Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Edukacja Dorosłych

Agata Radecka (2024). Teaching and Learning in Postmodernity. The Professional Role of ESP Teachers. Warsaw: FRSE
  • Strona domowa
  • /
  • Agata Radecka (2024). Teaching and Learning in Postmodernity. The Professional Role of ESP Teachers. Warsaw: FRSE
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 91 Nr 2 -2024/1 -2025 (2024): Edukacja Dorosłych /
  4. RECENZJE

Agata Radecka (2024). Teaching and Learning in Postmodernity. The Professional Role of ESP Teachers. Warsaw: FRSE

Autor

  • Irena Przybylska Uniwersytet Śląski w Katowicach https://orcid.org/0000-0001-6688-8549

DOI:

https://doi.org/10.12775/ED.2024.2025.016

Słowa kluczowe

„Uczenie (się) w ponowoczesności. Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek języka angielskiego specjalistycznego, recenzja książki „Uczenie (się) w ponowoczesności. Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek języka angielskiego specjalistycznego, Agata Radecka książka

Abstrakt

Agata Radecka w monografii autorskiej: „Uczenie (się) w ponowoczesności. Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek języka angielskiego specjalistycznego" podejmuje temat aktualny i istotny dla współczesnych badań pedagogicznych – uczenie się dorosłych w realiach ponowoczesności. Książka jest próbą uchwycenia doświadczeń nauczycielek specjalistycznych języków obcych w szkołach wyższych w perspektywie dynamicznych zmian kulturowych i idiograficznych historii. To studium roli zawodowej i kształtowania tożsamości zawodowej, a także obrazu szkoły wyższej jako miejsca pracy grupy nauczycieli, którzy z wielu powodów, między innymi formalno-organizacyjnych, funkcjonują poza głównym nurtem życia akademickiego. Co czują, jak postrzegają swoje miejsce w uczelni, jak konstruują swoją rolę lektorki? Na te i szereg innych pytań odpowiada badaczka. Tematyka pracy doskonale wpisuje się w obszar badań nad edukacją dorosłych, łącząc refleksję nad uczeniem się z przemianami tożsamości zawodowej i egzystencjalnej.

 

Bibliografia

Illeris, K. (2006). Trzy wymiary uczenia się. Poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP.

Kwaśnica, R. (2014). Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.

Kwiatkowska, H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Nowak-Dziemianowicz, M. (2012). Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Przyłęcki, P. (2013). Założenia teorii dyskursu Ernesta Laclaua i Chantal Mouffe. Przegląd Socjologiczny, 4, s. 9–24.

Rutkowiak, J. (1995). Edukacyjna świadomość nauczycieli; intelektualizacja pracy nauczycielskiej jako wyzwanie czasu transformacji. W: J. Rutkowiak (red.). Odmiany myślenia o edukacji (s. 285–389). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Schutz, A. (1984). Potoczna i naukowa interpretacja ludzkiego działania. W: E. Mokrzycki (red.). Kryzys i schizma. Antyscjentystyczne tendencje w socjologii współczesnej, t. 1 (s. 137–145). Warszawa: PIW.

Szadkowski, K. (2015). Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Starego, K. (2017). Dyskurs edukacyjny oraz problem dyskursywnego konstruowania tożsamości i wiedzy z perspektywy krytycznej i krytycznie zorientowanej analizy dyskursu. Kultura, Społeczeństwo, Edukacja, 2(12), 285–311.

Young, I.M. (1992). Five faces of oppression. W: T.E. Wartenberg (red.), Rethinking Power (s. 174–195). State University of New York Press.

Edukacja Dorosłych

Pobrania

  • pdf

Opublikowane

2025-11-18

Jak cytować

1.
PRZYBYLSKA, Irena. Agata Radecka (2024). Teaching and Learning in Postmodernity. The Professional Role of ESP Teachers. Warsaw: FRSE. Edukacja Dorosłych [online]. 18 listopad 2025, T. 91, nr 2 -2024/1 -2025, s. 97–102. [udostępniono 21.12.2025]. DOI 10.12775/ED.2024.2025.016.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 91 Nr 2 -2024/1 -2025 (2024): Edukacja Dorosłych

Dział

RECENZJE

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 147
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

„Uczenie (się) w ponowoczesności. Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek języka angielskiego specjalistycznego, recenzja książki „Uczenie (się) w ponowoczesności. Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek języka angielskiego specjalistycznego, Agata Radecka książka
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa