Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
    • 日本語
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aims & Scope
  • Przesyłanie tekstów
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська
  • 日本語

Folia Toruniensia

The Library and Information Science educator: nurturing for strategic learning experiences
  • Strona domowa
  • /
  • The Library and Information Science educator: nurturing for strategic learning experiences
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 20 (2020) /
  4. Artykuły

The Library and Information Science educator: nurturing for strategic learning experiences

Autor

  • Ngozi Osuchukwu Uniwersytet Nnamdi Azikiwe w Awka (Nigeria). Wydział Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej https://orcid.org/0000-0001-6439-6196
  • Victor Wagwu Uniwersytet Edukacyjny im. Ignacego Ajuru Rumuorlumeni w Port Harcourt (Nigeria). Wydział Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej

DOI:

https://doi.org/10.12775/FT.2020.008

Słowa kluczowe

edukacja, doświadczenia edukacyjne, szkoły biblioteczne, nauczyciel bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, strategia, trening

Abstrakt

Cel: Celem tego artykułu było podkreślenie doświadczeń nauczycieli bibliotekoznawstwa i informacji naukowej w zakresie integracji strategii w szkołach bibliotecznych, zbadanie wyników doświadczeń, określenie wyciągniętych wniosków i ustalenie implikacji wyników.

Metody badawcze: To był raport nauczycieli bibliotekoznawstwa i informacji naukowej w nigeryjskich szkołach bibliotecznych. Działania zostały przeprowadzone na Uniwersytecie Madonny w Nigerii oraz na Uniwersytecie Edukacji Igancego Aguru Rumuorlumeni w Port Harcourt w Nigerii. W działania zaangażowanych było piętnastu pedagogów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej. Zastosowaną metodą były dialogi, dyskusje w grupach, talk show i prezentacje. Strategie zostały realizowane w latach 2017-2019.

Wyniki: Wykazano, że nauczyciele bibliotekoznawstwa i informacji naukowej włączyli do programu nauczania: światowy dzień książki, światowy dzień czytania i pisania, światowy dzień języka, rocznicę praw człowieka, globalną wizję IFLA, szkolenia z karesu motywacji i technologii informacyjno-komunikacyjnych. Podział studentów na grupy i inicjowanie wspomnianych działań pobudziło zainteresowanych karierą studentów, a także zyskało większe uznanie na wydziałach bibliotekoznawstwa i informacji naukowej. Wyciągnięte wnioski obejmowały chęć ze strony studentów i współpracowników do tego, aby bardziej zaangażować się w programy, podziw ze strony innych wydziałów oraz budowanie świadomości dla aktywizującego programu nauczania.

Wnioski: Istnieje potrzeba zmiany strategii szkoleń i programu nauczania w szkołach bibliotecznych, aby zachować zgodność z globalnymi trendami w usługach informacyjnych. Dlatego aktualizacja szkoleń i edukacji bibliotekoznawstwa i informacji naukowej jest bardzo ważna w budowaniu dynamicznych profesjonalistów gotowych do kariery. Bibliotekoznawstwo i informacja naukowa to poważna sprawa, a nauczyciele muszą utrzymywać siłę napędową zmian poprzez stymulowanie dialogu i praktyk. Pomoże to w stworzeniu profesjonalistów, którzy będą pasować do społeczeństwa informacyjnego z gotowością zawodową.

Biogramy autorów

Ngozi Osuchukwu - Uniwersytet Nnamdi Azikiwe w Awka (Nigeria). Wydział Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej

Mgr Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Ngozi P. Osuchukwu jest certyfikowanym bibliotekarzem w Nigerii oraz wykładowcą na Uniwersytetu Nnamdi Azikiwe w Awka (Nigeria, stan Anambra). Przedstawiła i opublikowała wiele artykułów, zarówno w kraju, jak i za granicą. Obecnie robi doktorat na Wydziale Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Nnamdi Azikiwe Uniwersytetu Nnamdi Azikiwe w Awka. Jej zainteresowania badawcze obejmują informacje i zaangażowanie społeczne, umiejętność czytania i pisania, technologie informacyjno-komunikacyjne i rozwój bibliotek, kobiety, dzieci i sprawiedliwość społeczną. Jest członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej oraz Nigeryjskiego Stowarzyszenia Bibliotek (Sekcja stanu Anambra).

Victor Wagwu - Uniwersytet Edukacyjny im. Ignacego Ajuru Rumuorlumeni w Port Harcourt (Nigeria). Wydział Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej

Mgr Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Victor Wagwu jest certyfikowanym bibliotekarzem w Nigerii i wykładowcą na Uniwersytecie Edukacyjnym im. Ignacego Ajuru Rumuorlumeni w Port Harcourt (Nigeria, stan Rivers). Obecnie robi doktorat na Wydziale Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Nnamdi Azikiwe w Awka (Nigeria, stan Anambra). Opublikował kilka artykułów naukowych i przedstawił referaty w kraju i za granicą. Jego obszary badawcze to rozwój zawodowy bibliotek, organizacja wiedzy i wyszukiwanie informacji. Jest członkiem Nigeryjskiego Stowarzyszenia Bibliotek (Sekcja stanu Anambra).

Bibliografia

Akinde, Taiwo Adetoun, and Airen E. Adetimirin. 2019. “Administrative and Infrastructural Factors Affecting Library and Information Science Educators’ Actual Use of Educational Support Systems for Teaching in Nigerian Universities.” Journal of Librarianship and Information Science 51(1): 180–95. https://doi.org/10.1177/0961000618773140.

Akwang, Nse Emmanuel. 2017. “Approaches to innovation and transformation in Library and Information Science Education (LISE) in Nigeria.” International Journal of Library Science 6(3): 58-67. https://doi.org/doi:10.5923/j.library.20170603.03.

Alleyne, Jiselle Maria. 2017. “Adopting a sustainability framework in re-visioning Library and Information Science Education.” Journal of Bermuda College 3 (August): 24-29.

Bertot, John Carlo, and Lindsay C. Sarin. 2016. “The value of American Library Association accredited Master’s Programs in Library and Information Studies: Serving our communities through professional workforce.” Accessed July 8, 2020. http://www.ala.org/educationcareers/sites/ala.org.educationcareers/files/content/ALAWhitePaper_01September2016.pdf.

Diso, Lukman. I., and Ifeanyi Njoku Njoku. 2007. “Library and information science education in Nigeria: Curricula contents versus cultural realities.” International Information & Library Review 39(2): 121-133. https://doi.org/10.1016/j.iilr.2007.02.009.

Dweck, Carol. 2015. “Developing a growth mindset.” Accessed https://www.edweek.org/ew/articles.

Hider, Philip, Mary Anne Kennan, Lyn Hay, Sigrid McCausland, and Asim Qayyum. 2011. “Moving from LIS to IS+L: curriculum renewal at Charles Sturt University.” The Australian Library Journal 60(3): 205-217. https://doi.org/10.1080/00049670.2011.10722617.

IFLA. 2018. “Our vision our future.” Accessed July 8, 2020. https://www.ifla.org/node/36891.

International Society for Technology in Education (ISTE). 2018. “ISTE standards for educators.” Accessed July 8, 2020. https://www.iste.org/standards/for-educators.

iSchool of Information Science. 2016. “The future of LIS education.” Accessed July 8, 2020. https://ischool.illinois.edu/news-events/news/2016/01/future-lis-education.

Kampen, Maria. 2019. “The ultimate list of teaching strategies.” Accessed https://www.prodigygame.com/blog/teaching-strategies/.

Lankes, David R., Sue Kowalski, Beck Tench, Cheryl Gould, Kimberly Silk, Wendy Newman, and Lauren Britton. 2016. The New Librarianship Field Guide. London: MIT Press.

Lorenz, Michal. 2014. “The i-School phenomenon: History and present situation.” Revue of Librarianship 25(2): 58-82.

Miksch, Joe. 2016. “New school of computing and information will address emerging trends in computing and information.” Last modified October 28, 2016. http://www.news.pitt.edu/news/new-school-computing-and-information-will-address-emerging-trends-computing-and-infor.

National Academy of Sciences. 2001. “The critical importance of well-prepared teachers for student learning and achievement.” In Educating Teachers of Science, Mathematics, and Technology: New Practices for the New Millennium, 44-65. Washington, DC: The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/9832.

Okello-Obura, Constant, and Isaac Kigongo-Bukenya. N. 2011. “Library and Information Science education and training in Uganda: Trends, challenges, and the way forward.” Education Research International 1: 1-9.

Osuchukwu, Ngozi P. 2016. “Growth and survival: Leveraging on professional development and personal enhancement in library and information science.” Library and Information Science Digest 9 (January): 46-51.

Salubi, Gabriel Salubi. 2017. “Library and Information Science education and training curriculum at institutions of higher education in Nigeria: A content analysis.” Journal of Social Sciences 51(1-3): 79-86.

Shane-Scale, Mark. 2009. “Blending in Department of Library and Information Studies (DLIS), University of the West Indies.” Accessed July 8, 2020. https://www.slideshare.net/mscale/blending-indlis-revised.

Shumaker, David. 2012. The embedded librarian: innovative strategies for taking knowledge where it's needed. Medford, N.J.: Information Today, Inc.

Tang, Rong, Denice Adkins, Janet Ceja, Nicole Cooke, Robin Fogle Kurz, Cecilia. Salvatore, and Laura Saunders. 2017. “Diversity in LIS Education resources.” Journal of Education for Library and Information Science 58(4): 241-244.

Yadav, Akhilesh K. S. 2018. “Trends, challenges and opportunities for LIS education: An interview with Carol Tenopir.” Library Connect, March 23, 2018. https://libraryconnect.elsevier.com/articles/trends-challenges-and-opportunities-lis-education-interview-carol-tenopir.

Folia Toruniensia

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2020-12-14

Jak cytować

Osuchukwu, N., & Wagwu, V. (2020). The Library and Information Science educator: nurturing for strategic learning experiences. Folia Toruniensia, 20, 165–180. https://doi.org/10.12775/FT.2020.008
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 20 (2020)

Dział

Artykuły

Licencja

Teksty są publikowane w formule Open Access, na zasadach niewyłącznej licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa-Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-ND 4.0).

This is a RoMEO green publisher.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 612
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська
  • 日本語

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

edukacja, doświadczenia edukacyjne, szkoły biblioteczne, nauczyciel bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, strategia, trening

Make a Submission

Make a Submission
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa