Rekonstrukcja historyczna wydarzeń pierwszej wojny światowej. Refleksje naukowo-dydaktyczne
DOI:
https://doi.org/10.12775/KLIO.2015.031Schlagworte
rekonstrukcja historyczna, I wojna światowa, grupy rekonstrukcyjne, edukacja historyczna, żywe lekcje historii, wychowanieAbstract
Autorzy charakteryzują zjawisko rekonstrukcji historycznej w oparciu o przykłady rekonstrukcji z okresu I wojny światowej, głównie z obszaru Polski. W pierwszej części artykułu J. A. Daszyńska skupia się na przedstawieniu genezy rekonstrukcji historycznych na świecie i w Polsce (w latach dziewięćdziesiątych XX wieku). Wyjaśnia popularność grup rekonstrukcyjnych zajmujących się obydwoma wojnami światowymi. W części drugiej dydaktyk historii, J. Chańko, charakteryzuje i ocenia walory edukacyjne inscenizacji i żywych lekcji historii o I wojnie światowej oraz możliwości wykorzystania przekazów medialnych. Zostały też przedstawione korzyści i zagrożenia wychowawcze związane z rekonstrukcjami.
Downloads
Veröffentlicht
Zitationsvorschlag
Ausgabe
Rubrik
Stats
Number of views and downloads: 2193
Number of citations: 0