Marketing w mediach społecznych na przykładzie strony społecznościowej Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu w serwisie Facebook
DOI:
https://doi.org/10.12775/FT.2011.012Słowa kluczowe
Facebook, marketing, media społecznościowe, Biblioteka Uniwersytecka w ToruniuAbstrakt
Niniejszy tekst porusza kwestię wykorzystania potencjału mediów społecznych w realizacji elektronicznych usług bibliotecznych. Wskazuje przy tym na strategie optymalizacji mediów społecznych oraz metody marketingu społecznościowego na przykładzie fanpage'a Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu w serwisie Facebook. Marketing w mediach społecznych jest nową dziedziną i niewątpliwie istnieje duża potrzeba zweryfikowania stanu badań oraz przybliżenia polskiemu środowisku bibliotekarskiemu usystematyzowanego już w pewien sposób zbioru danych na ten temat. Z tego względu artykuł ma stanowić poradnik skierowany głównie do bibliotekarzy, którym potrzebne są pomysły na jak najlepsze wykorzystanie serwisu społecznościowego Facebook w swojej bibliotece. Artykuł zawiera odpowiedzi na szereg następujący pytań: jak zebrać grono wiernych fanów, jak organizować konkursy i wydarzenia, jak udostępnić katalog OPAC biblioteki, jak zadbać o profesjonalny wygląd strony społecznościowej oraz jak skorzystać z zaawansowanych funkcji i możliwości Facebooka, w tym aplikacji.Bibliografia
Gąsiewski M., Social media optimization i social media marketing [online], [Dostęp 6.02.2011]. Dostępny w World Wide Web: http://www.ittechnology.us/social-media-optimization-i-social-media-marketing/.
Ledford J., Biblia SEO, Helion 2009.
Tkaczyk P., Facebook marketing: Różnica między profilem a stroną [online], [Dostęp 20 III 2011]. Dostępny w World Wide Web: http://paweltkaczyk.midea.pl/marketing-branding/facebook-marketing-profil-strona-fan/.
Treadaway C., M. Smith, Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Helion 2010.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Teksty są publikowane w formule Open Access, na zasadach niewyłącznej licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa-Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-ND 4.0).
![](/czasopisma/public/site/images/mbalcerek/Cc-by-nd_icon.svg_1.png)
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 379
Liczba cytowań: 0