Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • S'inscrire
  • Se connecter
  • Language
    • English
    • Deutsch
    • Język Polski
    • Español (España)
    • Italiano
    • Français (Canada)
    • Čeština
    • Français (France)
    • Hrvatski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Accueil
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Contact
  • S'inscrire
  • Se connecter
  • Language:
  • English
  • Deutsch
  • Język Polski
  • Español (España)
  • Italiano
  • Français (Canada)
  • Čeština
  • Français (France)
  • Hrvatski
  • Srpski
  • Українська

Łódzkie Studia Etnograficzne

The Transferability of Socialand Cultural Anthropology into the Diverse Field of Education in Differing EU Countries
  • Accueil
  • /
  • The Transferability of Socialand Cultural Anthropology into the Diverse Field of Education in Differing EU Countries
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 59 (2020): Etnografia Animacja Edukacja /
  4. Komentarze i omówienia

The Transferability of Socialand Cultural Anthropology into the Diverse Field of Education in Differing EU Countries

Auteurs

  • Christa Markom Department of Social and Cultural Anthropology Faculty of Social Sciences University of Vienna

DOI :

https://doi.org/10.12775/LSE.2020.59.11

Mots-clés

education, translation, Europe

Résumé

This paper discusses the EU project TRANSCA – Translating Socio-Cultural Anthropology into Education. The project shares current practices and ideas to help anthropology become more widespread in teacher education and subsequently, in schools. The paper questions selected concepts (e.g. Funds of Knowledge) and the intentions of translating anthropological knowledge for educational purposes because of the problematic notion of „translation” itself in anthropology.

Références

Chambers, C. (2006). Anthropology as Cultural Translation: Amitav Ghosh’s In an Antique Land.

Postcolonial Text, 2(3), 5.

Clifford, J., Marcus, G.E. (1986). Writing Culture. The Poetics and Politics of Ethnography. Berkeley: University of California Press.

González, N. (1995). The Funds of Knowledge for Teaching Project. Practicing Anthropology, 17, 3–6.

González, N., Moll, L.C., Amanti, K. (2005). Funds of Knowledge: Theorizing Practices in Households, Communities, and Classrooms. Mahwah–New York: Lawrence Erlbaum Associates.

Ingold, T. (2018). Anthropology and/as Education. New York: Routledge.

Moll, L., Amanti, C., Neff, D., González, N. (1992). Funds of Knowledge for Teaching: Using a Qualitative Approach to Connect Homes and Classrooms. Theory into Practice, 31, 132–141.

Project JuMuW [You move]): https://www.sparklingscience.at/en/projects/show.

html?--typo3_neos_nodetypes-page%5Bid%5D=395.

TRANSCA – Translating Socio-Cultural Anthropology into Education: https://www.transca.net.

Trundle, C., Gibson, H., Bell, L. (2019). Vulnerable Articulations: the Opportunities and Challenges of Illness and Recovery. Anthropology & Medicine, 26(2), 197–212.

Łódzkie Studia Etnograficzne

Téléchargements

  • PDF (English)

Publiée

2020-11-16

Comment citer

1.
MARKOM, Christa. The Transferability of Socialand Cultural Anthropology into the Diverse Field of Education in Differing EU Countries. Łódzkie Studia Etnograficzne. Online. 16 novembre 2020. Vol. 59, pp. 191-200. [Accessed 1 juillet 2025]. DOI 10.12775/LSE.2020.59.11.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Télécharger la référence bibliographique
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numéro

Vol. 59 (2020): Etnografia Animacja Edukacja

Rubrique

Komentarze i omówienia

Licence

1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:

a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;

b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);

c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;

d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;

e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 4.0).

2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.

3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.

Stats

Number of views and downloads: 372
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Explorer l'Index des auteurs
  • Issue archive

User

User

Numéro courant

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Langue

  • English
  • Deutsch
  • Język Polski
  • Español (España)
  • Italiano
  • Français (Canada)
  • Čeština
  • Français (France)
  • Hrvatski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

education, translation, Europe
Haut

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop