Licealista – zbyt dorosły na baśnie? Wzorce wychowania w baśniach braci Grimm jako źródło do nauczania przedmiotu Historia i społeczeństwo
DOI:
https://doi.org/10.12775/KLIO.2016.030Słowa kluczowe
historia i społeczeństwo, nauczanie, baśnie, Grimm, wzorce wychowania, wzorce postępowania, wyjaśnienie zasad rządzących światemAbstrakt
Literatura może być wykorzystywana jako środek dydaktyczny podczas lekcji historii. Ilustruje różnego rodzaju fakty i wydarzenia z przeszłości, pomaga stworzyć sytuacje problemowe wymagające szukania rozwiązania. W połączeniu z metodami aktywizującymi pomaga w samodzielnym dochodzeniu do wiedzy. Realizując w szkole ponadgimnazjalnej przedmiot historia i społeczeństwo można analizować baśnie. Zawierają one obraz i doświadczenia przeszłości, wskazując na sposób postępowania charakterystyczny dla danej epoki. Ponadto informacje na temat tego, w jaki sposób wychowywano dzieci i jak próbowano kształtować charaktery dorosłych w znakomity sposób pozwalają prześledzić ideały i cele, do których dążono.Pobrania
Opublikowane
2017-03-26
Jak cytować
1.
CHŁOSTA-SIKORSKA, Agnieszka. Licealista – zbyt dorosły na baśnie? Wzorce wychowania w baśniach braci Grimm jako źródło do nauczania przedmiotu Historia i społeczeństwo. Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym [online]. 26 marzec 2017, T. 38, nr 3, s. 3–16. [udostępniono 23.7.2024]. DOI 10.12775/KLIO.2016.030.
Numer
Dział
Artykuły
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 512
Liczba cytowań: 0