Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Submissions
  • Home
  • /
  • Submissions
  1. Home /
  2. Submissions

Submissions

Login or Register to make a submission.

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.
  • The author agrees to the terms and conditions of the License Agreement with Nicolaus Copernicus University. The content of the agreement is available HERE. With regard to the joint publication, the author submitting an article for publication fills in a Statement concerning the percentage contribution, in which the contributions of particular co-authors in the submitted text are given. The content of the work is known to all its authors who give permission for it to be published. The completed consent to the terms of the License Agreement with the Nicolaus Copernicus University and the Statement should be attached as additional files together with the Article by OJS journal (not by email). Total 3 files.

    Wypełnione Zgodę na warunki Umowy licencyjnej z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika i Oświadczenie należy załączyć jako dodatkowe plikі wraz z plikiem Artykułu przez OJS czasopisma (nie E-malem). Razem 3 pliki.
  • IT IS OBLIGATORY. Proszę dodać w artykuł Disclosure*. To add in Article Disclosure*.

    Po wnioskach Disclosure* przed Bibliografią

    After Conclusions Disclosure* before References.

    Wkład autorski
    Aby zapewnić pełną przejrzystość, wszystkie przesłane manuskrypty muszą zawierać Oświadczenie o wkładzie autora, określające pracę każdego autora. W przypadku artykułów naukowych, których autorami jest wielu autorów, należy podać krótki akapit określający ich indywidualny wkład.
    Należy użyć następujących stwierdzeń: Konceptualizacja, XX i YY; metodologia, XX; oprogramowanie XX; sprawdź, XX, YY i ZZ; analiza formalna, XX; dochodzenie, XX; zasoby, XX; przechowywanie danych, XX; pismo - przygotowanie zgrubne, XX; pisanie - recenzja i redakcja, XX; wizualizacja, XX; nadzór, XX; administracja projektami, XX; otrzymanie finansowania, YY Wszyscy autorzy przeczytali i zgodzili się z opublikowaną wersją manuskryptu.
    Wyjaśnienie terminów znajduje się w taksonomii CRediT. Więcej informacji na temat CRediT można znaleźć tutaj. „Autorstwo musi obejmować i ograniczać się do tych, którzy wnieśli znaczący wkład w dzieło. Prosimy o uważne przeczytanie rozdziału dotyczącego kryteriów kwalifikacji do autorstwa”.
    Oświadczenie o finansowaniu
    Autorzy powinni wskazać, w jaki sposób badania i publikacja ich artykułu zostały sfinansowane, podając (pełne) organy finansujące, a następnie odpowiedni numer grantu.
    Jeżeli badanie nie otrzymało specjalnego dofinansowania, autorzy powinni to zaznaczyć.
    Oświadczenie instytucjonalnej komisji rewizyjnej
    W tej sekcji należy dodać oświadczenie instytucjonalnej komisji rewizyjnej oraz numer zatwierdzenia badań z udziałem ludzi lub zwierząt. Uprzejmie informujemy, że Redakcja może poprosić o dodatkowe informacje. Proszę dodać „Badanie zostało przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Deklaracji Helsińskiej i zatwierdzone przez Instytucjonalną Komisję Rewizyjną (lub Komisję Etyki) NAZWA INSTYTUTU (kod protokołu XXX i data zatwierdzenia).” LUB „Odstąpiono od oceny etycznej i zatwierdzenia tego badania z PRZYCZYNY (proszę podać szczegółowe uzasadnienie).” LUB „Nie dotyczy” w przypadku badań, które nie dotyczą ludzi ani zwierząt. Możesz również wykluczyć to stwierdzenie, jeśli badanie nie obejmowało ludzi ani zwierząt.
    Oświadczenie o świadomej zgodzie
    Każdy artykuł naukowy opisujący badanie z udziałem ludzi powinien zawierać to stwierdzenie. Proszę dodać „Świadomą zgodę uzyskano od wszystkich osób biorących udział w badaniu”. LUB „Zgoda pacjenta została uchylona z PRZYCZYNY (proszę podać szczegółowe uzasadnienie).” LUB „Nie dotyczy” w przypadku badań, które nie dotyczą ludzi. Możesz również wykluczyć to stwierdzenie, jeśli badanie nie obejmowało ludzi.
    Pisemną świadomą zgodę na publikację należy uzyskać od uczestniczących pacjentów, których można zidentyfikować (w tym przez samych pacjentów). W stosownych przypadkach należy wpisać: „Od pacjenta(ów) uzyskano pisemną świadomą zgodę na publikację tego artykułu”.
    Oświadczenie o dostępności danych
    W tej sekcji proszę podać szczegółowe informacje dotyczące tego, gdzie można znaleźć dane potwierdzające zgłoszone wyniki, w tym linki do publicznie zarchiwizowanych zestawów danych przeanalizowanych lub wygenerowanych podczas badania. Proszę zapoznać się z sugerowanymi Oświadczeniami o dostępności danych w sekcji „Zasady dotyczące danych badawczych”. Możesz wykluczyć to stwierdzenie, jeśli w badaniu nie podano żadnych danych.
    Podziękowanie
    W tej sekcji możesz potwierdzić wszelkie udzielone wsparcie, które nie jest objęte wkładem autora lub sekcjami finansowania. Może to obejmować wsparcie administracyjne i techniczne lub darowizny rzeczowe (np. materiały użyte do eksperymentów, wsparcie finansowe, pomoc techniczną i nieautorskie wkłady intelektualne).
    Oświadczenie o konflikcie interesów
    Autorzy muszą zadeklarować wszystkie istotne interesy, które mogą być postrzegane jako sprzeczne. Autorzy muszą wyjaśnić, dlaczego każdy interes może stanowić konflikt. Jeśli nie ma konfliktów, autorzy powinni to zaznaczyć.


    After Conclusions.
    Author's contribution
    For full transparency, all submitted manuscripts must include an Author Contribution Statement stating the work of each author. For research articles with multiple authors, a short paragraph must be provided stating their individual contributions.
    The following statements should be used: Conceptualization, XX, and YY; methodology, XX; software, XX; check, XX, YY and ZZ; formal analysis, XX; investigation, xx; resources, XX; data curation, XX; writing - rough preparation, XX; writing - review and editing, xx; visualization, XX; supervision, XX; project administration, XX; receiving funding, YY All authors have read and agreed with the published version of the manuscript.
    Please refer to the CRediT taxonomy for an explanation of the terms. For more background on CRediT, see here. "Authorship must include and be limited to those who have contributed substantially to the work. Please read the section concerning the criteria to qualify for authorship carefully".

    Funding Statement
    Authors should indicate how the research and publication of their article were funded by stating the funding body(s) (in full) followed by the appropriate grant number.
    If the study did not receive special funding, the authors should indicate this.

    Institutional Review Board Statement
    In this section, please add the Institutional Review Board Statement and approval number for studies involving humans or animals. Please note that the Editorial Office might ask you for further information. Please add “The study was conducted according to the guidelines of the Declaration of Helsinki, and approved by the Institutional Review Board (or Ethics Committee) of NAME OF INSTITUTE (protocol code XXX and date of approval).” OR “Ethical review and approval were waived for this study, due to REASON (please provide a detailed justification).” OR “Not applicable” for studies not involving humans or animals. You might also choose to exclude this statement if the study did not involve humans or animals.

    Informed Consent Statement
    Any research article describing a study involving humans should contain this statement. Please add “Informed consent was obtained from all subjects involved in the study.” OR “Patient consent was waived due to REASON (please provide a detailed justification).” OR “Not applicable” for studies not involving humans. You might also choose to exclude this statement if the study did not involve humans.
    Written informed consent for publication must be obtained from participating patients who can be identified (including by the patients themselves). Please state “Written informed consent has been obtained from the patient(s) to publish this paper” if applicable.

    Data Availability Statement
    In this section, please provide details regarding where data supporting reported results can be found, including links to publicly archived datasets analyzed or generated during the study. Please refer to suggested Data Availability Statements in section “Research Data Policies”. You might choose to exclude this statement if the study did not report any data.

    Acknowledgments
    In this section you can acknowledge any support given which is not covered by the author contribution or funding sections. This may include administrative and technical support, or donations in kind (e.g., materials used for experiments, financial support, technical assistance, and non-authorship intellectual contributions).

    Conflict of Interest Statement
    Authors must declare all relevant interests that may be perceived as conflicting. Authors must explain why each interest may constitute a conflict. If there are no conflicts, authors should indicate this.


    Внесок автора
    Для забезпечення повної прозорості всі представлені рукописи повинні містити Заяву про авторський внесок із зазначенням роботи кожного автора. Для дослідницьких статей з кількома авторами необхідно надати короткий абзац із зазначенням їхнього індивідуального вкладу.
    Слід використовувати такі твердження: Концептуалізація, XX та YY; методологія, ХХ; програмне забезпечення, ХХ; перевірити, ХХ, YY та ZZ; формальний аналіз; ХХ; розслідування, XX; ресурси ХХ; куріювання даних, XX; написання – чорнова підготовка, ХХ; написання - рецензування та редагування, XX; візуалізація, ХХ; нагляд, ХХ; адміністрування проекту, ХХ; отримання фінансування, YY Усі автори прочитали та погодилися з опублікованою версією рукопису.
    Будь ласка, зверніться до CRediT таксономії для пояснення термінів. Для отримання додаткових відомостей про CRediT див. «Авторство має включати та обмежуватися тими, хто зробив істотний внесок у роботу. Будь ласка, уважно прочитайте розділ щодо критеріїв, що дозволяють претендувати на авторство».

    Заява про фінансування
    Автори повинні вказати, як фінансувалися дослідження та публікація їх статті, вказавши організацію (органи) (повністю), що фінансує, та відповідний номер гранту.
    Якщо дослідження не отримало спеціального фінансування, автори мають це вказати.

    Заява Інституційної контрольної ради
    У цьому розділі, будь ласка, додайте заяву Інституційної наглядової ради та номер затвердження для досліджень за участю людей або тварин. Зауважте, що редакція може запросити у вас додаткову інформацію. Будь ласка, додайте «Дослідження було проведено відповідно до рекомендацій Гельсінської декларації та схвалено Інституційною наглядовою радою (або Комітетом з етики) НАЗВА ІНСТИТУТУ (код протоколу XXX та дата затвердження)». АБО «Етична перевірка та схвалення цього дослідження були відхилені за ПРИЧИНОЮ (будь ласка, надайте докладне обґрунтування)». АБО «Незастосовно» для досліджень, у яких беруть участь люди чи тварини. Ви також можете виключити це твердження, якщо у дослідженні не брали участь люди чи тварини.

    Заява про поінформовану згоду
    Будь-яка дослідна стаття, яка описує дослідження за участю людей, має містити це твердження. Будь ласка, додайте «Інформовану згоду було отримано від усіх учасників дослідження». АБО «Згода пацієнта була відхилена за ПРИЧИНОЮ (будь ласка, надайте докладне обґрунтування)». АБО «Не застосовується» для досліджень без участі людей. Ви також можете виключити це твердження, якщо у дослідженні не брали участь люди.
    Письмова поінформована згода на публікацію має бути отримана від пацієнтів, які беруть участь, яких можна ідентифікувати (у тому числі від самих пацієнтів). Будь ласка, вкажіть «Від пацієнта (пацієнтів) було отримано письмову поінформовану згоду на публікацію цього документа», якщо це можна застосувати.

    Заява про доступність даних
    У цьому розділі, будь ласка, надайте детальну інформацію про те, де можна знайти дані, що підтверджують опубліковані результати, включаючи посилання на загальнодоступні архівні набори даних, проаналізовані або створені під час дослідження. Будь ласка, ознайомтеся з рекомендованими заявами щодо доступності даних у розділі «Політики даних досліджень». Ви можете виключити це твердження, якщо у дослідженні не повідомлялося жодних даних.

    Подяки
    У цьому розділі ви можете відзначити будь-яку підтримку, яка не охоплена розділами вкладу автора або фінансування. Це може включати адміністративну та технічну підтримку або пожертвування у натуральній формі (наприклад, матеріали, що використовуються для експериментів, фінансову підтримку, технічну допомогу та інтелектуальні внески без авторства).

    Заява про конфлікт інтересів
    Автори повинні заявити про всі відповідні інтереси, які можуть бути сприйняті як конфліктуючі. Автори повинні пояснити, чому кожен інтерес може бути конфліктом. За відсутності протиріч, автори повинні вказати це.
  • The whole article must be only in English.
    The submission file is in OpenOffice, LibreOffice, WPS, MS Word, RTF, or WordPerfect document file format.
    Articles must be in the final FULL version, best as docx format.
    Do not submit the Article as PDF file.

    Cały Artykuł musi być tylko w Języku Angielskim.
    Przesyłany plik jest w formacie pliku dokumentu OpenOffice, LibreOffice, WPS, MS Word, RTF lub WordPerfect.
    Artykuły muszą być w ostatecznej PEŁNEJ wersji, najlepiej jako docx format.
    Nie przesyłać Artykułu jako PDF plik.
  • The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
  • IT IS OBLIGATORY. Whole Article* in any language. Meta data* in English. Affiliation* in English. Everyone Autor in Article must have E-mail* and all authors have ORCID* number added to paper full address. Entering ORCID is required. Articles without authors' ORCID will be deleted.
    Cały artykuł* w dowolnym języku. Metadane* w języku angielskim. Afiliacja* w języku angielskim. Każdy Autor artykułu musi mieć adres e-mail*, a wszyscy autorzy muszą mieć numer ORCID* dodany do pełnego adresu pracy. Wpisanie ORCID konieczne. Artykuły bez wpisanych ORCID autorów będą wykasowywane.
  • Bardzo prosimy Imona wpisywać w okienko formularzu Imie*, Nazwiska wpisywać w okienko formularzu Nazwisko*. Niewpisanie danych w tę okienka zawiesza Program OJS czasopisma. Artykuły z niewpisanymi metadanymi będą wykasowywane.
    Please enter Name in the field of the Given Name* form, Surnames enter in the field of the Family Name* form. Failure to enter data in these boxes suspends the OJS Program of the journal. Articles that fail to enter metadata will be deleted.
  • IT IS OBLIGATORY. AFILIACJE* autorów. W języku angielskim. KONIECZNE jest wpisywanie w okienko formularzu metadanych AFILIACJE* autorów. Artykuły bez wpisanych Afiliacji autorów w metadanych będą wykasowywane.
    KONIECZNE jest zaznaczenie kwadracika * Include this contributor in browse lists? * Czy chcesz dodać tego autora do list przeglądania?

    Authors' AFFILIATIONS*. In English. It is OBLIGATORY to enter in the metadata field window form the Authors' AFFILIATIONS*. Articles without authors' Affiliations in metadata will be deleted.
    It is NECESSARY to check the box * Include this contributor in browse lists?
  • 10 and more pages, not limited by size, is a normal sized manuscript in the editorial requirements of Journal of Education, Health and Sport.
    10 i więcej stron, nie ograniczony rozmiarem, to normalny manuskrypt w wymaganiach redakcyjnych Journal of Education, Health and Sport.
    The text is single-spaced; uses a 12-point font; 1,5 interlinia, employs Times New Roman, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end.
    Tekst ma pojedyncze odstępy; używa czcionki 12-punktowej; 1,5 interlinia, używa Times New Roman zamiast podkreśleń (z wyjątkiem adresów URL); a wszystkie ilustracje, ryciny i tabele są umieszczane w tekście w odpowiednich miejscach, a nie na końcu.
  • The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the https://apcz.umk.pl/JEHS/about/submissions#authorGuidelines Author Guidelines, found in About the Journal.
  • References (best >20)
    For more information, see: Non-English language sources
    The use of DOI is highly encouraged. When referencing a document with a DOI in AMA style, or Vancouver style, the information regarding the DOI should be given in the following format: https://doi.org/10.15561/20755555.2023.0100
    Making a list of references is the responsibility of the author. References to the list, Any* Recognized form. But the Best is Formatted* according to the full style manual: AMA, or Vancouver style.
    List of literature must be consistent with the principles established by the International Committee of Medical Periodicals Editors "Uniform Requirements for Manuscripts Submitted's Biomedical Journals" (www.nlm.nih.gov/bsd/uniform_requirements.html). Each reference should include the names and initials of all authors without dots, article title, summary or the full name of the journal, year, volume, first and last page. Abbreviated names of journals indexed in Medline (PubMed) should be administered according to the NLM Catalog (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog), and the other according to the version given by the publisher of a magazine. Internet sources should contain the date of downloading or viewing the file placed in brackets after the URL address (called Uniform Resource Locator).
    Must be numbered consecutively*. References selected for publication should be chosen for their importance, accessibility, and for the further reading opportunities they provide. References first cited in tables, figure legends must be numbered so that they will be in sequence with references cited in the text. References cited in Glossary must be numbered starting from the last citation number in the text.
    Use of DOI is highly encouraged.
    Preserving punctuation according to the following examples of bibliographic description:
     
    References (Ukrainian, Polish, Russian). Everything must be in English translation, without transliteration.
    1. Khudolii OM, Iermakov SS. Training process of junior gymnasts. Teorija ta metodika fizichnogo vikhovannia. 2011;5:3-18. http://dx.doi.org/10.17309/tmfv.2011.5.707. Ukrainian.
    2. Vaceba OM, Iukhimchuk VP. Current issues of Olympic education in educational process of comprehensive schools. Science v olimpijskom sporte. 2007;2:87-92. Russian.
    3. Platonov VN, Bulatova MM, Bubka SN. Olympic sports. Kiev. Olympic Literature. 2011;2. Russian.
    4. Kaciuba-Uściłko H, Nazar K. Diet and exercise metabolism. Medicina Sportiva. 1999;1(1):19-29. Polish.
    5. Kołakowska I. Obesity on the edge. Uwazam Rze. 2012;27(74):92-93. Polish.
    6. Mazur J, Wojnarowska B. Accidents and injuries. A report on the research conducted in 1998. The Health of School Youth in Poland. Warszawa. AWF. 1998. Polish.
    7. Olszowski A. Safety during sport classes. In: A. Maszczak A, Editor. The Methodology of Physical Education. Warszawa. AWF Press. 1992;161-173. Polish.

    Books and monographs
    Ringsven MK, Bond D. Gerontology and leadership skills for nurses. 2nd ed. Albany (NY) Publishers.
    Chapter in the book. 1998.
    Phillips SJ, Whisnant JP. Hypertension and stroke. In: Laragh JH, Brenner BM, (Ed.). Hypertension: pathophysiology, diagnosis, and management. 2nd ed. New York: Raven Press. 1995;465-478.
    Conference materials
    Kimura J, Shibasaki H, (Ed.). Recent advances in clinical neurophysiology. Proceedings of the l0th International Congress of EMG and Clinical Neurophysiology; 1995;15-19. Kyoto, Japan, Amsterdam: Elsevier.
    Materials from the Internet
    Kmieć ML, Broniarczyk-Dyła G. Psychological aspects related to atopic dermatitis. 2010. http://www.cornetis.com.pl/artykul.php?issn=1730-7201&rok=2009&numer=4&str_p=237 (Access: 29.04.2010).

    Referencje (najlepiej >20) / Piśmiennictwo (najlepiej >20)
    Referencje (ukraiński, polski, rosyjski). Wszystko ma być w tłumaczeniu na język angielski, bez transliteracji.
    Aby uzyskać więcej informacji, zobacz: Źródła w języku innym niż angielski
    Gorąco zachęcamy do korzystania z DOI. Odwołując się do dokumentu z DOI w stylu AMA, lub Vancouver stylu, informacje dotyczące DOI należy podać w następującym formacie: https://doi.org/10.15561/20755555.2023.0100
    Sporządzenie spisu piśmiennictwa jest obowiązkiem autora. Odniesienia do listy, w Dowolnej* uznanej formie. Ale najlepsze* jest sformatowane zgodnie z pełną instrukcją stylu: AMA, lub Vancouver stylu.
    Spis literatury musi być zgodny z zasadami ustalonymi przez Międzynarodowy Komitet Redakcji Czasopism Medycznych „Uniform Requirements for Manuscripts Submitted's Biomedical Journals” (www.nlm.nih.gov/bsd/uniform_requirements.html). Każda pozycja piśmiennictwa powinna zawierać nazwiska i inicjały imion wszystkich autorów bez kropek, tytuł artykułu, streszczenie lub pełną nazwę czasopisma, rok, tom, pierwszą i ostatnią stronę. Skrócone nazwy czasopism indeksowanych w Medline (PubMed) należy podawać według NLM Catalog (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog), a pozostałe według wersji podanej przez wydawcę czasopisma . Źródła internetowe powinny zawierać datę pobrania lub wyświetlenia pliku umieszczoną w nawiasie po adresie URL (tzw. Uniform Resource Locator).
    Muszą być kolejno* numerowane. Piśmiennictwo wybrane do publikacji powinno być wybrane ze względu na ich znaczenie, dostępność i możliwości dalszego czytania, jakie zapewniają. Piśmiennictwo cytowane najpierw w tabelach, legendy rycin muszą być ponumerowane tak, aby były w kolejności z odsyłaczami cytowanymi w tekście. Piśmiennictwo cytowane w Glosariuszu należy numerować począwszy od ostatniego numeru cytowania w tekście.
    Gorąco zachęcamy do korzystania z DOI.
  • IT IS OBLIGATORY. SUGGESTING in form field window Comments for the Editor 5 POTENTIAL REVIEWERS*. Articles without 5 potencial reviewers will be deleted. Konieczne jest wpisanie w okienko formularzu Comments for the Editor 5 sugerowanych recenzentów. Artykuły bez wpisanych w okienko formularzu Comments for the Editor 5 sugerowanych recenzentów będą wykasowywane.

    Prosimy podać w okienko formularzu Comments for the Editor Imię Nazwisko adres email 5 SUGEROWANYCH RECENZENTÓW* wprowadzonego artykułu.
    Please provide your First Name and Surname and e-mail address of 5 suggested reviewers of the submitted article in form field window Comments for the Editor.


    The suggestion of 5 (five) potential reviewers with their affiliations and valid emails. Reviewers should be suggested in Step 1 of the online submission procedure (Starting the Submission) in the provided box.

    When suggesting a reviewer please keep in mind that they should be recognized scientists from renowned institutions. They could not be colleagues or collaborators from the author’s institution. Furthermore, suggestions for possible reviewers should include scientists from different countries and institutions of the world. See Peer Review Process for more information.
    Authors should not make any attempt to contact suggested reviewers themselves!
    Suggest Potential Reviewers / Comments for the Editor
    Authors are required to suggest 5 potential reviewers with all the information as required in the table on the right.
    See Peer Review Process for more information on how to suggest reviewers.
    Below the table with reviewers authors can enter any additional comments to the Editor.
    No. Name Surname Email Affiliation/Address Country Validated
    1
    2
    3
    4
    5
    Any additional comments to the editor can be entered below:

  • FEES
    This journal charges the following author fees. Article Publication: 400,00 PLN = 85,00 EUR = 92,00 USD. If this paper is accepted for publication, you will be asked to pay an Article Publication Fee to cover publication costs. PS. Journal is not in Scopus. Journal is not in WoS Clarivate.
    We will need: Mark. 
    PROFORMA VAT invoice or VAT invoice for the University or for the Company or for a private person  
    We will do not need a VAT invoice. Mark. Then Proof of sale.
    (computer or block capitals) 
    Company name (or name): .................. 
    Address:   
    Street:.................................................................................   
    Code......-......... City................................................   
    Country..................................................   
    NIP........ -......... -...... -......   
    Date of transfer .............................. ..................   

    Address to which the VAT Invoice or Sales Slip should be sent 
    Company name (or name): ..............................   
    Street:.................................................................................   
    Code......-......... City................................................   
    Country.....................................   
    Referent Karolina Rasak raskar@umk.pl Redaktor Walery Zukow w.zukow@wp.pl

    Potrzebujemy: Zaznaczyć. 
    Faktura VAT PROFORMA lub Faktura VAT na Uczelnię lub na Firmę lub na osobę prywatną  
    Nie Potrzebujemy Faktury VAT. Zaznaczyć. Wtedy Dowód sprzedaży.  
    Dane do faktury VAT lub Dowodu sprzedaży  
    (komputerowo lub drukowanymi literami) 
    Nazwa firmy (lub imię i nazwisko): .......................................... 
    Adres:   
    Ulica: .................................................................................   
    Kod......-......... Miasto................................................   
    Kraj..................................................   
    NIP........ -......... -...... -......   
    Data dokonania przelewu .................................... ..................   

    Adres, na który należy przesłać Fakturę VAT lub Dowód sprzedaży 
    Nazwa firmy (lub imię i nazwisko): ..............................   
    Ulica: .................................................................................   
    Kod......-......... Miasto................................................   
    Kraj..................................... 
    Referent Karolina Rasak raskar@umk.pl Redaktor Walery Zukow w.zukow@wp.pl

Author Guidelines

Setting from 04.09.2023. Journal (JoEHaS) is not accepting submissions at this time.

  1. Manuscripts Preparation.
  2. Creating an Account.
  3. Submitting an Article.

Reject Articles 85 %. Accept Articles 15 %.

 

Dear Author (s)

 

  1. Mark all the hooks, even if there are no suggestions suggested by the respected reviewers.
  2. The whole article must be only in English. In English is to be Title, and Abstract, and Key words, in English References.
  3. All authors must have an ORCID number, Afilliation, enter in metadata.
  4. Enter the full metadata of all authors.

 

 

Journal of Education, Health and Sport eISSN 2391-8306 formerly Journal of Health Sciences formerly ISSN 1429-9623 publishes: original and review papers, cases study. All works are reviewed. The journal is addressed to a wide range of scientists and practitioners involved in education, health and sports in an interdisciplinary and integral approach.

 

  1. Original papers, short reports, review papers and case reports should be sent to the editorial staff only electronically through the journal's portal.
  2. Original papers must contain: introduction, purpose, material and methods, results, discussion, conclusions, references. Abstracts of original papers must contain 1400-1800 characters with spaces and must be divided into: introduction and purpose, material and method, results, conclusions. The volume of the text of the work is not limited.
  3. Review articles must contain: introduction and purpose, description of the state of knowledge, summary, list of references. Summaries of review papers must contain 1400-1800 characters with spaces and must be divided into: introduction and purpose, a brief description of the state of knowledge, summary (conclusions). The volume of the text of the review papers is not limited.
  4. Original and review papers must contain from 2 to 6 key words selected taking into account the terms contained in the Medical Subject Headings by MeSH.
  5. The text of the original and review papers must be divided as follows:

The title of the work in English;

Full names and names of authors in English; individual identification numbers of ORCID; with E-mail addresses;

Full of Affiliation Authors in English with full postal addresses;

Summary in English;

Key words in English, separated by a semicolon (;);

Introduction

The introduction describes what the author hopes to achieve, and clearly indicates the problem under investigation. Should generalize the relevant studies to ensure the context and explain what research other authors, if any, are contested or require continuation. The end of the Introduction indicates the purpose of the study.

Material and methods of research

In the Material and Methods section, give a clear description of the study and how it was conducted; describe the procedures and materials used specifically so that the study can be replicated.

The Materials and Methods section should include the following subsections:

Participants
Describe the sample: how many participants, how they were recruited. Indicate the main demographic data (age and standard deviation, gender distribution, etc.), the main criteria for classifying participants into groups. Justify the representativeness of the sample.
At the end, it is indicated that the participants signed an informed consent form to participate in the study. If the study participants are children, the informed consent form is signed by their parents.

Methods
Describe the methods used in sufficient detail to enable others to repeat the study. If you have more than one method, use subsections with appropriate headings.
New methods should be described in detail, while well-established methods may be described briefly and cited accordingly. Indicate the standards for evaluating the results obtained or the corresponding rating scales.
List any tools used in data collection and the indicators they measure. These tools may include equipment, hardware, software or tests, etc.
When describing indicators, the International System of Units (SI) and standard abbreviations should be used.

Procedure
Briefly describe how you collected the required data. Explain how the experiment was carried out. Who tested the participants, where they were tested or observed, etc.
If the submitted papers contain studies involving humans or animals, the approval of the local ethics committee is required, and the authors must also confirm that the experiments described in the manuscript were performed in accordance with the ethical standards of the Declaration of Helsinki.

Statistical analysis
Indicate which programs were used for statistical analysis. Describe the statistical analysis procedures, but not their results: what statistics were used in the data analysis, the rationale for the use of these tests, indicate the level of significance used in the study. With small sample sizes, the use of parametric indicators is possible only if the normal distribution of features in the aggregate is confirmed.

Results

It is necessary to describe in detail the positive and / or negative results of the study and the results of the statistical analysis.
This section should be supported by tables and figures with minimal accompanying text. Together with the data in the text, as well as in tables and figures, statistical significance should be shown (indicate exact p values to three decimal places).
Headings and captions for tables and figures should allow them to be considered self-explanatory. There should be no repetition of data, tables or figures already presented.
Results should be presented accurately and should not contain material suitable for discussion.
Units, quantities and formulas must be expressed in accordance with the International System (SI units).

Discussion

The results of the study should be critically discussed in terms of the limitations of the research design, the method used, and the current knowledge available in the literature, how they can be interpreted in terms of previous studies and working hypotheses. Findings and their significance should be discussed in the broadest possible context, and shortcomings of the work should be emphasized. At the end of the discussion section, the practical implications of the study results should be presented. Future research directions can also be mentioned.

Conclusions

Should reflect the most important aspects of the results obtained in the presented study.

 

Author's contribution

For full transparency, all submitted manuscripts must include an Author Contribution Statement stating the work of each author. For research articles with multiple authors, a short paragraph must be provided stating their individual contributions.

The following statements should be used: Conceptualization, XX, and YY; methodology, XX; software, XX; check, XX, YY and ZZ; formal analysis, XX; investigation, XX; resources, XX; data curation, XX; writing - rough preparation, XX; writing - review and editing, XX; visualization, XX; supervision, XX; project administration, XX; receiving funding, YY All authors have read and agreed with the published version of the manuscript.

Please refer to the CRediT taxonomy for an explanation of the terms. For more background on CRediT, see here. "Authorship must include and be limited to those who have contributed substantially to the work. Please read the section concerning the criteria to qualify for authorship carefully".

 

Funding Statement

Authors should indicate how the research and publication of their article were funded by stating the funding body(s) (in full) followed by the appropriate grant number.

If the study did not receive special funding, the authors should indicate this.

 

Institutional Review Board Statement

In this section, please add the Institutional Review Board Statement and approval number for studies involving humans or animals. Please note that the Editorial Office might ask you for further information. Please add “The study was conducted according to the guidelines of the Declaration of Helsinki, and approved by the Institutional Review Board (or Ethics Committee) of NAME OF INSTITUTE (protocol code XXX and date of approval).” OR “Ethical review and approval were waived for this study, due to REASON (please provide a detailed justification).” OR “Not applicable” for studies not involving humans or animals. You might also choose to exclude this statement if the study did not involve humans or animals.

 

Informed Consent Statement

Any research article describing a study involving humans should contain this statement. Please add “Informed consent was obtained from all subjects involved in the study.” OR “Patient consent was waived due to REASON (please provide a detailed justification).” OR “Not applicable” for studies not involving humans. You might also choose to exclude this statement if the study did not involve humans.

Written informed consent for publication must be obtained from participating patients who can be identified (including by the patients themselves). Please state “Written informed consent has been obtained from the patient(s) to publish this paper” if applicable.

 

Data Availability Statement

In this section, please provide details regarding where data supporting reported results can be found, including links to publicly archived datasets analyzed or generated during the study. Please refer to suggested Data Availability Statements in the section “Research Data Policies”. You might choose to exclude this statement if the study did not report any data.

 

Acknowledgments

In this section, you can acknowledge any support given which is not covered by the author's contribution or funding sections. This may include administrative and technical support, or donations in kind (e.g., materials used for experiments, financial support, technical assistance, and non-authorship intellectual contributions).

 

Conflict of Interest Statement

Authors must declare all relevant interests that may be perceived as conflicting. Authors must explain why each interest may constitute a conflict. If there are no conflicts, authors should indicate this.

  1. References (>20)

References (>20)
For more information, see: Non-English language sources must to be in English.
The use of DOI is highly encouraged. When referencing a document with a DOI in AMA style, or Vancouver style, the information regarding the DOI should be given in the following format: https://doi.org/10.15561/20755555.2023.0100
Making a list of references is the responsibility of the author. References to the list, Any* Recognized form. But the Best is Formatted* according to the full style manual: AMA, or Vancouver style.
List of literature must be consistent with the principles established by the International Committee of Medical Periodicals Editors "Uniform Requirements for Manuscripts Submitted's Biomedical Journals" (www.nlm.nih.gov/bsd/uniform_requirements.html). Each reference should include the names and initials of all authors without dots, article title, summary or the full name of the journal, year, volume, first and last page. Abbreviated names of journals indexed in Medline (PubMed) should be administered according to the NLM Catalog (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog), and the other according to the version given by the publisher of a magazine. Internet sources should contain the date of downloading or viewing the file placed in brackets after the URL address (called Uniform Resource Locator).
Must be numbered consecutively*. References selected for publication should be chosen for their importance, accessibility, and for the further reading opportunities they provide. References first cited in tables, figure legends must be numbered so that they will be in sequence with references cited in the text. References cited in Glossary must be numbered starting from the last citation number in the text.
Use of DOI is highly encouraged.
Preserving punctuation according to the following examples of bibliographic description:
 
References (Ukrainian, Polish, Russian). Everything must be in English translation, without transliteration.
1. Khudolii OM, Iermakov SS. Training process of junior gymnasts. Teorija ta metodika fizichnogo vikhovannia. 2011;5:3-18. http://dx.doi.org/10.17309/tmfv.2011.5.707. Ukrainian.
2. Vaceba OM, Iukhimchuk VP. Current issues of Olympic education in educational process of comprehensive schools. Science v olimpijskom sporte. 2007;2:87-92. Russian.
3. Platonov VN, Bulatova MM, Bubka SN. Olympic sports. Kiev. Olympic Literature. 2011;2. Russian.
4. Kaciuba-Uściłko H, Nazar K. Diet and exercise metabolism. Medicina Sportiva. 1999;1(1):19-29. Polish.
5. Kołakowska I. Obesity on the edge. Uwazam Rze. 2012;27(74):92-93. Polish.
6. Mazur J, Wojnarowska B. Accidents and injuries. A report on the research conducted in 1998. The Health of School Youth in Poland. Warszawa. AWF. 1998. Polish.
7. Olszowski A. Safety during sport classes. In: A. Maszczak A, Editor. The Methodology of Physical Education. Warszawa. AWF Press. 1992;161-173. Polish.

Books and monographs
Ringsven MK, Bond D. Gerontology and leadership skills for nurses. 2nd ed. Albany (NY) Publishers.
Chapter in the book. 1998.
Phillips SJ, Whisnant JP. Hypertension and stroke. In: Laragh JH, Brenner BM, (Ed.). Hypertension: pathophysiology, diagnosis, and management. 2nd ed. New York: Raven Press. 1995;465-478.
Conference materials
Kimura J, Shibasaki H, (Ed.). Recent advances in clinical neurophysiology. Proceedings of the l0th International Congress of EMG and Clinical Neurophysiology; 1995;15-19. Kyoto, Japan, Amsterdam: Elsevier.
Materials from the Internet
Kmieć ML, Broniarczyk-Dyła G. Psychological aspects related to atopic dermatitis. 2010. http://www.cornetis.com.pl/artykul.php?issn=1730-7201&rok=2009&numer=4&str_p=237 (Access: 29.04.2010).

  1. Work evaluation (rules for reviewing the publication)

Registered entries are subject to anonymous evaluation. These works are sent to at least two independent reviewers from outside the unit.

In other solutions, the reviewer must sign a declaration of no conflict of interest; a conflict of interest is considered to occur between the reviewer and the author:

  1. a) direct personal relations (kinship, legal relationships, conflict),
  2. b) professional subordination relationships,
  3. c) direct scientific cooperation during the last two years preceding the preparation of the review.

The review process should not last longer than 3-10 weeks, however, the Editorial Board can not guarantee a specific date of making a decision.

The review is in written form and ends with an unambiguous conclusion as to the acceptance of the article for publication or its rejection.

The final decision of accepting work for printing, accepting work on the condition that an adjustment is made or a decision to reject a job belongs to the editorial office and is not subject to appeal. The editors do not have to justify the decisions made.

The names of the reviewers of individual publications / numbers are not disclosed; once a year, the journal publishes a list of cooperating reviewers.

 

Journal of Education, Health and Sport eISSN 2391-8306

https://apcz.umk.pl/JEHS/index

Questionnaire of Reviewer

Nr 

Title of manuscript 

Referee 

Manuscript evaluation

Rating of Article. Underline the appropriate rating

 

  1. Is the paper of relevance to journal readers?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Does the title of this paper clearly reflect its content?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Is the abstract sufficiently informative especially when read in isolation?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Does the introduction section introduce the paper subject, its research context and relevance?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Are the material / methods correctly exposed and sufficiently informative?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Are the results clearly presented?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Does the discussion relate the findings of this paper to existing knowledge?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Are interpretations and conclusions sound and justified by the data?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Is the structure and organization satisfactory and is the paper clearly presented?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Is the length appropriate to the content?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Are the illustrations and tables adequate, necessary and informative?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Are the references adequate and in agreement with the reference style included into the new Instructions for Authors?

Transliteration of Cyrillic. [Translation title of Article from Cyrillic].

Reference style is available at: http://www.nlm.nih.gov/bsd/uniform_requirements.html

Yes No If no, please comment:

 

FINAL RECOMMENDATION

 

Accept

Accept after minor corrections

Considerable changes should be made before accepting

Refuse

 

Additional reviewer's comments

 

Date

Signature

 

  1. Explanation of "ghostwriting" and "guest authorship"
  2. a) The editors require the authors to publish, disclose the contribution of individual authors in the publication (with their affiliation and contribution, i.e. who is the author of the concept, assumptions, methods, protocol, etc. used in the preparation of the publication), the main responsibility of the author notifying the manuscript.
  3. b) Editors clarify that "ghostwriting" (a situation where someone made a significant contribution to the publication, without revealing their participation as one of the authors or without mentioning its role in the acknowledgments included in the publication) and "guest authorship" (situation where participation the author is negligible or did not have any place at all, and yet he is the author / co-author of the publication) are a manifestation of scientific misconduct.
  4. c) Editorial staff asks authors to provide information on sources of financing of publications, contributions from scientific research institutions, associations and other entities ("financial disclosure").
  5. Reservations

Works that do not meet the formal requirements for the layout of the text and the list of references will not be accepted. The editors reserve the right to remove stylistic defects, improve their standardization, and make necessary abbreviations as well as corrections and additions in the literature without an agreement with the author. The editorial staff does not verify quotes and their translations, therefore any quotes and their translations from foreign languages must be prepared by the author who is responsible for them.

  1. Statements

Submission of the work for publication in the journal Journal of Education, Health and Sport is tantamount to submitting by the first author a statement (electronic acceptance) that publication of the work will not infringe third party copyrights within the meaning of the Copyright and Related Rights Act of 4 February 1994 ., Journal U. 1994, No. 24, item 83, (unified text: Journal of Laws 2006, No. 90, item 631), and that there is no "conflict of interest" which occurs when the author has financial or personal dependence affecting his activities related to the published article inappropriately.

  1. Author's fees

The authors pay a fee 400,00 PLN = 85,00 EUR = 92,00 USD BRUTTO for the publication of works accepted for printing. Letters to the editor and other materials are published free of charge. Payment should be made by bank transfer to the account of Nicolaus Copernicus University in Torun after receiving information about accepting the article for printing.

The payment for publications in the closest possible issue of the journal 400,00 PLN = 85,00 EUR = 92,00 USD BRUTTO.

 

University and bank account details:

 

UNIWERSYTET MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU

ul. Gagarina 11, 87-100 PL Toruń Poland
NIP 879-01-77-291
REGON 000001324


Rachunek bankowy w Bank Millennium S.A. w Warszawie

IBAN:
PL 20 1160 2202 0000 0000 6090 1894

SWIFT:
BIGBPLPWXXX

 

Kwestura representatives

mgr Karolina Rasak <raskar@umk.pl>

tel. +48 56 611 2586

 

pokój 125

 

The title of the transfer should include the received article identification number and the surname of the corresponding author (No. Article / JoEHaS/ Surname of the corresponding Author).

Scan the fee document, please send to E-mail addresses:

Editor

Walery Zukow <w.zukow@wp.pl>,

and

UMK Kwestura (Quota)

mgr Karolina Rasak <raskar@umk.pl>

tel. +48 56 611 2586

 

Upon receipt, Kwestura UMK will issue a VAT invoice (UCU Quota).

 

The editorial staff notifies the Honorable Authors,

The data for the VAT invoice should be provided at the same time integrally with the payment and giving the article number by e-mail to the representatives of Kwestura UMK in Torun.


mgr Karolina Rasak <raskar@umk.pl>

tel. +48 56 611 2586

In the case of a payment with no simultaneous integral application or article number, or data to the VAT invoice, the VAT invoice will be automatically issued on the name of the payer!

 

The editors will start the publication process of the manuscript only after the information sent to the editors from the authors about the publication fee and presentation of the VAT Invoice Form.

 

In order for the university to issue a VAT invoice for the publication of the article in the journal, it must know exactly such data as:

for whom? First name Surname or business name if someone is running a business!

the exact address of the registered office or place of residence of the person who wants the invoice for the payment of 400,00 PLN = 85,00 EUR = 92,00 USD BRUTTO for the publication.

tax identification number NIP;

mailing address - because the payment itself is not enough to issue an invoice.

 

  1. Requirements for text formatting and illustrations

Texts should be sent in electronic files without a target text formatting (preferred font 12 points, 1,5 interline spacing, paragraphs highlighted in one empty line, do not distinguish titles in a different font, disable word splitting, table columns separated by single tabs, footnotes inserted automatically, no format spacing with a series of spaces, do not precede spaces with punctuation, do not use the so-called "hard space").

 

  1. Subscription

The subscription price is 1,600 PLN + VAT. Please send an order to the e-mail address w.zukow@wp.pl providing the invoice details.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Manuscripts Preparation.
  2. Creating an Account.
  3. Submitting an Article.

 

Współczynnik odrzuceń – 85 %. Współczynnik akceptacji – 15 %.

 

Szanowni Państwo Autorzy

  1. Zaznaczyć wszystkie haczyki, nawet, jeśli nie ma propozycji sugerowanych szanownych recenzentów.
  2. Cały Artykuł musi być tylko w Języku Angielskim. In English i Tytuł, i Abstract, i Key words.
  3. Wszyscy autorzy muszą posiadać numer ORCID, Afiliacje, wpisać w metadane in English.
  4. Wpisujemy pelne metadane wszystkich autorow tylko w Języku Angielskim.

 

Czasopismo Journal of Education, Health and Sport eISSN 2391-8306 formerly Journal of Health Sciences formerly ISSN 1429-9623

publikuje: prace oryginalne i poglądowe, studium przypadków. Wszystkie prace są recenzowane. Czasopismo skierowane jest do szerokiego grona naukowców i praktyków zajmujących się naukami o edukacji, zdrowiu i sporcie w ujęciu interdyscyplinarnym i integralnym.

 

  1. Prace oryginalne, krótkie doniesienia, prace poglądowe i opisy przypadków należy przesyłać do redakcji wyłącznie drogą elektroniczną przez portal czasopisma.
  2. Prace oryginalne muszą zawierać: wprowadzenie, cel pracy, materiał i metody, wyniki, dyskusja, wnioski, lista piśmiennictwa. Streszczenia prac oryginalnych muszą zawierać 1400-1800 znaków ze spacjami i muszą być podzielone na: wprowadzenie i cel pracy, materiał i metoda, wyniki, wnioski. Objętość tekstu prac nie ograniczona.
  3. Prace poglądowe muszą zawierać: wprowadzenie i cel pracy, opis stanu wiedzy, podsumowanie, lista piśmiennictwa. Streszczenia prac poglądowych muszą zawierać 1400-1800 znaków ze spacjami i muszą być podzielone na: wprowadzenie i cel pracy, skrócony opis stanu wiedzy, podsumowanie (wnioski). Objętość tekstu prac poglądowych nie ograniczona.
  4. Prace oryginalne i poglądowe muszą zawierać od 2 do 6 słów kluczowych dobranych z uwzględnieniem pojęć zawartych w “Medical Subject Headings” MeSH.
  5. Tekst prac oryginalnych i poglądowych musi być podzielony następująco:

Tytuł pracy w języku angielskim;

Pełne Nazwiska i Imiona Autorów w języku angielskim; indywidualnymi identyfikacyjnymi numerami ORCID; z adresami E-mail;

Pełne Afilljacje Autorów w języku angielskim z pełnymi pocztowymi adresami;

Streszczenie w języku angielskim;

Słowa kluczowe w języku angielskim, rozdzielone średnikiem (;);

 

Wstęp

We wstępie opisano, co autor ma nadzieję osiągnąć i jasno wskazuje badany problem. Powinien uogólnić odpowiednie badania, aby zapewnić kontekst i wyjaśnić, jakie badania innych autorów, jeśli takie istnieją, są kwestionowane lub wymagają kontynuacji. Koniec Wstępu wskazuje na cel opracowania.

Materiały i metody badań

W sekcji Materiał i metody podaj jasny opis badania i sposób jego przeprowadzenia; opisz procedury i materiały użyte specjalnie, aby badanie mogło zostać powtórzone.

Sekcja Materiały i metody powinna zawierać następujące podsekcje:

Uczestnicy

Opisz próbę: ilu uczestników, w jaki sposób zostali zrekrutowani. Wskaż główne dane demograficzne (wiek i odchylenie standardowe, rozkład płci itp.), główne kryteria klasyfikacji uczestników do grup. Uzasadnij reprezentatywność próby.

Na koniec zaznaczono, że uczestnicy podpisali formularz świadomej zgody na udział w badaniu. Jeśli uczestnikami badania są dzieci, formularz świadomej zgody podpisują ich rodzice.

Metody

Opisz zastosowane metody wystarczająco szczegółowo, aby umożliwić innym powtórzenie badania. Jeśli masz więcej niż jedną metodę, użyj podsekcji z odpowiednimi nagłówkami.

Nowe metody powinny być szczegółowo opisane, podczas gdy dobrze ugruntowane metody można opisać krótko i odpowiednio zacytować. Wskaż standardy oceny uzyskanych wyników lub odpowiadające im skale ocen.

Wymień narzędzia wykorzystywane do zbierania danych i wskaźniki, które mierzą. Narzędzia te mogą obejmować sprzęt, sprzęt komputerowy, oprogramowanie lub testy itp.

Przy opisywaniu wskaźników należy stosować Międzynarodowy Układ Jednostek Miar (SI) oraz standardowe skróty.

Procedura

Krótko opisz, w jaki sposób zebrałeś wymagane dane. Wyjaśnij, w jaki sposób przeprowadzono doświadczenie. Kto testował uczestników, gdzie byli badani lub obserwowani itp.

Jeśli przesłane prace zawierają badania z udziałem ludzi lub zwierząt, wymagana jest zgoda lokalnej komisji etycznej, a autorzy muszą również potwierdzić, że eksperymenty opisane w manuskrypcie zostały przeprowadzone zgodnie ze standardami etycznymi Deklaracji Helsińskiej.

Analiza statystyczna

Wskaż, które programy zostały użyte do analizy statystycznej. Opisz procedury analizy statystycznej, ale nie ich wyniki: jakie statystyki wykorzystano w analizie danych, uzasadnienie zastosowania tych testów, wskaż poziom istotności zastosowany w badaniu. Przy małych liczebnościach próby zastosowanie wskaźników parametrycznych jest możliwe tylko wtedy, gdy potwierdzony zostanie rozkład normalny cech w agregacie.

Wyniki

Konieczne jest szczegółowe opisanie pozytywnych i/lub negatywnych wyników badania oraz wyników analizy statystycznej.

Ta sekcja powinna być poparta tabelami i rysunkami z minimalną ilością tekstu towarzyszącego. Wraz z danymi w tekście, a także w tabelach i na rycinach należy wykazać istotność statystyczną (podać dokładne wartości p do trzech miejsc po przecinku).

Nagłówki i podpisy do tabel i rycin powinny umożliwiać uznanie ich za oczywiste. Nie należy powtarzać już prezentowanych danych, tabel czy rysunków.

Wyniki powinny być przedstawione rzetelnie i nie powinny zawierać materiału nadającego się do dyskusji.

Jednostki, wielkości i wzory muszą być wyrażone zgodnie z systemem międzynarodowym (jednostki SI).

Dyskusja

Wyniki badań należy krytycznie omówić pod kątem ograniczeń projektu badawczego, zastosowanej metody oraz aktualnej wiedzy dostępnej w literaturze, jak można je interpretować w kontekście wcześniejszych badań i hipotez roboczych. Ustalenia i ich znaczenie należy omówić w jak najszerszym kontekście, podkreślając niedociągnięcia pracy. Na zakończenie części dyskusyjnej należy przedstawić praktyczne implikacje wyników badań. Można również wymienić przyszłe kierunki badań.

Wnioski

Powinien odzwierciedlać najważniejsze aspekty wyników uzyskanych w prezentowanym badaniu.

Wkład autorski
Aby zapewnić pełną przejrzystość, wszystkie przesłane manuskrypty muszą zawierać Oświadczenie o wkładzie autora, określające pracę każdego autora. W przypadku artykułów naukowych, których autorami jest wielu autorów, należy podać krótki akapit określający ich indywidualny wkład.
Należy użyć następujących stwierdzeń: Konceptualizacja, XX i YY; metodologia, XX; oprogramowanie XX; sprawdź, XX, YY i ZZ; analiza formalna, XX; dochodzenie, XX; zasoby, XX; przechowywanie danych, XX; pismo - przygotowanie zgrubne, XX; pisanie - recenzja i redakcja, XX; wizualizacja, XX; nadzór, XX; administracja projektami, XX; otrzymanie finansowania, YY Wszyscy autorzy przeczytali i zgodzili się z opublikowaną wersją manuskryptu.
Wyjaśnienie terminów znajduje się w taksonomii CRediT. Więcej informacji na temat CRediT można znaleźć tutaj. „Autorstwo musi obejmować i ograniczać się do tych, którzy wnieśli znaczący wkład w dzieło. Prosimy o uważne przeczytanie rozdziału dotyczącego kryteriów kwalifikacji do autorstwa”.

Oświadczenie o finansowaniu
Autorzy powinni wskazać, w jaki sposób badania i publikacja ich artykułu zostały sfinansowane, podając (pełne) organy finansujące, a następnie odpowiedni numer grantu.
Jeżeli badanie nie otrzymało specjalnego dofinansowania, autorzy powinni to zaznaczyć.

Oświadczenie instytucjonalnej komisji rewizyjnej
W tej sekcji należy dodać oświadczenie instytucjonalnej komisji rewizyjnej oraz numer zatwierdzenia badań z udziałem ludzi lub zwierząt. Uprzejmie informujemy, że Redakcja może poprosić o dodatkowe informacje. Proszę dodać „Badanie zostało przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Deklaracji Helsińskiej i zatwierdzone przez Instytucjonalną Komisję Rewizyjną (lub Komisję Etyki) NAZWA INSTYTUTU (kod protokołu XXX i data zatwierdzenia).” LUB „Odstąpiono od oceny etycznej i zatwierdzenia tego badania z PRZYCZYNY (proszę podać szczegółowe uzasadnienie).” LUB „Nie dotyczy” w przypadku badań, które nie dotyczą ludzi ani zwierząt. Możesz również wykluczyć to stwierdzenie, jeśli badanie nie obejmowało ludzi ani zwierząt.

Oświadczenie o świadomej zgodzie
Każdy artykuł naukowy opisujący badanie z udziałem ludzi powinien zawierać to stwierdzenie. Proszę dodać „Świadomą zgodę uzyskano od wszystkich osób biorących udział w badaniu”. LUB „Zgoda pacjenta została uchylona z PRZYCZYNY (proszę podać szczegółowe uzasadnienie).” LUB „Nie dotyczy” w przypadku badań, które nie dotyczą ludzi. Możesz również wykluczyć to stwierdzenie, jeśli badanie nie obejmowało ludzi.
Pisemną świadomą zgodę na publikację należy uzyskać od uczestniczących pacjentów, których można zidentyfikować (w tym przez samych pacjentów). W stosownych przypadkach należy wpisać: „Od pacjenta(ów) uzyskano pisemną świadomą zgodę na publikację tego artykułu”.

Oświadczenie o dostępności danych
W tej sekcji proszę podać szczegółowe informacje dotyczące tego, gdzie można znaleźć dane potwierdzające zgłoszone wyniki, w tym linki do publicznie zarchiwizowanych zestawów danych przeanalizowanych lub wygenerowanych podczas badania. Proszę zapoznać się z sugerowanymi Oświadczeniami o dostępności danych w sekcji „Zasady dotyczące danych badawczych”. Możesz wykluczyć to stwierdzenie, jeśli w badaniu nie podano żadnych danych.

Podziękowanie
W tej sekcji możesz potwierdzić wszelkie udzielone wsparcie, które nie jest objęte wkładem autora lub sekcjami finansowania. Może to obejmować wsparcie administracyjne i techniczne lub darowizny rzeczowe (np. materiały użyte do eksperymentów, wsparcie finansowe, pomoc techniczną i nieautorskie wkłady intelektualne).

Oświadczenie o konflikcie interesów
Autorzy muszą zadeklarować wszystkie istotne interesy, które mogą być postrzegane jako sprzeczne. Autorzy muszą wyjaśnić, dlaczego każdy interes może stanowić konflikt. Jeśli nie ma konfliktów, autorzy powinni to zaznaczyć.

 

Внесок автора
Для забезпечення повної прозорості всі представлені рукописи повинні містити Заяву про авторський внесок із зазначенням роботи кожного автора. Для дослідницьких статей з кількома авторами необхідно надати короткий абзац із зазначенням їхнього індивідуального вкладу.
Слід використовувати такі твердження: Концептуалізація, XX та YY; методологія, ХХ; програмне забезпечення, ХХ; перевірити, ХХ, YY та ZZ; формальний аналіз; ХХ; розслідування, XX; ресурси ХХ; куріювання даних, XX; написання – чорнова підготовка, ХХ; написання - рецензування та редагування, XX; візуалізація, ХХ; нагляд, ХХ; адміністрування проекту, ХХ; отримання фінансування, YY Усі автори прочитали та погодилися з опублікованою версією рукопису.
Будь ласка, зверніться до CRediT таксономії для пояснення термінів. Для отримання додаткових відомостей про CRediT див. «Авторство має включати та обмежуватися тими, хто зробив істотний внесок у роботу. Будь ласка, уважно прочитайте розділ щодо критеріїв, що дозволяють претендувати на авторство».

Заява про фінансування
Автори повинні вказати, як фінансувалися дослідження та публікація їх статті, вказавши організацію (органи) (повністю), що фінансує, та відповідний номер гранту.
Якщо дослідження не отримало спеціального фінансування, автори мають це вказати.

Заява Інституційної контрольної ради
У цьому розділі, будь ласка, додайте заяву Інституційної наглядової ради та номер затвердження для досліджень за участю людей або тварин. Зауважте, що редакція може запросити у вас додаткову інформацію. Будь ласка, додайте «Дослідження було проведено відповідно до рекомендацій Гельсінської декларації та схвалено Інституційною наглядовою радою (або Комітетом з етики) НАЗВА ІНСТИТУТУ (код протоколу XXX та дата затвердження)». АБО «Етична перевірка та схвалення цього дослідження були відхилені за ПРИЧИНОЮ (будь ласка, надайте докладне обґрунтування)». АБО «Незастосовно» для досліджень, у яких беруть участь люди чи тварини. Ви також можете виключити це твердження, якщо у дослідженні не брали участь люди чи тварини.

Заява про поінформовану згоду
Будь-яка дослідна стаття, яка описує дослідження за участю людей, має містити це твердження. Будь ласка, додайте «Інформовану згоду було отримано від усіх учасників дослідження». АБО «Згода пацієнта була відхилена за ПРИЧИНОЮ (будь ласка, надайте докладне обґрунтування)». АБО «Не застосовується» для досліджень без участі людей. Ви також можете виключити це твердження, якщо у дослідженні не брали участь люди.
Письмова поінформована згода на публікацію має бути отримана від пацієнтів, які беруть участь, яких можна ідентифікувати (у тому числі від самих пацієнтів). Будь ласка, вкажіть «Від пацієнта (пацієнтів) було отримано письмову поінформовану згоду на публікацію цього документа», якщо це можна застосувати.

Заява про доступність даних
У цьому розділі, будь ласка, надайте детальну інформацію про те, де можна знайти дані, що підтверджують опубліковані результати, включаючи посилання на загальнодоступні архівні набори даних, проаналізовані або створені під час дослідження. Будь ласка, ознайомтеся з рекомендованими заявами щодо доступності даних у розділі «Політики даних досліджень». Ви можете виключити це твердження, якщо у дослідженні не повідомлялося жодних даних.

Подяки
У цьому розділі ви можете відзначити будь-яку підтримку, яка не охоплена розділами вкладу автора або фінансування. Це може включати адміністративну та технічну підтримку або пожертвування у натуральній формі (наприклад, матеріали, що використовуються для експериментів, фінансову підтримку, технічну допомогу та інтелектуальні внески без авторства).

Заява про конфлікт інтересів
Автори повинні заявити про всі відповідні інтереси, які можуть бути сприйняті як конфліктуючі. Автори повинні пояснити, чому кожен інтерес може бути конфліктом. За відсутності протиріч, автори повинні вказати це.

 

 

  1. Referencje (>20) / Piśmiennictwo (>20)
    Aby uzyskać więcej informacji, zobacz: Źródła w języku innym niż angielski muszą być w Języku Angielskim. Gorąco zachęcamy do korzystania z DOI. Odwołując się do dokumentu z DOI w stylu AMA, lub Vancouver stylu, informacje dotyczące DOI należy podać w następującym formacie: https://doi.org/10.15561/20755555.2023.0100
    Sporządzenie spisu piśmiennictwa jest obowiązkiem autora. Odniesienia do listy, w dowolnej uznanej formie. Ale najlepsze jest sformatowane zgodnie z pełną instrukcją stylu: AMA, lub Vancouver stylu.
    Spis literatury musi być zgodny z zasadami ustalonymi przez Międzynarodowy Komitet Redakcji Czasopism Medycznych Uniform Requirements for Manuscripts Submitted's Biomedical Journals (www.nlm.nih.gov/bsd/uniform_requirements.html). Każda pozycja piśmiennictwa powinna zawierać nazwiska i inicjały imion wszystkich autorów bez kropek, tytuł artykułu, streszczenie lub pełną nazwę czasopisma, rok, tom, pierwszą i ostatnią stronę. Skrócone nazwy czasopism indeksowanych w Medline (PubMed) należy podawać według NLM Catalog (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog), a pozostałe według wersji podanej przez wydawcę czasopisma . Źródła internetowe powinny zawierać datę pobrania lub wyświetlenia pliku umieszczoną w nawiasie po adresie URL (tzw. Uniform Resource Locator).
    Muszą być kolejno numerowane. Piśmiennictwo wybrane do publikacji powinno być wybrane ze względu na ich znaczenie, dostępność i możliwości dalszego czytania, jakie zapewniają. Piśmiennictwo cytowane najpierw w tabelach, legendy rycin muszą być ponumerowane tak, aby były w kolejności z odsyłaczami cytowanymi w tekście. Piśmiennictwo cytowane w Glosariuszu należy numerować począwszy od ostatniego numeru cytowania w tekście.
    Gorąco zachęcamy do korzystania z DOI.
    Zachowanie interpunkcji według poniższych przykładów opisu bibliograficznego:

    References (Ukrainian, Polish, Russian). Everything must be only in English translation, without transliteration.
    1. Khudolii OM, Iermakov SS. Training process of junior gymnasts. Teorija ta metodika fizichnogo vikhovannia. 2011;5:3-18. http://dx.doi.org/10.17309/tmfv.2011.5.707. Ukrainian.
    2. Vaceba OM, Iukhimchuk VP. Current issues of Olympic education in educational process of comprehensive schools. Science v olimpijskom sporte. 2007;2:87-92. Russian.
    3. Platonov VN, Bulatova MM, Bubka SN. Olympic sports. Kiev. Olympic Literature. 2011;2. Russian.
    4. Kaciuba-Uściłko H, Nazar K. Diet and exercise metabolism. Medicina Sportiva. 1999;1(1):19-29. Polish.
    5. Kołakowska I. Obesity on the edge. Uwazam Rze. 2012;27(74):92-93. Polish.
    6. Mazur J, Wojnarowska B. Accidents and injuries. A report on the research conducted in 1998. The Health of School Youth in Poland. Warszawa. AWF. 1998. Polish.
    7. Olszowski A. Safety during sport classes. In: A. Maszczak A, Editor. The Methodology of Physical Education. Warszawa. AWF Press. 1992;161-173. Polish.

    Books and monographs
    Ringsven MK, Bond D. Gerontology and leadership skills for nurses. 2nd ed. Albany (NY) Publishers.
    Chapter in the book. 1998.
    Phillips SJ, Whisnant JP. Hypertension and stroke. In: Laragh JH, Brenner BM, (Ed.). Hypertension: pathophysiology, diagnosis, and management. 2nd ed. New York: Raven Press. 1995;465-478.
    Conference materials
    Kimura J, Shibasaki H, (Ed.). Recent advances in clinical neurophysiology. Proceedings of the l0th International Congress of EMG and Clinical Neurophysiology; 1995;15-19. Kyoto, Japan, Amsterdam: Elsevier.
    Materials from the Internet
    Kmieć ML, Broniarczyk-Dyła G. Psychological aspects related to atopic dermatitis. 2010. http://www.cornetis.com.pl/artykul.php?issn=1730-7201&rok=2009&numer=4&str_p=237 (Access: 29.04.2010).

 

  1. Ocena pracy (zasady recenzowania publikacji)

Zarejestrowane prace podlegają anonimowej ocenie. Prace te wysyłane są do co najmniej dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki.

W innych rozwiązaniach recenzent musi podpisać deklarację o niewystępowaniu konfliktu interesów; za konflikt interesów uznaje się zachodzące między recenzentem a autorem:

  1. a) bezpośrednie relacje osobiste (pokrewieństwo, związki prawne, konflikt),
  2. b) relacje podległości zawodowej,
  3. c) bezpośrednia współpraca naukowa w ciągu ostatnich dwóch lat poprzedzających przygotowanie recenzji.

Proces recenzowania pracy nie powinien trwać dłużej niż 3-10 tygodni, jednak Redakcja nie może zagwarantować określonego terminu podjęcia decyzji.

Recenzja posiada formę pisemną i kończy się jednoznacznym wnioskiem co do dopuszczenia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia.

Ostateczną decyzję akceptacji pracy do druku, akceptacji pracy pod warunkiem wykonania korekty lub decyzja o odrzuceniu pracy należy do uprawnień Redakcji i nie podlega odwołaniu. Redakcja nie musi uzasadniać podjętych decyzji.

Nazwiska recenzentów poszczególnych publikacji / numerów nie są ujawniane; raz w roku czasopismo podaje do publicznej wiadomości listę recenzentów współpracujących.

 

Journal of Education, Health and Sport eISSN 2391-8306

https://apcz.umk.pl/JEHS/index

Questionnaire of Reviewer

Nr 

Title of manuscript 

Referee 

Manuscript evaluation

Rating of Article. Underline the appropriate rating

 

  1. Is the paper of relevance to journal readers?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Does the title of this paper clearly reflect its content?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Is the abstract sufficiently informative especially when read in isolation?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Does the introduction section introduce the paper subject, its research context and relevance?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Are the material / methods correctly exposed and sufficiently informative?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Are the results clearly presented?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Does the discussion relate the findings of this paper to existing knowledge?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Are interpretations and conclusions sound and justified by the data?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Is the structure and organization satisfactory and is the paper clearly presented?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Is the length appropriate to the content?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Are the illustrations and tables adequate, necessary and informative?

Yes No If no, please comment:

 

  1. Are the references adequate and in agreement with the reference style included into the new Instructions for Authors?

Transliteration of Cyrillic. [Translation title of Article from Cyrillic].

Yes No If no, please comment:

 

FINAL RECOMMENDATION

 

Accept

Accept after minor corrections

Considerable changes should be made before accepting

Refuse

 

Additional reviewer's comments

 

Date

Signature

 

  1. Wyjaśnienie dotyczące „ghostwriting” i „guest authorship”
  2. a) Redakcja wymaga od autorów publikacji, ujawnienia wkładu poszczególnych autorów w powstanie publikacji (z podaniem ich afiliacji oraz kontrybucji, tj. informacji kto jest autorem koncepcji, założeń, metod, protokołu itp. wykorzystywanych przy przygotowaniu publikacji), przy czym główną odpowiedzialność ponosi autor zgłaszający manuskrypt.
  3. b) Redakcja wyjaśnia, że „ghostwriting” (sytuacja, gdy ktoś wniósł istotny wkład w powstanie publikacji, bez ujawnienia swojego udziału jako jeden z autorów lub bez wymienienia jego roli w podziękowaniach zamieszczonych w publikacji) i „guest authorship” (sytuacja, gdy udział autora jest znikomy lub w ogóle nie miał miejsca, a pomimo to jest autorem/współautorem publikacji) są przejawem nierzetelności naukowej.
  4. c) Redakcja prosi autorów o podanie informacji o źródłach finansowania publikacji, wkładzie instytucji naukowo-badawczych, stowarzyszeń i innych podmiotów („financial disclosure”).
  5. Zastrzeżenia

Prace niespełniające formalnych wymagań dotyczących układu tekstu i listy piśmiennictwa nie będą przyjmowane. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania usterek stylistycznych, poprawiania mianownictwa, dokonywania koniecznych skrótów oraz korekt i uzupełnień w piśmiennictwie bez porozumienia z autorem. Redakcja nie weryfikuje cytatów i ich tłumaczeń, zatem wszelkie cytaty i ich przekłady z języków obcych muszą być przygotowane przez autora, który ponosi za nie odpowiedzialność.

  1. Oświadczenia

Zgłoszenie pracy do publikacji w czasopiśmie Journal of Education, Health and Sport jest równoznaczne ze złożeniem przez pierwszego autora oświadczenia (elektroniczna akceptacja), że opublikowanie pracy nie naruszy praw autorskich osób trzecich w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r., Dz. U. 1994, nr 24, poz. 83, (tekst jednolity:Dz. U. 2006, nr 90, poz. 631), oraz że nie zachodzi „konflikt interesów” który ma miejsce kiedy autor ma finansowe lub osobiste zależności wpływające niewłaściwie na jego działania związane z publikowanym artykułem.

  1. Opłaty autorskie

Autorzy wnoszą opłatę w wysokości 400,00 PLN = 85,00 EUR = 92,00 USD BRUTTO za publikacje prac zaakceptowanych do druku. Listy do redakcji i inne materiały publikowane są nieodpłatnie. Płatność powinna być dokonana przelewem na konto Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu po otrzymaniu informacji o zaakceptowaniu artykułu do druku.

Oplata za publikacje w najbliższym możliwym numierze czasopisma 400,00 PLN = 85,00 EUR = 92,00 USD BRUTTO.

 

Dane Uniwersytetu i konta bankowego:

 

UNIWERSYTET MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU

ul. Gagarina 11, 87-100 PL Toruń Poland
NIP 879-01-77-291
REGON 000001324


Rachunek bankowy w Bank Millennium S.A. w Warszawie

IBAN:
PL 20 1160 2202 0000 0000 6090 1894

SWIFT:
BIGBPLPWXXX

 

Przedstawicieli Kwestury

 

 

przedstawiciel Kwestury UMK

mgr Karolina Rasak <raskar@umk.pl>

tel. +48 56 611 2586

pokój 125

 

 

 

W tytule przelewu należy podać otrzymany numer identyfikacyjny artykułu i nazwisko korespondującego autora (Nr Artykułu /JoEHaS Nazwisko korespondującego Autora).

Scan dokumentu opłaty prosimy wysłać na adresy E-mail:

Editor

Walery Zukow <w.zukow@wp.pl>,

i

 

przedstawiciel Kwestury UMK

mgr Karolina Rasak <raskar@umk.pl>

tel. +48 56 611 2586

pokój 125

 

 

 

Po otrzymaniu opląty Kwestura UMK wystawi Fakturę VAT (Kwestura UMK).

 

Redakcja powiadamia Szanownych Autorów,

Dane do Faktury VAT prosimy podawać jednocześnie integralnie z wpłatą i podaniem numeru artykułu E-mailem do przedstawicieli Kwestury IMK w Toruniu.

 

mgr Karolina Rasak <raskar@umk.pl>

tel. +48 56 611 2586

pokój 125

 

 

W przypadku wpłaty z brakiem jednoczesnego integralnego podania lub numeru artykułu, lub danych do Faktury VAT Faktura VAT automatycznie będzie wystawiona na Imię i Nazwisko wpłacającego!

 

Redakcja rozpocznie proces publikacyjny manuskryptu tylko po przesłanej do redakcji informacji od autorów o dokonanej opłacie publikacyjnej i przedstawieniu Formularzu danych do Faktury VAT.

 

Aby uczelnia mogła wystawić Fakturę VAT za publikacje Artykułu w czasopiśmie musi wiedzieć dokładnie takie dane jak :

dla kogo? Imię Nazwisko  albo  nazwa firmy jeżeli ktoś prowadzi działalność gospodarczą!

dokładny adres siedziby czy miejsca zamieszkania  osoby która chce fakturę na opłatę 400,00 PLN = 85,00 EUR = 92,00 USD BRUTTO za publikację.

numer identyfikacji podatkowej NIP;

adres do korespondencji - gdyż sama wpłata nie wystarczy do tego aby wystawić fakturę.

 

  1. Wymagania dotyczące formatowania tekstu i ilustracji

- Teksty należy przesyłać w plikach elektronicznych bez docelowego formatowania tekstu (preferowana czcionka 12 punktów, interlinia 1,5 wiersza, akapity wyróżnione jednym pustym wierszem, nie wyróżniać tytułów inną czcionką, wyłączyć dzielenie wyrazów, kolumny tabel oddzielać pojedynczymi tabulatorami, przypisy wstawiać automatycznie, nie formatować odstępów seriami spacji, nie poprzedzać spacją znaków przestankowych, nie korzystać z tzw. „twardej spacji”). 

 

  1. Prenumerata

Cena prenumeraty rocznej wynosi 1600 zł + VAT. Zamówienie proszę wysłać na adres elektroniczny w.zukow@wp.pl podając dane do faktury. Faktura zostanie wysłana pocztą.

Copyright Notice

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Privacy Statement

By creating an account in the profile of the journal, I also agree to receive notifications via e-mail. Newsletters will inform about the publication of new issues of the journal or other matters related to the journal's activity.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
 
Zakładając konto w profilu czasopisma, jednocześnie wyrażam zgodę na otrzymywanie powiadomień drogą mejlową. Newslettery będą informowały o ukazaniu się nowych  numerów czasopisma lub innych spraw związanych z działalnością czasopisma.
Żurnal respektuje prawo do prywatności i ochrony danych osobowych autorów.
Dane autorów nie są wykorzystywane w celach handlowych i marketingowych.

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop