Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Autonomy as an Overriding Educational Aim in Aharon Aviram’s View
  • Home
  • /
  • Autonomy as an Overriding Educational Aim in Aharon Aviram’s View
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 32 No. 2 (2013) /
  4. Articles

Autonomy as an Overriding Educational Aim in Aharon Aviram’s View

Authors

  • Klaudyna Bociek Katedra Pedagogiki Ogólnej Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2013.028

Keywords

Autonomy-Oriented Education, individual autonomy, personal autonomy, morality, educational aims

Abstract

The article refers to the issue of autonomy as an overriding educational aim and is analyzing the concept of Autonomy-Oriented Education (AOE) by the Israeli philosopher of education, Aharon Aviram. Although the desire for freedom and the need for self-determination is an immanent part of human identity, the project of erecting individual autonomy as a central educational aim is a matter of controversy. According to Aviram the autonomy should be the main educational goal, and postmodern school should encourage young people to develop their personal autonomy, morality and dialogical belonging – three basic humanistic values. To accomplish that, Aviram proposes a total change of the prevailing education system. This paper presents an overview of the assumptions of that conception.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-05-05

How to Cite

1.
BOCIEK, Klaudyna. Autonomy as an Overriding Educational Aim in Aharon Aviram’s View. Paedagogia Christiana. Online. 5 May 2014. Vol. 32, no. 2, pp. 119-130. [Accessed 28 June 2025]. DOI 10.12775/PCh.2013.028.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 32 No. 2 (2013)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1470
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Autonomy-Oriented Education, individual autonomy, personal autonomy, morality, educational aims
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop