„Zaproponuj zakup” – model zakupu czy crowdsourcing?
DOI:
https://doi.org/10.12775/FT.2016.009Parole chiave
zaproponuj zakup, crowdsourcing, Biblioteka Uniwersytecka w ToruniuAbstract
.Riferimenti bibliografici
Górniak T., Integracja książek elektronicznych z systemem biblioteczno-informacyjnym szkoły wyższej jako wyzwanie dla nowoczesnej biblioteki uczelnianej, [w:] Biblioteka, książka, informacja, internet, red. Z. Osiński, R. Malesa, S. Kotuła, Lublin 2014.
Kasprzycki-Rosikoń J., Piątkowski J. (red.), Crowdsourcing: jak angażować konsumentów w świat marek, Gliwice 2013.
Kopyś E., Zakup sterowany popytem (Patron Driven Acquisition) jako model nabywania przez bibliotekę książek elektronicznych na miarę XXI wieku, [online], [dostęp 23 III 2016]. Dostępny w World Wide Web: http://delibra.bg.polsl.pl/Content/18108/Kopys_Elzbieta_tekst.pdf.
Kowalska M., Crowdsourcing internetowy: pozytywny wymiar partycypacji społecznej, Warszawa 2015.
Proctor J., Avoiding ebook „big deals”: alternatives to ebook backlists, New Library World, t. 114: 2013, z. 7–8, s. 301–308.
Downloads
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Authors sign the license agreement, where authors have copyright but license exclusive rights in their article to the publisher. In this case authors have a range of rights, including:
- The right to share or reuse their article in the same ways permitted to third parties under the Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 (CC BY-ND 4.0) license. Following it, the author can "copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercially. The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms."
- Authors retain patent, trademark and other intellectual property rights (including research data).
- Authors receive proper attribution and credit for the published work.
Stats
Number of views and downloads: 322
Number of citations: 0