Licealista – zbyt dorosły na baśnie? Wzorce wychowania w baśniach braci Grimm jako źródło do nauczania przedmiotu Historia i społeczeństwo
DOI :
https://doi.org/10.12775/KLIO.2016.030Mots-clés
historia i społeczeństwo, nauczanie, baśnie, Grimm, wzorce wychowania, wzorce postępowania, wyjaśnienie zasad rządzących światemRésumé
Literatura może być wykorzystywana jako środek dydaktyczny podczas lekcji historii. Ilustruje różnego rodzaju fakty i wydarzenia z przeszłości, pomaga stworzyć sytuacje problemowe wymagające szukania rozwiązania. W połączeniu z metodami aktywizującymi pomaga w samodzielnym dochodzeniu do wiedzy. Realizując w szkole ponadgimnazjalnej przedmiot historia i społeczeństwo można analizować baśnie. Zawierają one obraz i doświadczenia przeszłości, wskazując na sposób postępowania charakterystyczny dla danej epoki. Ponadto informacje na temat tego, w jaki sposób wychowywano dzieci i jak próbowano kształtować charaktery dorosłych w znakomity sposób pozwalają prześledzić ideały i cele, do których dążono.Téléchargements
Publiée
2017-03-26
Comment citer
1.
CHŁOSTA-SIKORSKA, Agnieszka. Licealista – zbyt dorosły na baśnie? Wzorce wychowania w baśniach braci Grimm jako źródło do nauczania przedmiotu Historia i społeczeństwo. Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym. Online. 26 mars 2017. Vol. 38, no. 3, pp. 3-16. [Accessed 23 juillet 2024]. DOI 10.12775/KLIO.2016.030.
Numéro
Rubrique
Artykuły
Stats
Number of views and downloads: 512
Number of citations: 0