Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Dialogue on school education (construction and validation of the diagnostic tool showed by example of religious education) (Summary)
  • Home
  • /
  • Dialogue on school education (construction and validation of the diagnostic tool showed by example of religious education) (Summary)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 25 No. 1 (2010): Dialog - Religia - Edukacja I /
  4. Articles

Dialogue on school education (construction and validation of the diagnostic tool showed by example of religious education) (Summary)

Authors

  • Stanisław Radoń

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2010.011

Abstract

In this article was discussed the role of new theoretical suggestions in education.  Considerations were based on results of empirical research in pedagogy, psychology  and religious education. Proposals of dialogic education (Person Centered Approach)  were searched, where student-centered dialogue is cited as essential in facilitating the  development of critical and creative consciousness. Next, such a model of dialogic  education was used as a point of departure for constructing the Dialogic Education  Questionnaire (DEQ). SS (N=250) were administered questionnaire measures.  Descriptive statistics (frequencies) and bivariate correlations were used. The results  confirmed validity of Dialogic Education Questionnaire as well as usefulness of  considerations based on new theoretical suggestions in education, pedagogy and  religious education. 

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2010-05-10

How to Cite

1.
RADOŃ, Stanisław. Dialogue on school education (construction and validation of the diagnostic tool showed by example of religious education) (Summary). Paedagogia Christiana. Online. 10 May 2010. Vol. 25, no. 1, pp. 211-232. [Accessed 19 July 2025]. DOI 10.12775/PCh.2010.011.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 25 No. 1 (2010): Dialog - Religia - Edukacja I

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 589
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop