Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Education as the space of individual’s personality development
  • Home
  • /
  • Education as the space of individual’s personality development
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 23 No. 1 (2009) /
  4. Articles

Education as the space of individual’s personality development

Authors

  • Anna Sokolnicka Wydział Prawa i Administracji oraz Wydziału Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu.

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2009.004

Abstract

 A man in XXI century is too often being made by society just as a consumer of goods   and pop-culture. In educational practice there is usually also more important to have than   to be. That is why is so necessary to consider the meaning, which education could have   today. The author (of this article) thinks, that it should be the space of individual’s personality   development. For make this situation possible we must respect those pedagogical   cathegories like: dialogue, empowerment, sociological ambivalence or borderlands. That   is the only way for making education more human and more useful for everyone. Lastly   we must notice that in such matter, asking question might be more difficult but also more   essential than reply to them.   36  

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2009-06-06

How to Cite

1.
SOKOLNICKA, Anna. Education as the space of individual’s personality development. Paedagogia Christiana. Online. 6 June 2009. Vol. 23, no. 1, pp. 53-61. [Accessed 17 May 2025]. DOI 10.12775/PCh.2009.004.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 23 No. 1 (2009)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 736
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop