF

Artykuły / Articles

  • Wychowanie chrześcijańskie w świetle literatury i dokumentów Kościoła u progu trzeciego tysiąclecia – perspektywy rozwojowe
    Danuta Wajsprych
    11-25
    PDF
  • Chrześcijańska pedagogika personalistyczna a współczesne koncepcje wychowania
    Adam Orczyk
    27-42
    PDF
  • Nawiedzanie słów, turbulencja i sekret edukacji. Czytając Adolphe’a Gesche’a
    Krzysztof Maliszewski
    43-52
    PDF
  • Edukacja jako przestrzeń rozwoju podmiotowości jednostki
    Anna Sokolnicka
    53-61
    PDF
  • „Do kraju tego...” Pielgrzymowanie do Ziemi Śięej jako praktyka religijna
    Stanisław Jankowski
    63-78
    PDF
  • Informacja w kształtowaniu postaw człowieka a społeczeństwo komunikacji
    Adam Lepa
    79-87
    PDF
  • Sport w wychowaniu i ewangelizacji
    Jerzy Kostorz
    89-105
    PDF
  • Zdrowie – wymiary pedagogiczno-teologiczne. Zarys problematyki wychowania ku odpowiedzialności za zdrowie
    Mirosław Kowalski
    107-119
    PDF
  • Od chederu do jesziwy w polskiej diasporze... – dwustopniowy system żydowskiego szkolnictwa religijnego i jego współczesne transformacje
    Joanna Cukras-Stelągowska
    121-135
    PDF
  • Współpraca rodziny i szkoły – o lepszą jakość relacji rodzice – nauczyciele
    Danuta Opozda
    137-145
    PDF
  • Formacja religijna dziecka a rola dorosłego w koncepcji pedagogicznej Marii Montessori na przykładzie „Katechezy Dobrego Pasterza” Sofii Cavalletti
    Barbara Surma
    148-157
    PDF
  • Poziom rozwoju życia religijnego młodzieży z ośrodka wychowawczego
    Dariusz Buksik
    160-173
    PDF

Pedagogika rodziny / Family pedagogy

  • Wskazania wychowawcze dla dzieci w świetle Ef 6, 1–3
    Jerzy Kułaczkowski
    177-190
    PDF

Sprawozdania/Reports

  • Pedagogika czasu wolnego – teoria a praktyka, Trnava (Słowacja), 25–26 października 2007 roku
    Adriana Adamska
    193-195
    PDF
  • Filozofia wychowania w Europie w XX wieku. Dorobek Bogdana Suchodolskiego w zakresie filozofii wychowania, Łódź, 19–21 września 2008 roku
    Dariusz Stępkowski
    197-206
    PDF
  • Tradycja – współczesność – nowe wyzwania w pedagogice chrześcijańskiej, Olsztyn, 16–17 października 2008 roku
    Aldona Zakrzewska
    207-214
    PDF
  • Media w wychowaniu chrześcijańskim, Lublin, 19 listopada 2008 roku
    Dorota Bis
    115-222
    PDF

Recenzje / Reviews

  • Jarosław Gara, Człowiek i wychowanie. Implikacje pedagogiczne antropologii filozoficznej Maxa Schelera oraz analogie z wybranymi koncepcjami psychologicznymi, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2007, ss. 136
    Łukasz Michalski
    225-228
    PDF
  • Danuta Wajsprych, Między tradycją i nowoczesnością. Pedagogia integralnego rozwoju człowieka w ujęciu Mieczysława Majewskiego, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. J. Rusieckiego, Olsztyn 2008, ss. 222
    Jarosław Horowski
    228-231
    PDF
  • Eugenio Fizzotti, Aby być wolnym. Logoterapia na co dzień , Wydawnictwo Jedność, Gdańsk 2006, ss. 133
    Dariusz Buksik
    232-235
    PDF
  • Shirley Trickett, Lęk i depresja. Jak radzić sobie z lękiem i depresją, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2006, ss. 151
    Dariusz Buksik
    235-238
    PDF
  • Małgorzata Słowik, Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania kryzysów religijnych współczesnej młodzieży polskiej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku, Słupsk 2008, ss. 204
    Jarosław Horowski
    238-241
    PDF
  • Urszula Tabor, Biograficzne uwarunkowania rozwoju nauczyciela. Analiza jakościowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2008, ss. 190 – rec. Krzysztof Maliszewski
    Krzysztof Maliszewski
    242-244
    PDF
  • Monika Piątek, Płeć a rozwój religijności. (Badania empiryczne osób w wieku od 12 do 24 lat), Wydawnictwo PWSZ im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg 2008, ss. 220
    Tomasz Różański
    244-246
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa