Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
English
Język Polski
Paedagogia Christiana
Vol. 31 No. 1 (2013): Status i tożsamość pedagogiki chrześcijańskiej
Home
/
Vol. 31 No. 1 (2013): Status i tożsamość pedagogiki chrześcijańskiej
Home
/
Archives
/
Vol. 31 No. 1 (2013): Status i tożsamość pedagogiki chrześcijańskiej
/
Table of contents
Vol. 31 No. 1 (2013): Status i tożsamość pedagogiki chrześcijańskiej
Table of contents
« Back
Editorial
Editorial
Jarosław Michalski
5-8
PDF (Język Polski)
Articles
Marginalized and Learned Problems in the Identity Pedagogy Discourse
Teresa Hejnicka-Bezwińska
11-24
PDF (Język Polski)
The Identity of Christian Education
Marian Nowak
25-44
PDF (Język Polski)
Status and Identity of Catholic Pedagogy of Interwar Period in Poland
Janina Kostkiewicz
45-70
PDF (Język Polski)
Concerning a Scientific Reflection upon Religious Education in Poland
Jerzy Bagrowicz
71-92
PDF (Język Polski)
The Identity of Religious Pedagogy
Zbigniew Marek
93-106
PDF (Język Polski)
Christian Pedagogy as a Personalistic Pedagogy
Franciszek Adamski
107-120
PDF (Język Polski)
Contemporary Areas of Christian Pedagogy
Katarzyna Olbrycht
121-136
PDF (Język Polski)
Religion Perspective in Educational Experience
Witold Starnawski
137-154
PDF (Język Polski)
Defending the Christian Pedagogy
Agnieszka Salamucha, Piotr Magier
155-170
PDF (Język Polski)
Single-Gender Schools – Back to Intimacy of Education
Aleksander Nalaskowski
171-178
PDF (Język Polski)
„A Man Can Start over Again” – on the Separation as a Requirement for Good
Danuta Wajsprych
179-198
PDF (Język Polski)
Towards a New Model in the Present-Day Religious Education
Jarosław Michalski
199-210
PDF (Język Polski)
On Christian Pedagogy. A Reflection in the Light of Jacques Maritain’s Views on Christian Philosophy
Jarosław Horowski
211-228
PDF (Język Polski)
Reports
Resocjalizacja w środowisku otwartym mit czy rzeczywistość? Toruń, 22 listopada 2012 roku
Marek Studenski
231-236
PDF (Język Polski)
Aksjologiczne orientacje w pedagogice Kazimierz Dolny, 27-29 maja 2013 roku
Marek Jeziorański
237-244
PDF (Język Polski)
Reviews
Janina Kostkiewicz, Kierunki i koncepcje pedagogiki katolickiej w Polsce (1918–1939), Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013, ss. 733
Jerzy Bagrowicz
247-255
PDF (Język Polski)
Sławomir H. Zaręba, Religijność młodzieży w środowisku zurbanizowanym. Socjologiczne studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Pobitno, Warszawa-Rzeszów 2012, ss. 535
Andrzej Potocki
256-261
PDF (Język Polski)
Lidia Marszałek, Duchowość dziecka: znaczenie, perspektywy, konteksty w pedagogice przedszkolnej, Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego, Warszawa 2013, ss. 590
Zbigniew Marek
261-263
PDF (Język Polski)
Grzegorz Grzybek, Etyka rozwoju a pedagogika opiekuńcza, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2013, ss. 120
Wiesław Wójcik
263-267
PDF (Język Polski)
Centrum Studiów nad Szkołą Katolicką (red.), L’impegno delle Chiese Locali. Scuola Cattolica in Italia. Tredicesimo Rapporto, 2011 (Zadanie Kościołów lokalnych. Szkoła Katolicka we Włoszech. Trzynasty Raport, 2011), La scuola, Brescia 2011, ss. 352
Stanisław Wierzbicki
267-272
PDF (Język Polski)
Mariusz Sztaba, Wychowanie społeczne w świetle nauczania Karola Wojtyły–Jana Pawła II, Towarzystwo Naukowe KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin 2012, ss. 618
Jarosław Horowski
272-276
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
English
Język Polski