Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • S'inscrire
  • Se connecter
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Accueil
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Contact
  • S'inscrire
  • Se connecter
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Edukacja Dorosłych

Agata Radecka (2024). Teaching and Learning in Postmodernity. The Professional Role of ESP Teachers. Warsaw: FRSE
  • Accueil
  • /
  • Agata Radecka (2024). Teaching and Learning in Postmodernity. The Professional Role of ESP Teachers. Warsaw: FRSE
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 91 No 2 -2024/1 -2025 (2024): Edukacja Dorosłych /
  4. RECENZJE

Agata Radecka (2024). Teaching and Learning in Postmodernity. The Professional Role of ESP Teachers. Warsaw: FRSE

Auteurs

  • Irena Przybylska Uniwersytet Śląski w Katowicach https://orcid.org/0000-0001-6688-8549

DOI :

https://doi.org/10.12775/ED.2024.2025.016

Mots-clés

„Uczenie (się) w ponowoczesności. Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek języka angielskiego specjalistycznego, recenzja książki „Uczenie (się) w ponowoczesności. Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek języka angielskiego specjalistycznego, Agata Radecka książka

Résumé

Agata Radecka w monografii autorskiej: „Uczenie (się) w ponowoczesności. Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek języka angielskiego specjalistycznego" podejmuje temat aktualny i istotny dla współczesnych badań pedagogicznych – uczenie się dorosłych w realiach ponowoczesności. Książka jest próbą uchwycenia doświadczeń nauczycielek specjalistycznych języków obcych w szkołach wyższych w perspektywie dynamicznych zmian kulturowych i idiograficznych historii. To studium roli zawodowej i kształtowania tożsamości zawodowej, a także obrazu szkoły wyższej jako miejsca pracy grupy nauczycieli, którzy z wielu powodów, między innymi formalno-organizacyjnych, funkcjonują poza głównym nurtem życia akademickiego. Co czują, jak postrzegają swoje miejsce w uczelni, jak konstruują swoją rolę lektorki? Na te i szereg innych pytań odpowiada badaczka. Tematyka pracy doskonale wpisuje się w obszar badań nad edukacją dorosłych, łącząc refleksję nad uczeniem się z przemianami tożsamości zawodowej i egzystencjalnej.

 

Références

Illeris, K. (2006). Trzy wymiary uczenia się. Poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP.

Kwaśnica, R. (2014). Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.

Kwiatkowska, H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Nowak-Dziemianowicz, M. (2012). Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Przyłęcki, P. (2013). Założenia teorii dyskursu Ernesta Laclaua i Chantal Mouffe. Przegląd Socjologiczny, 4, s. 9–24.

Rutkowiak, J. (1995). Edukacyjna świadomość nauczycieli; intelektualizacja pracy nauczycielskiej jako wyzwanie czasu transformacji. W: J. Rutkowiak (red.). Odmiany myślenia o edukacji (s. 285–389). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Schutz, A. (1984). Potoczna i naukowa interpretacja ludzkiego działania. W: E. Mokrzycki (red.). Kryzys i schizma. Antyscjentystyczne tendencje w socjologii współczesnej, t. 1 (s. 137–145). Warszawa: PIW.

Szadkowski, K. (2015). Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Starego, K. (2017). Dyskurs edukacyjny oraz problem dyskursywnego konstruowania tożsamości i wiedzy z perspektywy krytycznej i krytycznie zorientowanej analizy dyskursu. Kultura, Społeczeństwo, Edukacja, 2(12), 285–311.

Young, I.M. (1992). Five faces of oppression. W: T.E. Wartenberg (red.), Rethinking Power (s. 174–195). State University of New York Press.

Edukacja Dorosłych

Téléchargements

  • pdf (Język Polski)

Publiée

2025-11-18

Comment citer

1.
PRZYBYLSKA, Irena. Agata Radecka (2024). Teaching and Learning in Postmodernity. The Professional Role of ESP Teachers. Warsaw: FRSE. Edukacja Dorosłych. Online. 18 novembre 2025. Vol. 91, no. 2 -2024/1 -2025, pp. 97-102. [Accessed 21 décembre 2025]. DOI 10.12775/ED.2024.2025.016.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Télécharger la référence bibliographique
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numéro

Vol. 91 No 2 -2024/1 -2025 (2024): Edukacja Dorosłych

Rubrique

RECENZJE

Licence

Creative Commons License

Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas de Modification 4.0 International.

Stats

Number of views and downloads: 147
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Explorer l'Index des auteurs
  • Issue archive

User

User

Numéro courant

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informations

  • Pour les lecteurs
  • Pour les auteurs
  • Pour les bibliothécaires

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Langue

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

„Uczenie (się) w ponowoczesności. Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek języka angielskiego specjalistycznego, recenzja książki „Uczenie (się) w ponowoczesności. Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek języka angielskiego specjalistycznego, Agata Radecka książka
Haut

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop