Ir al contenido principal Ir al menú de navegación principal Ir al pie de página del sitio
  • Registrarse
  • Entrar
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Inicio
  • Actual
  • Archivos
  • Avisos
  • Acerca de
    • Sobre la revista
    • Envíos
    • Equipo editorial
    • Declaración de privacidad
    • Contacto
  • Registrarse
  • Entrar
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Edukacja Dorosłych

Doświadczanie i rozumienie kompetencji przez edukatorów osób dorosłych. Perspektywa fenomenograficzna
  • Inicio
  • /
  • Doświadczanie i rozumienie kompetencji przez edukatorów osób dorosłych. Perspektywa fenomenograficzna
  1. Inicio /
  2. Archivos /
  3. Vol. 80 Núm. 1 (2019): Edukacja Dorosłych /
  4. OBSZARY PRAKTYKI ANDRAGOGICZNEJ

Doświadczanie i rozumienie kompetencji przez edukatorów osób dorosłych. Perspektywa fenomenograficzna

Autores/as

  • Marta Dobrzyniak Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie https://orcid.org/0000-0001-8997-8715

DOI:

https://doi.org/10.12775/ED.2019.009

Palabras clave

kompetencje, edukatorzy osób dorosłych, fenomenografia

Resumen

Artykuł koncentruje się na kompetencjach doświadczanych przez edukatorów osób dorosłych. Treść artykułu jest oparta na wynikach badania feno-menograficznego przeprowadzonego w 2017 i 2018 roku. Przedstawiona przestrzeń wynikowa stanowi uporządkowany zbiór indywidualnych koncepcji i zbiorowych sposobów doświadczania i rozumienia kompetencji. Poprzedza ją przegląd wybra- nych teorii dotyczących edukacji dorosłych oraz opis zastosowanej metody fenome- nograficznej stanowiącej podstawę badania.

Citas

Marton, F., Booth, S. (1997). Learning and awareness. New Jersey: L. Erlbaum As- sociates.

Męczkowska, A. (2002). Od świadomości nauczyciela do konstrukcji świata społecznego. Nauczycielskie koncepcje wymagań dydaktycznych a problem rekonstrukcyjnej kompetencji ucznia. Kraków: Impuls.

Marton, F. (1986). Phenomenography – A research approach to investigating different understandings of reality. Journal of thought, nr 3 (21), s. 28–49.

Marton, F. (1981). Phenomenography – Describing conceptions of the world around us, Instructional Science, nr 10, s. 177–200.

Kossobucka, A. (2013). Fenomenografia jako metoda diagnozy genetycznej. W: B. Niemierko. M.K. Szmigel (red.), Polska edukacja w świetle diagnoz prowadzonych z różnych perspektyw badawczych, s. 405–413. Kraków: Grupa Tomami.

Bruce, C. (1997). The seven faces of information literacy, Adelaide, Australia: Auslib Press.

Säljö, R. (1988). Learning in educational settings: methods of enquiry. W: P. Ramsden (red.), Improving learning: new perspectives, s. 32–48. Londyn: Kogan Page.

Viladrich, G.B. (2005). Phenomenography: A qualitative Research Approach for Ex- ploring Understanding in Education, King’s college, Londyn. Pobrane z: https://www. adee.org/meetings/posters/2/pdf/131-1501487019.pdf (06.09.2018).

Lindeman, E.C. (1926). The meaning of adult education. Nowy Jork: New Republic, Inc.

Lindeman, E.C. (1945). The Sociology of Adult Education. W: Journal of Educational Sociology, nr 19 (1), s. 4–13.

Knowles M.S., Holton III E.F., Swanson R.A. (2009). Edukacja Dorosłych. Warsza- wa: PWN.

Edukacja Dorosłych

Descargas

  • PDF (Język Polski)

Publicado

2019-07-01

Cómo citar

1.
DOBRZYNIAK, Marta. Doświadczanie i rozumienie kompetencji przez edukatorów osób dorosłych. Perspektywa fenomenograficzna. Edukacja Dorosłych. Online. 1 julio 2019. Vol. 80, no. 1, pp. 131-143. [Accessed 8 julio 2025]. DOI 10.12775/ED.2019.009.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Descargar cita
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Número

Vol. 80 Núm. 1 (2019): Edukacja Dorosłych

Sección

OBSZARY PRAKTYKI ANDRAGOGICZNEJ

Stats

Number of views and downloads: 438
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Examinar índice de autores/as
  • Issue archive

User

User

Número actual

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Información

  • Para lectores/as
  • Para autores/as
  • Para bibliotecarios/as

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Idioma

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

kompetencje, edukatorzy osób dorosłych, fenomenografia
Arriba

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop