Efektywność edukacji szkolnej – pięcioczynnikowy model wychowania jako układu termodynamicznego
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2020.002Abstrakt
Autorka, odwołując się do autorskiej koncepcji diagnozy tożsamości przez pryzmat zadań rozwojowych i społecznych warunków edukacji szkolnej oraz do uzyskanych wyników realizowanego projektu badawczego, przedstawia pięcioczynnikowy model wychowania jako układu termodynamicznego. Przyjmując pozytywistyczne stanowisko, wskazuje na przydatność nauk
przyrodniczych – głównie termodynamiki – do rozumienia i wyjaśniania mechanizmów wychowania. Opisywany model uznać można za jeden z instrumentów poznania naukowego, podstawę do konstruowania całościowych programów pedagogicznych podnoszących efektywność szkół i szkolnictwa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 457
Liczba cytowań: 0