O czasopiśmie
Zakres i zasięg czasopisma
Misja czasopisma: prezentacja najnowszych nurtów teoretycznych funkcjonujących w obszarze andragogiki oraz wyników badań prowadzonych przez ośrodki akademickie, wymiana poglądów uczonych i andragogów - praktyków, przedstawianie znaczących osiągnięć z praktyki edukacji dorosłych, działanie na rzecz zbliżenia teoretycznych rozwiązań z praktycznymi działaniami w edukacji dorosłych, stworzenie możliwości wymiany doświadczeń przez młodych andragogów, prowadzenie dialogu na temat kształcenia andragogów w Polsce.
Tylko kompletne zgłoszenia publikacji (artykuł + oświadczenie autora) są przekazywane do procedury recenzyjnej.
Podpisane oświadczenia należy przysyłać tylko w wersji elektronicznej w jednym mailu razem z artykułem.
Proces recenzji
Zasady recenzowania artykułów nadesłanych do „Edukacji Dorosłych”:
-
W redakcji obowiązuje zasada double blind review, zgodnie z którą prace recenzowane są poufnie i anonimowo. Oznacza to, że żaden z recenzentów nie zna nazwiska autora artykułu, który recenzuje, jak również autorzy tekstów otrzymują recenzje anonimowe.
-
Nadesłane teksty zgodne z wymaganiami redakcyjnymi są opiniowane przez dwóch Recenzentów.
-
W przypadku uzyskania dwóch pozytywnych recenzji artykuł jest kierowany do publikacji.
-
W przypadku rozbieżnych recenzji (recenzja pozytywna i recenzja negatywna), artykuł jest kierowany do trzeciego recenzenta. Trzecia recenzja rozstrzyga o przyjęciu artykułu do druku lub jego odrzuceniu.
-
Artykuły opatrzone komentarzem: „przyjąć do druku pod warunkiem naniesienia poprawek uwzględnionych w treści recenzji”, przyjmowane są do druku po poprawieniu tekstu zgodnie z sugestiami recenzenta.
Polityka otwartego dostępu
This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.
Rada Naukowa
- Nancy Arthur (Universytet Calgary, Kanada)
- Jenny Bimrose (Universytet Warwick, Wielka Brytania)
- Susan M. Yelich Biniecki (Uniwersytet Stanowy w Kansas, USA)
- Olena Bykovska (Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny im. M. P. Dragomanowa w Kijowie, Ukraina)
- Elżbieta Dubas (Uniwersytet Łódzki, Polska)
- Maria Eduarda Duarte (Universytet Lizboński, Portugalia)
- Bernd-Joachim Ertelt (Uniwersytet Mannheim, Niemcy)
- Wojciech Horyń (Akademia Wojsk Lądowych, Polska)
- Alicja Jurgiel-Aleksander (Uniwersytet Gdański, Polska)
- Józef Kargul (Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Polska)
- Alicja Kargulowa (Naukowe Towarzystwo Poradoznawcze, Polska)
- Kas Mazurek (Uniwersytet Lethbridge, Kanada)
- Ś.p. Józef Półturzycki (Uniwersytet Warszawski, Polska)
- Jerzy Semków (Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Polska)
- Ewa Skibińska (Uniwersytet Warszawski, Polska)
- Ewa Solarczyk-Ambrozik (Uniwersytet Adama Mickiewicza, Polska)
- Hanna Solarczyk-Szwec (Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Polska)
- Zofia Szarota (Akademia WSB, Polska)
- Ewa Przybylska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Polska), Przewodnicząca
Historia czasopisma
Czasopismo naukowe wydawane przez Akademickie Towarzystwo Andragogiczne od 1993 roku. Powstało z inicjatywy prof. dr hab. Eugenii A. Wesołowskiej (1929-2016), która była jego redaktor naczelną do 2007 roku. W latach 2008-2017 redaktor naczelną była dr hab. Ewa Skibińska. Od 2018 r. funkcję redaktor naczelnej pełni prof. dr hab. Agnieszka Stopińska-Pająk. W latach 1993 - 2007 wydawane jako kwartalnik, od 2008 roku - jako półrocznik