Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Marketing w sporcie na przykładzie polskiej piłki siatkowej mężczyzn = Marketing in sport on the example of the Polish volleyball team
  • Home
  • /
  • Marketing w sporcie na przykładzie polskiej piłki siatkowej mężczyzn = Marketing in sport on the example of the Polish volleyball team
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 No. 5 (2015) /
  4. Research Articles

Marketing w sporcie na przykładzie polskiej piłki siatkowej mężczyzn = Marketing in sport on the example of the Polish volleyball team

Authors

  • Emilia Matuszak Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Radosław Muszkieta Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Marek Napierała Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Mirosława Cieślicka Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Walery Zukow Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz
  • Vlastimila Karaskova Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Sergii Iermakov Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Pavol Bartik
  • Andrzej Ziółkowski Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Keywords

marketing, sport, piłka siatkowa, produkt, cena, promocja, dystrybucja, sponsoring, reklama, volleyball, product, price, promotion, distribution, sponsorship, advertising.

Abstract

Matuszak Emilia, Muszkieta Radosław, Napierała Marek, Cieślicka Mirosława, Zukow Walery, Karaskova Vlastimila, Iermakov Sergii, Bartik Pavol, Ziółkowski Andrzej. Marketing w sporcie na przykładzie polskiej piłki siatkowej mężczyzn = Marketing in sport on the example of the Polish volleyball team. Journal of Education, Health and Sport. 2015;5(5):312-334. ISSN 2391-8306. DOI 10.5281/zenodo.17797

http://ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/view/2015%3B5%285%29%3A312-334

https://pbn.nauka.gov.pl/works/561046

http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.17797

Formerly Journal of Health Sciences. ISSN 1429-9623 / 2300-665X. Archives 2011 – 2014 http://journal.rsw.edu.pl/index.php/JHS/issue/archive

 

Deklaracja.

Specyfika i zawartość merytoryczna czasopisma nie ulega zmianie.

Zgodnie z informacją MNiSW z dnia 2 czerwca 2014 r., że w roku 2014 nie będzie przeprowadzana ocena czasopism naukowych; czasopismo o zmienionym tytule otrzymuje tyle samo punktów co na wykazie czasopism naukowych z dnia 31 grudnia 2014 r.

The journal has had 5 points in Ministry of Science and Higher Education of Poland parametric evaluation. Part B item 1089. (31.12.2014).

© The Author (s) 2015;

This article is published with open access at Licensee Open Journal Systems of Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz, Poland and Radom University in Radom, Poland

Open Access. This article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution Noncommercial License which permits any noncommercial use, distribution, and reproduction in any medium,

provided the original author(s) and source are credited. This is an open access article licensed under the terms of the Creative Commons Attribution Non Commercial License

(http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/) which permits unrestricted, non commercial use, distribution and reproduction in any medium, provided the work is properly cited.

This is an open access article licensed under the terms of the Creative Commons Attribution Non Commercial License (http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/) which permits unrestricted, non commercial

use, distribution and reproduction in any medium, provided the work is properly cited.

The authors declare that there is no conflict of interests regarding the publication of this paper.

Received: 15.02.2015. Revised 27.04.2015. Accepted: 08.05.2015.

 

Marketing w sporcie na przykładzie polskiej piłki siatkowej mężczyzn

Marketing in sport on the example of the Polish volleyball team

 

Emilia Matuszak, Radosław Muszkieta, Marek Napierała, Mirosława Cieślicka, Walery Zukow, Vlastimila Karaskova, Sergii Iermakov, Pavol Bartik, Andrzej Ziółkowski

 

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

 

Słowa kluczowe: marketing, sport, piłka siatkowa, produkt, cena, promocja, dystrybucja, sponsoring, reklama.

Keywords: marketing, sports, volleyball, product, price, promotion, distribution, sponsorship, advertising.

 

Streszczenie

 

                Praca skupia się na marketingu w sporcie na przykładzie polskiej piłki siatkowej.

            Celem badań było określenie wiedzy na temat marketingu w polskiej piłce siatkowej, w jaki sposób oraz w jakim stopniu stosowany jest marketing.

Badania zostały przeprowadzone internetowo przy pomocy kwestionariusza ankiety. Ankietowanymi były osoby korzystające z Internetu oraz interesujące się piłką siatkową.

            Wyniki wskazały, że cały czas rozwija się marketing w polskiej siatkówce oraz, że wiedza badanych na temat marketingu w piłce siatkowej jest duża.

Ankietowani wiedzą jak powinna wyglądać promocja oraz w jaki sposób można lepiej promować piłkę siatkową w naszym kraju.

 

Abstract

Work focuses on marketing in sports on the example of the Polish volleyball.

Aim of the study was to determine the knowledge of Polish volleyball marketing, how and to what extent is used for marketing.

Tests have been carried out online with the help of a questionnaire survey. Survey on persons using the Internet and interesting like ball volleyball.

The results indicated that all the time developing marketing in the retina and that knowledge test on marketing for men's volleyball is large.

It know how should look like promotion and how you can better promote volleyball in our country.

Downloads

  • PDF

Published

2015-05-20

How to Cite

1.
MATUSZAK, Emilia, MUSZKIETA, Radosław, NAPIERAŁA, Marek, CIEŚLICKA, Mirosława, ZUKOW, Walery, KARASKOVA, Vlastimila, IERMAKOV, Sergii, BARTIK, Pavol & ZIÓŁKOWSKI, Andrzej. Marketing w sporcie na przykładzie polskiej piłki siatkowej mężczyzn = Marketing in sport on the example of the Polish volleyball team. Journal of Education, Health and Sport [online]. 20 May 2015, T. 5, nr 5, s. 312–334. [accessed 30.3.2023].
  • PN-ISO 690 (Polish)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 5 No. 5 (2015)

Section

Research Articles

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 94
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

marketing, sport, piłka siatkowa, produkt, cena, promocja, dystrybucja, sponsoring, reklama, volleyball, product, price, promotion, distribution, sponsorship, advertising.
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop